پیروزی در ثانیه صفر؛ رضایی ستاره ماتادورها را سرنگون کرد

تکواندوکار وزن منهای ۶۸ کیلوگرم ایران در آخرین ثانیه مبارزه با حریف مطرح اسپانیایی به برتری دست یافت و به سومین پیروزی خود در مسابقات جهانی مکزیک رسید.

به گزارش مشرق، بیست‌وششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان از امروز (دوشنبه) در سالن ۲۵ هزار نفری کریستال شهر باکو در جمهوری آذربایجان آغاز شد.

در این دوره از مسابقات ۹۴۹ تکواندوکار در ۱۶ وزن (۸ وزن بانوان و ۸ وزن مردان) به مدت هفت روز به رقابت خواهند پرداخت که در روز اول مسابقات تکواندوکاران اوزان منهای ۵۷ کیلوگرم بانوان و منهای ۶۸ کیلوگرم مردان در حال رقابت هستند. تینا مدانلو و متین رضایی نمایندگان تیم ملی تکواندو ایران در نخستین روز پیکارها هستند که مدانلو با شکست برابر حریفش در دور نخست، حذف شد.

در وزن منهای ۶۸ کیلوگرم مردان که با حضور ۷۳ تکواندوکار، شلوغ‌ترین وزن این رویداد است، متین رضایی که در آخرین لحظات جانشین دانیال بزرگی شد در دور نخست برابر راج چوهان از هند به برتری دست یافت. وی در ادامه ویکتور سوزا از برزیل را در ۲ راند متوالی مغلوب کرد.

تکواندوکار جوان ایران در دور سوم به مصاف خاویر پرز پولو تکواندوکار صاحب نام اسپانیایی رفت و در مبارزه‌ای که سه راند به طول انجامید و هیجان زیادی داشت صاحب برتری شد و به دور بعدی رسید.

رضایی در راند نخست در حالیکه دو بر یک عقب بود با استفاده به موقع از ضربات خود توانست به برتری چهار بر دو دست یابد. در راند دوم با برتری سه بر دو نماینده اسپانیا خاتمه یافت تا این مبارزه حساس به راند سوم کشیده شود. راند سوم تا یک ثانیه مانده به پایان با برتری ۸ بر ۶ خاویر در جریان بود که متین با ضربه به هوگو حریف موفق شد کار را به تساوی ۸ بر ۸ کشانده و در نهایت به دلیل ضربات بیشتر به هوگوی حریف، این متین بود که برنده شد.

با این اوصاف رضایی راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در این مرحله به مصاف برنده چین و مجارستان می‌رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس