کد خبر 1485356
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

در این مقاله، به برچسب اصالت سازمان غذا و دارو، تحت عنوان یکی از مهمترین ابزار های شناسایی کیفیت و اصالت محصولات سلامت محور پرداخته شده است.

درباره برچسب اصالت سازمان غذا و دارو چه می دانید؟ اهمیت آن چقدر است و در کجا مشخص می شود؟ چه ویژگی هایی دارد؟ و... اگر می خواهید به پاسخ هایی برای این پرسش ها دست پیدا کنید؛ این مقاله را تا انتها بخوانید.

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو چیست؟

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو، یکی از مهمترین و معتبر ترین نشان هایی است که می توان بر روی محصولات مرتبط با حوزه سلامت دید. دریافت این برچسب روالی قانونی دارد که باید طی شود. فقط و فقط محصولاتی می توانند لیبل اصالت سازمان غذا و دارو را دریافت کنند که استاندارد های ویژه ای را رعایت کرده و مجوز های خاصی داشته باشند. اجباری شدن دریافت این برچسب، تقریبا از سال 1390 تصویب شده است.

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

بر اساس این مصوبه، کلیه محصولات مرتبط با حوزه سلامت، اعم از خارجی و داخلی ملزم به دریافت این برچسب و استفاده از آن هستند. میتوان چنین گفت که این محصولات ابتدا توسط نهاد های به خصوصی مورد سنجش و آزمایش قرار می گیرند؛ سپس در صورت دارا بودن یک سری استاندارد های ویژه، موفق به دریافت مجوز این برچسب می شوند.

استفاده از برچسب اصالت سازمان غذا و دارو چه فایده ای دارد؟

اکنون که اطلاعاتی کلی درباره برچسب اصالت سازمان غذا و دارو به دست آورده اید؛ زمان آن رسیده تا با مزایای آن نیز آشنا شوید. پیش از هر چیز، در یک نگاه کلان، استفاده از این برچسب می تواند مزیت های فراوانی داشته باشد. اولین فایده استفاده از این نوع برچسب، امکان نظارت عمومی بر روی محصولات سلامت محور است. این برچسب به شما این امکان را می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن، بتوانید اطلاعات دقیقی از محصول دریافت کنید و این یعنی شما به راحتی بر روی محصول مورد نظرتان نظارت دارید.

استفاده از برچسب اصالت سازمان غذا و دارو همچنین به شما این امکان و فرصت را می دهد تا استاندارد بودن و داشتن یا نداشتن کیفیت مطلوب محصول تان را ارزیابی کنید. بهترین راه برای شناسایی یک محصول اصلی از تقلبی بررسی برچسب اصالت سازمان غذا و دارو است. با توجه به روند افزایش قیمت ارز، ورود دارو های قاچاق و تقلبی به کشور افزایش یافته و بنابراین ما به راهی نیاز داریم تا داروی تقلبی را از اصل آن تشخیص دهیم. لیبل اصالت وزارت بهداشت، بهترین معیار برای سنجش است. از آنجایی که هیچ محصول قاچاقی نمی تواند این برچسب را دریافت کند، بنابراین اگر دارویی فاقد برچسب اصالت سازمان غذا و دارو باشد؛ حتما تقلبی و یا قاچاق است. تنها محصولات خارجی می توانند این برچسب را داشته باشند که از طریق گمرکات رسمی کشور وارد شده باشند. با استفاده از این لیبل، میتوان جلوی قاچاق دارو و محصولات مرتبط با حوزه سلامت را گرفت و به کسب و کار های داخلی میدان داد.

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

روش استعلام

لیبل اصالت سازمان غذا و دارو چگونه چاپ می شود؟

چاپ برچسب اصالت سازمان غذا و دارو که برچسبی ویژه از طرف سازمان غذا و داروی ایران است؛ توسط مجموعه های معتبری انجام می شود. همه تولید کنندگان و یا تجاری که این محصولات را وارد می کنند؛ ابتدا باید در سامانه مربوطه ثبت نام کنند. پس از ثبت نام یک روند مشخص و از پیش تعریف شده برای ارائه مدارک و مستندات وجود دارد. پس از ارائه این مدارک و مستندات، شما می توانید مجوز درج و صدور برچسب اصالت سازمان غذا و دارو را دریافت کنید.

روند اداری دریافت این برچسب ممکن است برای شما زمان بر و سخت باشد. بنابراین می توانید گرفتن مجوز ها را به یک شرکت خاص که کارش انجام این امور است بسپارید. این مجموعه ها اطلاعاتی را از شما دریافت کرده و پس از گرفتن مدارک لازم از شما، تشکیل پرونده داده و روند اخذ مجوز برچسب اصالت کالا وزارت بهداشت را انجام می دهند.

این شرکت ها برای چاپ و تولید برچسب ها، از مواد ویژه ای به نام ریبون استفاده می کنند. این برچسب ها بسته به نوع مواد اولیه با کیفیت های مختلفی ساخته و عرضه می شود. فروش و چاپ لیبل اصالت سازمان غذا و دارو به طور معمول کاری عمده بوده و در مقیاس های بزرگ انجام می شود. پس از چاپ و بسته بندی، شما برچسب ها را به صورت رولی دریافت کرده و می توانید از آن ها استفاده کنید.

قیمت گذاری انواع برچسب اصالت کالا سازمان غذا و دارو

قیمت لیبل اصالت سازمان غذا و دارو با توجه به پارامتر های مختلفی تعیین می شود. یکی از این موارد، قیمت رول های ریبون است. انواع مختلفی از ریبون ها با کیفیت های مختلفی در بازار وجود دارد. طبیعتا استفاده از ریبون های با کیفیت بالاتر، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. انواع ریبون ها به لحاظ سطح کیفی به صورت وکس رزین، ریبون وکس، سوپر رزین و رزین دسته بندی شده اند.

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت گذاری نوع چاپ زده شده بر روی برچسب می باشد. معمولا برچسب هایی که به صورت یک طرفه چاپ می شوند قیمت های بالاتری دارند. چاپ این نوع لیبل فشار بیشتری به دستگاه های چاپ می آورد بنابراین در روند قیمت گذاری ها، این نوع برچسب گران تر از سایرین است. یکی دیگر از پارامتر های تعیین کننده در قیمت گذاری برچسب، سایز هر برچسب می باشد. در هر صورت، هر شرکتی با توجه به یک سری پارامتر های خاص خودش قیمت گذاری را انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بهتر و دقیق تر می توانید به این شرکت ها مراجعه کنید.

شرکت سلامت دارو ایرانیان مجری طرح برچسب اصالت

برچسب اصالت کالا وزارت بهداشت بر روی کلیه محصولات مرتبط با حوزه سلامت اعم از محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو و... درج می گردد. درج این برچسب بر روی هر محصول این حوزه به مشتری اطمینان می دهد که کالای مورد نظرش استاندارد های ویژه ای را رعایت کرده و از کیفیت مناسبی برخوردار است. بنابراین استفاده از این برچسب ها می تواند فواید ویژه ای داشته باشد.

شرکت های مختلفی خدمات چاپ و تولید برچسب اصالت سازمان غذا و دارو را انجام می دهند. شما می توانید عملیات دریافت مجوز این برچسب را به یکی از این شرکت ها بسپرید و از خدمات آن ها استفاده کنید.

شرکت سلامت دارو ایرانیان یکی از بهترین و بزرگترین شرکت ها در حوزه تولید برچسب های وزارت بهداشت بوده و به صورت 24 ساعته، توسط کارشناسانی خبره به شما خدمات و مشورت می دهد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس