سردار تنگسیری: سپاه برای آزادسازی خرمشهر اولین‌بار در قالب تیپ‌های عملیاتی وارد شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اولین‌های عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: سپاه برای نخستین بار در قالب تیپ‌های عملیاتی وارد شد و ما نیز برای نخستین‌بار توانستیم پل بزنیم و از رودخانه عبور کنیم.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در سفر به خوزستان و دیدار از آسایشگاه جانبازان دفاع مقدس در اهواز گفت: در عملیات بیت المقدس بسیاری از اولین‌ها رخ داد که از این منظر آن را غرور آفرین می‌کند.

وی افزود: ۴۰ سال پیش عملیات بیت المقدس صورت گرفت که باعث شد دو شهر به مساحت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر متر مربع آزاد شود. خرمشهر ۵۷۵ روز در اشغالگری رژیم بعث بود و ما در این عملیات اولین‌های بسیاری داشتیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به اولین‌های عملیات آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: سپاه برای نخستین بار در قالب تیپ های عملیاتی وارد شد و ما نیز برای نخستین‌بار توانستیم پل بزنیم و از رودخانه عبور کنیم.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس ۱۹ هزار نیروی بعثی به اسارت درآمدند و ۱۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر نیز از نیروهای دشمن تلف شدند.

سردار تنگسیری عملیات بیت المقدس را چهارمین از ۱۲ عملیات بزرگ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این عملیات یکی از غرور آفرین‌ها بود که باعث شد غرور ملی احیاء و خرمشهر آزاد شود. افزون بر آن جاده اهواز به آبادان و اهواز به خرمشهر، پادگان حبیب و شهر هویزه در عملیات بیت المقدس از اشغالگری دشمن خارج شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
    3 0
    همه این سخنان صحیح. ولی یادمان نرود که امام خمینی (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس