کد خبر 1477905
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
داود منظور

۲۶۰۰ فعال اقتصادی فاقد کارتخوان با گزارش‌های مردمی شناسایی شدند و اسامی ۵ هزار و ۶۰۰ پزشک فاقد کارتخوان به نظام پزشکی اعلام شد.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، داود منظور با اشاره به مطالبات مردمی در خصوص محرومیت‌های مالیاتی پزشکان فاقد دستگاه کارت‌خوان، اضافه کرد: این گروه از پزشکان از تسهیلات مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم محروم می‌شوند.

وی به اهمیت گزارش‌های مردمی در شناسایی گسترده فرارهای مالیاتی و ارسال اطلاعات بیش از دو هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی صنفی که بر اساس گزارش‌های مردمی فاقد دستگاه کارتخوان هستند به ادارات امور مالیاتی ذی‌ربط برای رسیدگی‌های مالیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته و در راستای تشویق مردم به ثبت گزارش تخلفات مالیاتی در سامانه سوت‌زنی سازمان و به منظور تقدیر از گزارشگران مردمی (سوت‌زنان)، هدایایی نقدی پرداخت شده است.

رییس سازمان امور مالیاتی به بروزرسانی فهرست مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی اشاره و تاکید کرد: فهرست مؤدیان فاقد اعتبار مالیاتی از سوی سازمان مالیاتی در تارنمای این سازمان به نشانی evat.ir اطلاع‌رسانی می‌شود.

منظور اعلام کرد: با توجه به تهیه و ابلاغ دستورالعمل شناسایی و مقابله با شرکت‌های مشکوک به معاملات صوری در سال گذشته، فهرست بیش از ۲۰۰ شرکت کاغذی شناسایی شده جدید در تارنمای سازمان منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، طبق این فهرست تاکنون بیش از هفت هزار شخص حقیقی و حقوقی مشکوک به انجام معاملات صوری که اعتبارهای صادره از سوی آن‌ها مورد قبول ادارات امور مالیاتی نیست توسط سازمان امور مالیاتی شناسایی و در تارنمای مذکور اطلاع‌رسانی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    1 0
    در دنیای امروز و ایران پزشکی تبدیل به قلک علم آموزی شده و کسی نیست که حداقل یک بار در عمر تحصیلی در مقطع پایه در انشاء خود ننویسد که که نمی خواهد پزشک شود!هیچ پدر و مادری هم نمی گوید فرزندم پزشک نشود! حتی برخی در پزشک شدن فرزند چنان مصمم اند که از سه چهار سالگی او را آقا یا خانم دکتر صدایش می کنند! وقتی هم که پرسش می شود چرا؟ جواب می دهند هم درآمد تضمینی دارد و هم جایگاه اجتماعی! اما روش آموزشی دنیای معاصر غافل از آن است که این علم در مسیر حیات بشری باشد نه در مسیر مرگ بشریت و انسانیت. در قدیم الایام خلاف کارها ظاهر مشخصی داشتند یا «صورت زخمی»بودند یا دست و پا خالکوبی ! فراریان از مالیات نیز خرده فروشان در مانده ای بودند که برای مالیات ناچیز خود به دفاتر دست می بردندو..اما در زمانهٔ مدرن خلاف کار با ادکلن اصل فرانسوی و کت و شلوار دوخت ایتالیایی و مطب در شمال تهران! است اما فرای از مالیات!! مالیاتی که از وظایف اجتماعی و بدهی دکتر به جامعه ای است که هزینه‌های تحصیلی او را تأمین و فضای مناسب تحصیلی برایش فراهم کرده است. اما دکتر ، تحصیل کرده، مدعی برتری و پر درآمد و برخی درآمد های غیر قابل باور! آن وقت نزدیک به شش هزار نفر ازخانم یا آقای دکترها از دادن مالیات طفره رفته و از بیمار ناخوش احوال طلب پول نقد و حتی زیر میزی می کنند! چرا؟ باید برویم خدمت طبیب واقعی انسان امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام که در نهج‌البلاغه خطبه صد و پنجاه و شش می فرماید« بالایمان یعمر العلم و بالعلم یرهب الموت» با ایمان علم احیاء شده و در خدمت زندگی بشری قرار گرفته و با آن، خوف از لحظه مرگ بیشتر می شود و عالم وادار می شود در خدمت جامعه و انسان باشد اگر این عالم پزشک باشد که دیگر «نور علی نور»! اما چرا نزدیک به شش هزار پزشک شناسایی شده( بسیاری هنوز شناسایی نشده اند) که از یک وظیفهٔ اولیهٔ اجتماعی سرباز زده و مالیات نمی دهند؟ چون دنیای مدرن یک درصدی ها،از علم ایمان زدایی کرده تا عالم که می تواند احیاگر جامعه باشد را در خدمت خود گرفته و کاری با پزشک بکندکه از مالیات دادن فراری شود.چه کار؟سرمایه داری چنان نیازهای ثانویه و دروغین در او ایجاد می کند که صدها میلیون درآمد ماهیانه در نظرش ناچیز جلوه کند مثلاً خانه در فلان نقطه، خودرو ، لوازم و...غیر متعارف بر سرش آوار می سازد. ایمان سپر این فتنه است.
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    1 0
    درمانگاه فیزیوتراپی در شهرری بلوار کمیل کارتخوان دارد ولی از مردم به اجبار پول نقد میگیرد و فقط هزینه لوازم را کارت میکشد یعنی یکصدم درامد خود را هم نشان نمیدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس