کد خبر 1495286
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
خیز جمهوری‌خواهان در آمریکا برای عبور از ترامپ؟

دادستان‌های فدرال به صوتی از ترامپ دست یافته‌اند که در آن می‌گوید سند محرمانه پنتاگون درباره ایران را بعد از ترک کاخ سفید حفظ کرده، در حالی که پیش‌تر هر گونه اتهام درباره خارج کردن اسناد محرمانه دولتی را رد کرده است.

به گزارش مشرق، دادستان‌های فدرال صوتی از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا مربوط به سال ۲۰۲۱ دارند که در آن اذعان می‌کند سند محرمانه پنتاگون درباره «حمله احتمالی به ایران» را بعد از ترک کاخ سفید نگه داشته است.

سی‌ان‌ان در گزارش اختصاصی خود اعلام کرد به این صوت گوش نکرده اما به منابع متعدد ناشناس اشاره کرده که درباره آن حرف زده‌اند. رویترز هم گفته نمی‌تواند این گزارش را تایید کند.

به گزارش شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، این صوت نشان می‌دهد که ترامپ که به دنبال کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکاست، متوجه بوده که پس از خروج از کاخ سفید در سال ۲۰۲۱ مطالب محرمانه را نگه داشته است.

دو منبع از منابع مورد استناد سی‌ان‌ان گفتند که اظهارات ترامپ نشان می‌دهد او تمایل داشته اطلاعات را به اشتراک بگذارد اما از محدودیت‌های توانایی خود برای از طبقه‌بندی خارج کردن این اطلاعات آگاه بوده است.

با این حال، ترامپ هر گونه تخلف در ارتباط با اسناد طبقه‌بندی شده را رد کرده و آن‌ها را با انگیزه سیاسی خوانده است.

«استیون چونگ» سخنگوی ترامپ چهارشنبه (۳۱ مه) گفت: نشت اطلاعاتی از طرف‌های رادیکالِ پشت این آزار و اذیت سیاسی برای شعله‌ور کردن تنش‌ها و ادامه آزار و اذیت رسانه‌ای رئیس‌جمهور ترامپ و حامیانش طراحی شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده مشغول تحقیق است که آیا ترامپ بعد از ترک کاخ سفید با حفظ سوابق دولت آمریکا که برخی برچسب بسیار محرمانه دارد، قوانین را زیر پا گذاشته است.

در ماه اوت، این وزارتخانه گفت در حال تحقیق از ترامپ برای همراه بردن سوابق کاخ سفید است زیرا بر این باور است که او به طور غیرقانونی اسنادی شامل جمع‌آوری اطلاعات و منابع اسانی مخفی را در اختیار دارد.

تحقیقات بازرس ویژه «جک اسمیت» در وزارت دادگستری آمریکا همچنین شامل این موضوع است که آیا ترامپ یا همکاراش مانع تحقیقات وزارت دادگستری درباره نگه داشتن هزاران سند دولتی که ۳۰۰ مورد آن طبقه‌بندی شده بوده، شده‌اند.

اسمیت همچنین درباره تلاش‌ها برای معکوس کردن شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ که به حمله مرگبار ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا ختم شد، تحقیق می‌کند.

تحقیقات درباره ترامپ تنها مربوط به این پرونده نیست و او در چند پرونده دیگر از سوی نهادهای فدرال تحت تعقیب قرار دارد که می‌تواند بر نامزدی او در انتخابات اثرگذار باشد. نشانه‌هایی که در روزهای گذشته به دست آمده از خیز برخی جمهوری‌خواهان برای عبور از دونالد ترامپ حکایت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    ترانپ کولاک کرده
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
    0 0
    ترامپ چیکارش میکنه
  • بشار عبدالواحد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    0 0
    کی فکرش رو میکرد آمریکا به این روز بیفته که رئیس جمهوری مثل این یارو ترامپ بیاد سر کار
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 0
    ترامپ ایران رو بدبخت کرد آیا از افشای جنایتی علیه ایران می ترسه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس