ناتوانی 15 درصد انگلیسی‌ها در بازپرداخت وام‌هایشان

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، ۱۵ درصد انگلیسی‌ها احساس می‌کنند، بدهی‌هایش از کنترل خارج است یا راهی برای پرداخت آن ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از آیریش نیوز، یک نظرسنجی‌ جدید نشان داد، از هر ۷ انگلیسی یک نفر (۱۵ درصد) احساس می‌کند، بدهی‌هایش از کنترل خارج است یا راهی برای پرداخت آن ندارد.

بر اساس تحقیقات آویوا (Aviva)، این رقم در میان افراد ۴۵ تا ۵۴ ساله به یک پنجم (۱۸ درصد) می‌رسد. تقریبا ۴۸ درصد بالای ۵۵ ساله‌ها درحالی‌که به بازنشستگی نزدیک می‌شود، هنوز به نوعی بدهی دارند.

دو سوم شرکت‌کنندگان این نظرسنجی (۶۷ درصد) اعلام کردند، مقداری بدهی دارند که به آنها فشار می‌آورند، بر اساس این گزارش، از هر ۱۰ نفر یک نفر (یعنی ۹ درصد) گفتند، «نمی‌دانند» چه میزان بدهی معوق دارند.

آلیستر مک‌کوئین، رئیس‌پس‌انداز و بازنشستگی در آویوا گفت: «نرخ‌های بهره به سطوحی رسیده‌اند که از سال ۲۰۰۸ شاهد آن نبوده‌ایم و انتظار می‌رود که بیشتر هم بشود.»

وی افزود، «هزینه بدهی‌ها اکنون در مرکز توجه است و میلیون‌ها نفر ممکن است مجبور باشند، در برنامه‌های بازنشستگی خود تجدیدنظر کنند.

تورم بالا، بلای جان انگلیسی‌ها شده چراکه دولت این کشور برای مهار تورم نرخ بهره را تاکنون ۱۲ بار بالا برده است.

این درحالی است که به نوشته روزنامه گاردین گویا جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس معتقد است با وجود فشارهایی که در اثر بحران هزینه‌های زندگی بر خانواده‌ها وارد شده، این بهایی است که باید پرداخته شود.

آمارهای رسمی هفته گذشته نشان داد، نرخ تورم سالانه انگلیس در ماه آوریل کمتر از حد انتظار کاهش یافته و به ۸.۷ درصد رسیده است؛ از این رو، ثابت ماندن قیمت انرژی تا حد زیادی با افزایش قیمت مواد غذایی جبران شده است.

بازارهای مالی در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی این کشور تا پایان سال نرخ بهره را به ۵.۵ درصد افزایش می‌دهد؛ این نرخ در حال حاضر، ۴.۵ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    به به.. همه دنیا بدبخت هستند با تورم تک رقمی؟! ما با تورم نجومی عللی و خوب هستیم!؟ وقاحت تا کجا؟
  • حسین IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
    0 0
    والا با تورم های اخیر، من هم دست کمی از اونها ندارم. کاش دولت و مجلس بانکها رو مجاب میکردن که اقساط وامها رو نصف دریافت کنن، دخل و خرج نمیخونه، برای شرمنده نشدن پیش ضامن، دارم از خیلی چیزهام میزنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس