باز

دیمیتری روگوزین می‌گوید در حالی که بسیاری در روسکوسموس(آژانس فضایی روسیه) از روایت ناسا از وقایع دفاع می کردند، هیچ‌کس نمی‌توانست دلیل انکارناپذیری ارائه کند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، دیمیتری روگوزین می‌گوید در حالی که بسیاری در روسکوسموس(آژانس فضایی روسیه) از روایت ناسا از وقایع دفاع می کردند، هیچ‌کس نمی‌توانست دلیل انکارناپذیری ارائه کند.

به گزارش راشا تودی، رئیس سابق آژانس فضایی روسکوسموس روسیه، دیمیتری روگوزین، ابراز تردید کرده است که مأموریت آپولو ۱۱ آمریکا واقعاً در سال ۱۹۶۹ با فرود بر ماه به هدف خود رسیده باشد و گفت که او هنوز هیچ مدرک قطعی را ندیده است.

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد
دیمیتری روگوزین

روگوزین در پستی در کانال تلگرامی خود در روز یکشنبه گفت که جستجوی شخصی خود را برای یافتن حقیقت ماجرا، حدود ده سال پیش" زمانی که هنوز در دولت روسیه کار می کرد، آغاز کرده است و در مورد این که آیا آمریکایی ها واقعاً پا به این کشور گذاشته اند یا خیر تردید دارد. در آن زمان او مقایسه کرد که فضانوردان شوروی پس از بازگشت از پروازشان چقدر خسته وفرسوده به نظر می رسیدند و در مقابل خدمه آپولو ۱۱ چندان خسته و متاثر از سختی ماموریت به نظر نمی آمدند.

روگوزین گفت که همان موقع، درخواست‌هایی را برای شواهد به آژانس فضایی روسیه ارسال کرده است. تنها چیزی که او در پاسخ دریافت کرد، کتابی بود که شامل روایت آلکسی لئونوف فضانورد شوروی از نحوه صحبت او با فضانوردان آمریکایی و نحوه صحبت آن‌ها بر روی ماه بود.

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد

این مقام سابق نوشت که زمانی که در سال ۲۰۱۸ به سمت ریاست روسکوسموس منصوب شد، به تلاش خود ادامه داد، اما به گفته روگوزین، هیچ مدرکی به او ارائه نشد. او مدعی شد در عوض، چندین استاد دانشگاه که نامشان فاش نشده، با عصبانیت از او به خاطر تضعیف "همکاری مقدس با ناسا" انتقاد کردند.

رئیس سابق روسکوسموس همچنین گفت که "یک تماس تلفنی خشمگینانه از یک مقام عالی رتبه دریافت کرده بود" که ظاهرا او را به پیچیده کردن روابط بین‌الملل متهم می کرد.

روگوزین در پایان گفت که هنوز نمی تواند باور کند که ایالات متحده توانسته است این شاهکار را انجام دهد، اما با وجود پیشرفت باورنکردنی در فن‌آوری نسبت به اواخر دهه ۱۹۶۰، اکنون قادر به انجام این کار نیست.

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد

او در جستجوی خود برای حقیقت به نتیجه دیگری هم رسید و آن، این است که واشنگتن نفوذی‌های خود را در تشکیلات [روسیه] دارد.

آپولو ۱۱ اولین ماموریت سرنشین‌دار به ماه بود که نیل آرمسترانگ و باز آلدرین به عنوان اولین انسان هایی که روی سطح ماه قدم گذاشتند، در تاریخ ثبت شدند.

هیچ مدرکی در اثبات فرود فضانوردان روی ماه وجود ندارد

قبل از این پرواز برنامه لونا ۲ بدون سرنشین شوروی انجام شد که مسیر اکتشاف ماه را روشن کرد.

مساله جعلی بودن ادعای فرود روی ماه سال‌هاست که به صورت جدی در خود آمریکا مطرح شده است و یکی از فرضیات جدی در این زمینه، همکاری کارگردان شهیر سینما، استنلی کوبریک، با ناسا در ساخت یک بازنمایی «نمایشی» از فرود روی ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • علی‌ IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    7 22
    از کجا معلوم به فضا رفتن یوری گاگارین ساختگی نبوده باشه؟ روس‌ها خودشون خدای خالی بندی هستن
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      11 1
      ابله آن زمان هم روسیه و هم آمریکا به مدار زمین رفتند، صحبت بر سر فرود روی کره ماه هست
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      2 1
      آقای مطمئن باش حرفت درسته
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      10 1
      کتاب We Never Went to the Moon نوشته Bill Kaysing رو از سایت libgen.is یا libgen.rs دانلود کن و بخوان. ماجرای فرود بر ماه مثل ماجرای 11 سپتامبر یه خالی بندی آمریکایی هست. برای همینه که مقامات آمریکا میگن «اهمیت هالیوود خیلی بیشتر از پنتاگون هست». با هالیوود و رسانه ها و تلگرام و اینستا ... مردم هالوی دنیارو خر می کنن.چه خر کردنی. اساسی.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      4 2
      پس چرا سایه فضانورد با سایه پایه فضاپیما در یک راستا نیست؟
    • BE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      6 0
      هر دانشمند مسئول می داند که حلقه های ون آلن به انسان اجازه نمیدهند زمین را به هر جایی ترک کند! بنابراین تمام داستان توسط هالیوود ساخته شده است!! چرخش به دور به اصطلاح کره چیز دیگری است...
    • سادات ایرانی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      3 1
      اولین موشک توسط آلمان ساخته شد بعد شوروی و امریکا با در اختیار گرفتن دانشمند اصلی موشکی آلمان در عرصه فضا به پیشرفت رسیدن بعید نیست که همکاری هایی که شوروی و امریکا از زمان جنگ جهانی با هم داشتند در موضوع آپولو هم ادامه پیدا کرده باشد در هر صورت متفقین استخوان هم رو دور نمیندازن در کل جالب اینجاست که این ابر قدرتها به جان هم افتادن و ایران اسلامی با پیشرفت در تمام زمینه ها ان شا الله به قدرت اول جهان تبدیل خواهد شد
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    16 3
    ظاهرا در ماه دو تا منبع نور وجود داشته سایه فضانورد یک طرف افتاده سایه پر چم یک طرف دیگه
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      1 4
      جواب پروفسور عالیه
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      12 0
      آدولف هیتلر: در دروغ بزرگ همواره نیروی قابل باور بودن موجود است!
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      8 1
      این که در یک شب صاف در کویر، از روی زمین می‌توان هزاران نقطهٔ نورانی درخشان را در اسمان شب مشاهده کرد، اما در تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از «فرود روی ماه»، در آسمان هیچ اثری از ستاره‌ها و سیارات و اصولاً هیچ جرم نورانی در آسمان نیست؟!
  • مادر بچه ها ومعلم مدرسه IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    21 3
    در کتاب علوم نهم ایران، از سفربه ماه،به عنوان دستاورد بشریت یادشده،اینهم از برکات مدیریت اصلاحات وتفکر غربگرایان بر آموزش وپرورش است
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      1 3
      اون موقع ثابت شده بود یا نه؟ بحث چنین صحبت‌هایی که قبلا می‌شد نیست، بحث اثبات شدن در آن دوره است
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    9 13
    آره ! زمین هم مسطحه
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      7 1
      و خورشید به دور زمین مقدس ما می گردد.
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      13 5
      زمین مسطح نیست ولی رو کرهٔ ماه باد میاد پرچمو تکون میده!! خخخخخخخخخ
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      6 0
      اگر تا چند سال پیش برخی افراد خردمند نسبت به این مسئله تردید داشتند حالا تقریبا همه عقلا به این فریب پی برده اند. پس سعی نکن با کلمات سطحی ادای روشنفکر ها را در بیاری که این کار عین بی سوادی است
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      9 0
      بر اساس سندی که ویکی‌لیکس در نوامبر ۲۰۱۳ منتشر کرد، ناسا در مکاتبات داخلی اعلام کرده که کلیهٔ فیلم‌های اصلی از آن‌چه که «فرود روی ماه» خوانده می‌شود، توسط شرکت امور دیجیتال به نام بربنک پاک شده است![۱] جالب این‌جاست که در آن زمان مدعی شدند که نیل آرمسترانگ، «فضانورد» ناسا، نخستین فرد بشر است که پا روی ماه گذاشته و آن جملهٔ معروف را گفته "که این گامی کوچک برای یک انسان و گامی بزرگ برای بشریت است." فیلم و عکسی از این لحظه وجود دارد، اما سوالی که پیش می‌آید این است که اگر او نخستین فرد بشر بوده، آن عکس و فیلم توسط چه کسی تهیه شده است؟! :)
  • SE ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    21 8
    فقط مشنگها این دروغ را باور کردند و ابلهان این دروغ را بزرگ کردند
    • ایرانی GB ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      10 3
      خدا رو شکر که تو یکی مشنگ نیستی و جدیدا" مدرک دکترای خودتو از دانشگاه استکهلم گرفتی ... ای خاک بر سر هر چی آمریکا پرست که مثل سگ , آمریکا رو ستایش و عبادت میکنه
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    7 3
    آدمدباید خیـــــــلی پپـه باشـه که حرف آمریکایی‌ها‌ی کلاش‌رو قبول کنـه!
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 5
    حسود هرگز نیاسود
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      4 2
      تو راحت باش نخودی
  • ایرانی GB ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    8 0
    دوستانی که واقعا" میخوان حقیقت رو بدونند کافیه جهت و سمت سایه های تشکیل شده از اشیاء ( پایه دوربین و پایه های سفینه , میله پرچم و ..و...و.. ) بر روی سطح کره ماه رو بررسی بکنند تا بفهمند چرا جهت و سمت سایه های اجسام در جهات مختلف هست اگر فقط نور خورشید بر روی سطح کره ماه میتابیده , چرا در قسمت پایین سفینه ( یعنی در قسمت تحتانی اگزوز و به سبب فشار گازهای خروجی ناشی از احتراق ) هیچ نشانی از جابجایی خاک و گرد و غبار و حتی فرورفتگی جزئی وجود نداره انگار که سفینه بتوسط جرثقیل بر روی سطح کره ماه به آرامی گذاشته شده نه اینکه بر سطح کره ماه فرود اومده باشه , در فیلم گرفته شده بتوسط مثلا" فضانوردان , چرا پرچم آمریکا دچار وزش کاملا" مشخص هست در حالیکه بر سطح کره ماه جریان هوا وجود نداره که باعث حرکت و وزش پرچم بشه , چرا صدای کوبیدن چکش بر میله پرچم بجهت نصب پرچم بخوبی شنیده میشه در حالیکه در کره ماه خلاء وجود داره که باعث میشه امواج صوتی شنیده نشه , از طرف دیگه , بر سطح کره ماه تشعشعات شدید اتمی وجود داره که با تکنولوژی سال ۱۹۶۹ هیچ لباس فضایی یارای مقابله با این تشعشعات و دفع و حفظ جان فضانورد نداشته , چرا در نسخه کپی صد در صد سفینه فضایی آپولو ۱۱ که به جهت نمایش به ژاپن پرده شده بود حتی یک دوچرخه در فضای داخلی این سفینه جای نمیگرفت اما مشابه همین سفینه , چند فضانورد , تجهیزات و دستگاه ها و خودروی فضایی رو در خودش جای داد ؟؟؟ چرا در تصاویر گرفته شده از سطح ماه , قطعه سنگی دیده شد که عدد ۱۳ بر روی اون نوشته شده بود اگر این فضانوردان اولین انسان هایی بودند که پا به کره ماه گذاشتند ؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    8 1
    شما یک بار فیلم ادیسه فضاییِ کوپرنيک رو دیده باشین میفهمین این سفر ساختگی بوده شوروی هم معلوم نیست چه زد و بندی پشت پرده با آمریکا کرده که صداشو در نیاورده، بعد از پنجاه سال با وجود اینهمه پیشرفت علم هنوز یه مه گرد درستو حسابی هیچ کشوری به ماه نفرستاده
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      شوروی همه جوره در جنگ با آمریکا بود، کدوم زدوبند؟! دروغ بقدری بزرگ و حرفه ای اون زمان طراحی شده بود که حتی شوروی گول خورد
  • محسن IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    6 3
    نمیخوان این دروغ آمریکا رو با سند رد کنند چون خودشون هم احتمالا در موارد مشابه دروغ های بزرگی گفتند.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    6 5
    به روباه گفتن شاهدت کیه کفت دمم
    • ایرانی GB ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      8 3
      آمریکا پرستان بدبخت به سایت مشرق سرازیر شده اند بجهت عرض نوکری , ماله کشی و بندگی بدرگاه آمریکا جان خودشون , بهشت مقدس شون که هیچ کس نبایستی حرفی علیه اش بزنه ... ای خاک بر سر هر چی آمریکا پرست بدبخت که مثل سگ , آمریکا جان خودشو عبادت و ستایش میکنه
  • اسمی است IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    4 13
    انسان به ماه رفت...شک و شبهه ها برای نادانان باشد
    • ایرانی GB ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      3 1
      آره تو راست میگی , جناب خود پروفسور پندار و دانشمند سه کله ! واسه کله پوک های آمریکا پرستی مثل تو , آمریکا و آمریکایی جماعت یعنی خدای مقدس زندگیت , حالا اگر همین آمریکایی ها بیان بگن در این دنیا خدایی نیست تو اولین کسی هستی که حرفشون رو باور میکنی , چرا ؟ چون خدای مقدس زندگیت , آمریکایی جماعت اینو گفتن ... ای خاک بر سر هر چی آمریکا پرست بدبخت که مثل برده واسه آمریکایی جماعت حاضرن دولا راست بشن و عبادت شون بکنند
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      8 3
      19:01 من که صد در صد مطمئنم که "انسان‌" به ماه نرفته، اولأ چون صدتا دلیل موجه براش ارائه شده، دومأ حتی اگر هم رفته باشن، یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش جزو آدم حساب نمیشه، پس در هرصورت "انسان" به کرهٔ ماه نرفته!! خخخخخخخخ
    • فردین FR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      4 1
      البته اگر بتوان وحوش تروریست آدمکش آمریکایی را " انسان" محسوب کرد...
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      1 0
      انسان به خورشید م رفته. هر کی م باور نکنه نادانه
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    14 3
    غیر ممکنه با تکنولوژی اون موقع تونسته باشن به ماه سفرکنن
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    7 2
    استنلی کوبریک از طرفداران نظریه دروغگویی امریکا در سفر به ماه است
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 2
    آمریکایی ها با مجموعه کارهای عمدتا تبلیغاتی و دروغین از جمله همین سفر به ماه , توانستند شوروی را درون رقابتی فوق العاده پرهزینه بندازن که نهایتا باعث شکستن کمر شوروی و فروپاشی آن شد درواقع شوروی فکر می کرد آمریکا مجموعه پروژه هایی در دست دارد که او باید زودتر انجام دهد ! هالیوود و دستگاه تبلیغاتی رسانه ایی غرب در شکستن کمر شوروی نقش پررنگی داشتند همین حالا هم غرب چنین طرح هایی اجرا می کند خصوصا در مورد ما ولی نخبگان ما خیلی باهوش تر از این حرف ها هستند که تو این تله ها بیفتند تله هایی مثل رقابت تسلیحاتی نظامی که دیدین رفتند نفت کش را تغییر کاربری دادند بجای اینکه یک ناو بزرگ از صفر بسازند یا روی نیروی ارزان تر موشکی پهبادی سرمایه گذاری کردند . مسئله واضح است سفر به ماه بلحاظ مسائل علمی فیزیکی رد شده است .
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    0 2
    ایستگاه فضایی هم دروغ بزرگه فیلم های لورفته و ببینید که تو استخر عمیق فیلم بازی می‌کنند به دروغ میگن ایستگاه فضایی
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      2 0
      نادان خود آمریکایی ها و حتی اروپایی ها سالها با موشکهای روسی رفتند ایستگاه فضایی روسیه و کارهای تحقیقاتی انجام داده اند حالا تو میگی زمین مسطح هست😏🤣🤣
  • سید روح اله IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    اگر این مورد را باور کردید سفر به ماه را نیز باور کنید. با ماشین نیسان گاوی تونستند به سرعت فراصوت دست پیدا کنند ولی با لامبورگینی نمیشه. تکنولوژی امروز بسیار پیشرفته تر از ده های قبل هست ولی امروز نمیتونن ولی قبلنا تونستند. غرب معجونی از دروغ و غرور است.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    3 0
    برای امپراطوری دروغ آمریکا و داشتن کوبریک ها دروغ بزرگ رفتن به ماه کار ساده ایه.
  • علوی IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    6 0
    ناسا اعلام کرد به علت مشکلاتی برنامه سفر جدید به ماه دو تا سه سال عقب افتاد تا سال ۲۰۲۶ . البته اعلام کرد شاید دوباره آپولو رو بعد از شصت سال از موزه خارج کنند و با روغن کاری دوباره یه توک پا بروند ماه و برگردند خخخخخخ روسها چون به تکنولوژی امریکا و امریکاییها چون به تکنولوژی موشکی روسها وابسته هستند هیچ وقت بحثی بر سر ماه نکرده و نمی کنند. به نظر هنوز تکنولوژی توانایی حفاظت از انسان در محیط کره ماه را ندارد.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    7 1
    آدولف هیتلر: مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد!
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    6 0
    شواهد در این زمینه بسیار است. کشف نورهایی که از جهات مختلف به تصاویر می‌تابند از روی آنالیز سایه‌های فضانوردان و سفینه و سایر اشیاء حاضر در صحنه (که نشان از منابع نور ساختگی همچون نورافکن سینمایی دارد)، کشف مستقیم نورافکن استودیویی در برخی تصاویر، عوض شدن لباس باز آلدرین در طول فیلم‌های منتشرشده از فرود، کشف نمونه‌های متعدد دستکاری تصاویر و حقه‌های تصویری در آن‌چه ناسا منتشر کرده، جعلی بودن زمین در پس زمینه که از طریق آنالیز رنگ و نور به سادگی فاش شده است، نبودن هیچ اثری از فشار و حرارت فرود در زیر پایه‌های سفینه، اثبات زمینی بودن سنگ‌هایی که ناسا به عنوان سنگ آورده‌شده از ماه به موزه‌ها اهداء کرده است، کشف الگوهای کاملاً یکسان سنگ و عوارض زمین در صحنه‌های مختلف، وجود حرف واضح «C» انگلیسی روی یکی از سنگ‌ها، کشف کابل‌های نگهدارنده در تصاویر بی‌وزنی فضانوردان، به کارگیری تکنیک سادهٔ اسلوموشن برای القای قدم‌زدن فضانوردان در شرایط بی‌وزنی، تصاویر کودکانه و حرکات کاملاً جعلی و اغراق‌آمیز سفینه در حال پرواز روی ماه و... تنها بخشی از ابهامات و نقدهای جدی به برنامه فضایی آپولو و فرود انسان در ماه است.
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    8 1
    برای خود من سوال است چگونه شصت هفتاد سال پیش به همین راحتی توانستند بر روی کره ماه قدم بگذارد ولی الان با وجود پیشرفت های بسیار هنوز نمی توانند برای بار دوم فضانورد بر روی کره ماه بفرستند
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 4
      زیرا آن زمان آمریکا بشدت پولدار بود و مثل امروز مفلس تا خرخره بدهکار نبود. کرور کرور پول ریختن توی این پروژه سفر به ماه. الان آمریکا گدا شده. یک‌دهم هزینه اون پروژه رم نداره که خرج کنه. سفر به ماه واقعی و حقیقی بوده. شاهدش یک آینه بازتاب لیزره که فضانوردان بردن روی ما کار گذاشتن. اینقدر خیالبافی نکنید در این مورد. آمریکا کشور سرتاپا جنایتکاریه، اما سفر انسان به کره ماه واقعی بوده.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      0 0
      آینه فلزی بازتاب لیزر را چندبار هم شوروی در ماه قرار داد، قراردادن یک آینه بازتاب در ماه نیازی به فرود انسان در کره ماه نداره و هزاران بار ساده تر و کم هزینه تر از قدم گذاشتن انسان بر روی ماه است
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 0
    فیلم کاپری کورن را ببینید خودشان فرود روی ماه را انکار کردند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    3 0
    ازاین حقه های عکس وسینمایی درماه که نشان دهنده قدرت آمریکا وبرای فریب مردم دنیاباشه امکان داره
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    5 8
    از آدمی که تحصیلاتش در حوزه اقتصاد و خبرنگاری بوده انتظار دیگه ای هم نمیشه داشت ولی جهت اطلاعتون باید بگم فضانوردان آپولو۱۱صفحات آینه مانندی رو روی سطح ماه قراردادن که از اون زمان به بعد جهت اندازه‌گیری فاصله زمین تا ماه استفاده میشه
    • UA ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      4 1
      تو خودت دیدی آینه‌هارو؟؟؟؟؟؟ خیلی ساده‌ای!!! خود باز آلدرین تو مصاحبه‌هاش میگه ما به ما نرفتیم اما امثال شما ....
    • IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      2 0
      منشأ نظریهٔ جعلی‌بودن فرود بر روی ماه در کتاب ویلیام چارلز کایسینگ نویسندهٔ آمریکایی مطرح شده‌است. این نویسنده در کتاب خود با عنوان ما هرگز به ماه نرفتیم که در سال ۱۹۷۶ منتشر کرد این تئوری را ارائه کرد. همچنین اندرو چاکین در کتابی با عنوان یک بشر روی ماه که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد بر این باور است که در زمان مأموریت آپولو ۸ در دسامبر ۱۹۶۸ نیز این انگاره‌های جعلی‌بودن این مأموریت عنوان شد.
    • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      5 0
      پا گذاشتن انسان روی ماه یک چیزه و قرار دادن صفحات آینه ای یک چیز دیگر، روس‌ ها هم با کاوشگرها بدون نیاز به انسان، روی ماه صفحات آینه ای قرار داده بودند
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    6 4
    نوکران امریکا ناراحت شدن
  • ناشناس IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    4 0
    سوال اینجاست . چطور 40 50 سال پیش با تکنولوزی کمتر توانستن برن کره ماه و الان با بهترین تکنولوژی نمیتونن ؟
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    آقا مطمئن باش حرفت درسته
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 0
    جالبه که با تکنولوژی دهه ۶۰ قرن گذشته تونستن به ماه برن اما با تکنولوژی دهه۳۰ قرن فعلی که هزاران بار پیشرفته تر از اون موقع هست نمیتونن به ماه برن
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    3 0
    آمریکا و غرب توی چی استادن؟ آفرین توی تبلیغات و سینما.با دروغ سینمایی گفتند ما قدرت برتریم! مثل الآن که با هالیوود خودشون رو لشکر شکست ناپذیر نشون میدن ولی سربازاشون موقع دستگیری در خلیج فارس خودشونو خیس میکنند! شیطان بزرگ استاد فریب احمق هاست مثل خود شیطان
  • huh AU ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    پروژه ساحت دوباره بوران بیشتر بخاطر رفتن بکره ماه و برگشتن بزمین با کمترین هزینه و بیشترین بار واستخراج معادن روی سطح ماه میباشد. در اینکار آمریکا و چین هر دو ناموفق بودند.
  • huh AU ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 1
    در مورد رفتن آپولو ۱۱ و برگشتن از ماه گزارش رصدخانه دانشگاه شیراز در آنزمان موجوداست میتوانید مطالعه کنید وتعدادی از مردم نیز دعوت شده بودند که هنوز زنده اند و شهادت میدهند. یکیش خود بنده.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 0
    چون اگه رفته بودن باید دوباره میرفتن برای پژوهش های بیشتر...... ولی 70 ساله که هیچکس اونجا نرفته..... چرا؟
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    یالان دنیا...
  • هومن IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 3
    چرا بدون تحقیق خبرهای جعلی چاپ میکنید ناسا نه بار به ماه سفر کرده من از مرکز فضایی ناسا در فلوریدا امریکا بازدید کردم لطفا اطلاعات دروغ به مردم ندهید در ضمن از سال ۸۰ میلادی به بعد سفر به ماه با دستور سازمان ملل ممنوع است
    • دلدار IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
      1 0
      خخخ. باشه. بهش میگم. ولی اونی که رفتی دیزنی لند بوده داداچ
  • سید فروزان CH ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    3 0
    دقیقا ،اکر در انزمان موفق به قدم زدن در سطح ماه شدند ، چرا در ده سال اخیر چنین حرکتی را انجام ندادند. هنوز هم نتوانسته اند از نیمه تاریک ماه یک فیلم تهیه کنند ؟؟؟؟ هالیودد توانست با صحنه سازی تمام دنیا را گول بزند ، نیل ارمسترانگ و آن دو نفر دبگر هم هنرپیشه های خوبی بودند باید حایزه اسکار میکرفتند
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 0
    فیلم کاپری کورن را ببینید خودشان فرود روی ماه را انکار کردند
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 0
    فیلم کاپری کورن را ببینید خودشان فرود روی ماه را انکار کردند
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    2 0
    بااینهمه هزینه و...چرا اصلا یک فیلمبرداری یا عکسبرداری کامل ازدورتادور فضا پیماو...انجام نشده!؟
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    روی زمین اگر چنین عکسی بخواهیم بگیریم حداقل تا۲۵کیلومتر دیده میشه وذرماه حداقل بایدتا۵کیلومتردیده بشه ولی چون استودیوی هالیوود بیشتراز۵۰۰متر نبوده دراین عکس هالیوودی فقط ۵۰۰مترازماه را توانستند عکس بگیرند
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
    0 0
    روی زمین اگر بخواهیم چنین عکسی بگیریم بیشتراز۲۰کیلومتر زمین درعکس قابل رویت هست ولی دراین عکس بخاطر محدودیت استودیوهای هالیوود زوری شایدتا۱۰۰متر دیده میشه!؟وانتهای عکس یک ریسه خاک ریختند تا بگویند بخاطربرآمدگی دیده نمیشه،ولی اگر اگر دلیلشان اینه پس سایه فضانورد قسمت انتها عکس باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس