کد خبر 1494219
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
ربیعی: در 5 دقیقه‌ای که تمرکز لازم را نداشتیم، گل اول را خوردیم

باشگاه مس رفسنجان از معدود باشگاه‌هایی بود که بعد از صعود به لیگ برتر توانست ماندگار شده و روند روبه‌رشدی را در چهار فصل حضورش در این مسابقات در پیش بگیرد.

به گزارش مشرق، شاید بتوان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایل این ثبات و روند صعودی مسی‌ها به خاطر اعتماد به محمد ربیعی بوده است. مربی‌ای که توانست با همین تیم مس خودش را چهره کرده و در جمع مربیان صاحب سبک فوتبال ایران قرار بگیرد. اما به نظر می‌آید مس رفسنجان و محمد ربیعی تقریبا به آخر خط رسیده‌اند. در همین راستا و اتفاقاتی که در مس رفسنجان در حال رخ دادن است با محمد ربیعی گپ و گفتی داشتیم که ماحصل گفت‌وگو با سرمربی جوان کشورمان را در زیر می‌خوانید. 

اولتیماتومی در کار نبود

ربیعی در ابتدای صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که چرا روند مذاکراتش با باشگاه مس خوب پیش نرفته، اظهار داشت: «قبل از هر چیزی باید روشن کنم که از چند هفته مانده به پایان فصل مذاکرات من و مدیریت محترم باشگاه آغاز شد و دو جلسه با هم داشتیم. در این جلسات به‌طور کلی در مورد همه مسائل و مشکلات مربوط به باشگاه صحبت شد و قرار شد که در جلسات بعدی روند مذاکرات انجام شود. اما اخیرا در رسانه‌ها مطرح شد که مدیریت باشگاه مس رفسنجان اعلام کرده که بیشتر از سه روز منتظر ربیعی نمی‌ماند که باید صراحتا اعلام کنم این خبر واقعیت نداشت و آن را تکذیب می‌کنم و باشگاه به من اولتیماتوم نداده است. ما مذاکره کردیم اما محدودیت زمانی نداشته است. مدیریت باشگاه مس خودش در جریان مذاکرات هست و مطمئن باشید که ارتباط خیلی خوبی بین ما وجود دارد و نهایت احترام را برای هم قائل هستیم و آنها هرگز چنین موضوعی را مطرح نکرده بودند. در مذاکره با باشگاه مس رفسنجان دست‌شان را برای انتخاب سرمربی باز گذاشتم. چون قراردادم تمام شده و آنها می‌توانند با گزینه‌هایشان صحبت کنند.»

فصل سختی را پشت سر گذاشتیم

سرمربی مس رفسنجان با تاکید بر اینکه فصل سختی را پشت سر گذاشتند، یادآور شد: «در جلساتی که با مدیریت محترم باشگاه داشتیم تاکید من این بوده و هست که باید ابتدا بودجه باشگاه مشخص شود تا مشکلات فصل قبل را نداشته باشیم. فصل قبل ما بودجه‌ای را مشخص کردیم و براساس آن هدف‌گذاری کرده و خریدهای‌مان را انجام دادیم. اما با شروع فصل بودجه کاهش پیدا کرد و در ادامه با تغییر مدیریت هم مواجه شدیم. همین مساله باعث شد که تیم دچار مشکلاتی زیادی شود و ما حتی نتوانستیم در نیم‌فصل بازیکنی بخریم. آن ماجرای هتل که اتفاق افتاد و همه در جریان قرار گرفتند بخشی از مشکلات‌مان بود و من اجازه ندادم ۸۰ درصد مشکلات به بیرون درز پیدا کند. با تلاش مدیریت باشگاه درنهایت توانستیم تا پایان فصل ۷۸ درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم. با توجه به این مساله نمی‌خواهیم اتفاقات سال قبل تکرار شود و به این خاطر تاکیدم این است که بودجه مصوب‌شده باشگاه مشخص شود و براساس آن بتوانیم برای آینده تصمیم‌گیری و هدف‌گذاری کنیم.» 

بیشتر بخوانید:

گزینه‌های مدیران پیکان برای سرمربیگری

نمی‌خواهم روند خوب‌مان متوقف شود

وی با اشاره به اینکه تیمش در چهار سال اخیر روند روبه‌رشدی را در پیش گرفته است، عنوان کرد: «واقعیت امر این است که ما از زمان صعودمان به لیگ برتر در سال اول هشتم شدیم. سال دوم ششم و امسال هم پنجم شدیم. با توجه به این مساله برای فصل آتی کسب سهمیه را هدف‌گذاری کرده‌ایم. برای این هدف و رقابت با تیم‌های که با همین هدف راهی مسابقات خواهند شد قطعا نیاز به بودجه بیشتری داریم. مطمئنا خواسته هواداران مس رفسنجان که کمال تشکر را از آنها به خاطر حمایت‌هایشان دارم نیز ادامه سیر صعودی تیم است. در جلساتی که با مدیریت باشگاه داشتم همین مسائل را مطرح کردم و قرار است مذاکرات‌مان نیز ادامه یابد.» 

می‌خواهم تکلیف خودم را بدانم

ربیعی در ادامه در واکنش به این سوال که تنها دغدغه‌اش بودجه باشگاه مس رفسنجان است، گفت: «من یک مثالی را بزنم. سال قبل به من گفتند چهار تا پرتقال در سبد داریم اما وقتی فصل شروع شد و وارد مسابقات شدیم فهمیدیم دو پرتقال در سبد است. آن وقت شما پیش‌بینی کن چه مشکلاتی به وجود می‌آید. من اگر دغدغه بودجه را دارم به خاطر این است که می‌خواهم بدانم تکلیفم چیست. آیا قرار است برای رتبه چهارمی بجنگیم یا هدف چیز دیگری باید باشد. نمی‌خواهم دوباره شرایطی به وجود بیاید که نیم‌فصل نتوانیم یک بازیکن جذب کنیم. به هر حال رقبا در شرایط مناسب وارد نقل و انتقالات و در ادامه مسابقات می‌شوند و ما هم باید شرایط لازم را برای رقابت با آنها فراهم کنیم. منظور من از رقبا ۶، ۷ تیم بالای جدول است. پروژه من در باشگاه مس یک پروژه رو به جلو است. شرایطم این است که هم بودجه و هم نیروی انسانی لازم برای آن فراهم شود چون توقع مردم رفسنجان از من بالاست. در هر تیمی باشم هدفم رقابت با تیم‌های بالای جدول است. هرچند باید این موضوع را هم اشاره کنم که ما با همه مشکلاتی که این فصل داشتیم اگر به گواه کارشناسان که اخیرا ۱۰ داور، داوری‌های لیگ را مورد بررسی قرار داده‌اند، ما اگر قربانی اشتباهات داوران نمی‌شدیم الان رده چهارمی را کسب کرده بودیم.» 

مس تیمی با مدل خوب است

ربیعی با تمجید از تیمش اضافه کرد: «ما یک پروژه کاری خوب را در ۴ سال اخیر در پیش گرفته‌ایم که با پیشرفت همراه بوده است. درواقع تیمی با مدل خوب هستیم که توانسته‌ایم با حمایت مدیرانی چون صدرا محمدی، رستمی، زین‌الدینی و پورمحمدی در این ۴ سال نتایجی بگیریم که مردم خوب رفسنجان به تیم‌شان افتخار کنند. قطعا حمایت آنها هم در این مسیر کمک حال‌مان بوده است. همین‌طور اعضای خوب کادرفنی و بازیکنان و دیگر عوامل تیم که همگی به نوبه خودشان زحماتی را کشیده‌اند که در چنین شرایطی قرار گرفتیم. در شرایط فعلی هم همه دغدغه من این است که این مجموعه موفق به روندش ادامه دهد و به نوعی ارتقا پیدا کند. در حقیقت من دنبال ارتقای تیمم هستم و می‌خواهم شرایط برای این هدف فراهم شود.» 

از خارجی‌های تیمم راضی هستم اما... 

وی درخصوص قانون جدید سازمان لیگ برای استفاده از ۵ بازیکن خارجی از سوی تیم‌ها در لیگ تصریح کرد: «استفاده از بازیکنان خارجی بد نیست اما اینکه چه نفراتی را جذب کنید مهم است. متاسفانه در چند سال اخیر بازیکنان خارجی زیادی به فوتبال ایران آمدند که نتوانستند برای تیم‌شان و فوتبال کشورمان موثر باشند و فقط هزینه‌های سنگین روی دست باشگاه‌ها گذاشتند. به شخصه بخواهم بازیکن خارجی به تیمم اضافه کنم شرایط زیادی را سنجیده و بعد تصمیم‌گیری می‌کنم. خوشبختانه در فصلی که گذشت نفرات خارجی ما عملکردشان خوب بود. منشا فصل را خوب شروع نکرد و با روزهای اوجش فاصله داشت. اما در نیم‌فصل دوم و مخصوصا در هفته‌های پایانی منشا بازی‌های خوبی را برای ما انجام داد و در بازی با ملوان دو گل زیبا هم به ثمر رساند. از شیمبا هم رضایت کامل دارم چون در اختیار تیم بازی کرد. همین‌طور جفرسون که بازیکنی از هر لحاظ موثر با رفتار حرفه‌ای برای ما بود.» 

اول باید تکلیف خودم مشخص شود

سرمربی مس در واکنش به اینکه قرارداد چند بازیکن شاخص مس به‌زودی به پایان می‌رسد و برخی از آنها نیز بند جدایی در قراردادشان دارند، خاطرنشان کرد: «قبل از اینکه بخواهم در مورد قرارداد بازیکنان تیم صحبت کنم باید تاکید کنم که ابتدا باید تکلیف خودم در باشگاه مس رفسنجان مشخص شود و اینکه شرایط برای ادامه کار مهیا خواهد بود یا نه. اما در مورد قراردادها باید بگویم سال پیش در همین مقطع قرارداد خیلی از بازیکنان به اتمام رسیده بود که با همکاری خوب مدیریت وقت باشگاه قراردادها تمدید شد. البته برخی رقمی را برای بند فسخ مشخص کردند که اگر در شرایط فعلی بخواهند جدا شوند باید این مبلغ را به باشگاه بپردازند. حدودا ۶۰ درصد تیم تحت قرارداد باشگاه هستند و مابقی که نفرات خارجی هم شامل‌شان می‌شود، بازیکن آزادند.» 

شرط من همان است که گفتم

وی درخصوص اینکه آیا برای ماندن در مس شرط پیش روی مدیریت این باشگاه گذاشته است نیز، اظهار داشت: «در شرایط فعلی خواسته هواداران مس رفسنجان این است که تیم را برای فصل بعد آسیایی کنیم و در همین راستا من هم شرط گذاشتم که شرایط برای این رقابت در باشگاه مهیا باشد. در طول فصل پیش و بعد از آن اگر چند بار صحبت از جدایی کردم به‌خاطر مشکلاتی بود که در طول فصل پیش با آن مواجه شدیم و به آنها اشاره داشتم.» 

صلاح ندیدم در تیم امید کار کنم

ربیعی با بیان اینکه پیشنهاد از تیم المپیک برای او افتخار بود، گفت: «جا دارد از آقایان خسروی‌وفا، مناف هاشمی، حبیب کاشانی، مهدی تاج و امیر قلعه‌نویی تشکر کنم که خواستار حضورم در تیم امید بودند. در این مورد باید بگویم که در شرایط فعلی ترجیح دادم در رده باشگاهی فعالیت داشته باشم تا ملی. به هر حال فضایی دیدم که احساس کردم الان مسئولیت ملی بر گردنم نباشد و زمانی این مسئولیت را بپذیرم که بتوانم مفید باشم. بی‌انصافی بود اگر با تمرکز فعلی که دارم بخواهم پیشنهاد تیم امید را بپذیرم و ترجیح دادم این مسئولیت بر گردن فرد دیگری باشد. الان هم برای رضا عنایتی عزیز در تیم امید آرزوی موفقیت دارم.» 

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس