کاش غفور به تیم ملی می‌آمد/ کسی تفریحی به آمریکا نمی‌رود

مصطفی کارخانه می‌گوید بهروز عطایی می‌خواست از همه ظرفیت‌های والیبال ایران استفاده کند و امیر غفور را هم به تیم ملی دعوت کرد.

به گزارش مشرق، اردوی تیم ملی والیبال ایران از ۲۷ فروردین آغاز می‌شود و بهروز عطایی هم ۳۱ بازیکن را به این اردو دعوت کرد. بین نفرات دعوتی نام محمد موسوی و امیرغفور هم که از ستاره‌های باتجربه ایران هستند، دیده شد اما غفور قبل از آغاز اردوها از تیم ملی خداحافظی کرد.

مصطفی کارخانه مشاور فنی تیم ملی در مورد خداحافظی امیر غفور از تیم ملی گفت: غفور جزو بازیکنان استثنایی و تاثیرگذار ماست. قابلیت‌های بسیار بالایی دارد و برای والیبال کشور زحمات زیادی کشیده است. سرمربی از او دعوت کرد تا به تیم ملی کمک کند اما نظرش این بود که دیگر نیاید.

او در مورد اینکه برخی دلیل خداحافظی غفور را ترس او از نیمکت‌نشینی می‌دانند، گفت: تیم ملی ۱۴ بازیکن دارد و استفاده از هر بازیکنی به نظر سرمربی تیم ملی برمی‌گردد. فردی که دعوت می‌شود باید نظر مثبت سرمربی را داشته باشد اما غفور قابلیت‌های زیادی داشت و می‌توانست به تیم ملی کمک کند.

کارخانه در پاسخ به این سوال که آیا خداحافظی غفور در سالی که والیبال ایران رویدادهای مهمی را پیش رو دارد درست بود، گفت: تصمیم شخصی خودش بود. آقای عطایی به دنبال استفاده از همه ظرفیت‌های والیبال است. آقای موسوی هم امسال در تیم ملی حضور دارد. شاید سال گذشته تعدادی از بازیکنان نبودند و سیاست کلان فدراسیون استفاده از نیروهای جوان‌تر بود تا باتجربه شوند.

کسی موسوی را از تیم ملی کنار نگذاشته بود

مشاور فنی تیم ملی در مورد حضور محمد موسوی هم بیان کرد: موسوی یکی از تاثیرگذارترین والیبالیست‌های ایران است. ای کاش غفور هم می‌آمد و تیم ملی با ترکیب بازیکنان باتجربه و جوان‌تر به مسابقات می‌رفت. مجموعه تیم ملی و فدراسیون دوست داشتند غفور باشد اما به هر حال آن تصمیم را گرفت.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به نقدهایی که آقای موسوی سال گذشته به تیم ملی داشت، امسال هم شاهد چنین مسائلی خواهیم بود، بیان کرد: موسوی بازیکن بزرگی است و می‌داند باید به تیم ملی کمک کند. کسی او را کنار نگذاشته بود. الان با تمام انرژی خود در خدمت تیم ملی است. قطعا با قابلیت‌هایی که دارد به تیم ملی کمک می‌کند. فدراسیونی کاربلد، کادر فنی خوب و بازیکنان شایسته‌ای داریم که نوید روزهای خوبی برای والیبال می‌دهند.

کسی تفریحی به آمریکا نمی‌رود

کارخانه در مورد لیست بلند نفراتی که برای دریافت ویزای آمریکا اقدام کرده‌اند، نیز گفت: بخش عمده‌ای از این لیست بازیکنان هستند. هفته اول مسابقات در ژاپن برگزار می‌شود و اگر سرمربی تیم ملی بخواهد بازیکنان خود را برای مسابقات هفته سوم در آمریکا عوض کند، ویزا نداشته باشند که نمی‌تواند.

او در واکنش به اینکه در لیست، اسامی تعداد زیادی همراه از جمله کارکنان فدراسیون هم دیده می‌شود که جایگاهی در تیم ملی ندارند، اظهار کرد: فرض کنید یک نفر را به عنوان سرپرست، فیزیوتراپ، پزشک و غیره معرفی کرده‌اند اگر نشد و ویزا نگرفت یک فرد دیگر آن کار را انجام می‌دهد. مهم ویزاست و پشت همه این موارد منطقی وجود دارد. اینگونه نیست که کسی تفریحی برود.

او در مورد حضور نام خود هم در این لیست بیان کرد: مدیر سازمان تیم‌های ملی و مشاور فنی تیم ملی والیبال هستم و اگر تیم نیاز داشته باشد می‌روم. هر کسی بر مبنای تخصص و کار خود می‌رود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس