نصیرزاده: کاوه باید چهار ماه محروم شود اما...

میلاد کر، بازیکن ملی‌پوش تیم تراکتور به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال از سوی کمیته اخلاق متخلف شناخته و یک سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد اما تراکتور به این موضوع اعتراض دارد.

به گزارش مشرق، تیم تراکتور جمعه هفته جاری حساس‌ترین و آخرین بازی هفته بیست‌وپنجم را مقابل سپاهان برگزار می‌کند. این تیم درحالی به مصاف صدرنشین لیگ می‌رود که در سال جدید حواشی متعددی را پشت سر گذاشت، با این حال فاصله سیزده‌امتیازی این تیم از صدر جدول ‌انگیزه لازم را به شاگردان خمز می‌دهد تا خود را بالا کشیده و از این وضعیت خارج شود. تراکتور رده‌پنجمی درحالی با ۳۹ امتیاز به استقبال هفته بیست‌وپنجم می‌رود که بازیکنانش اغلب عناوین مهم را به خود اختصاص داده و از این جهت حریف زهرداری برای سپاهان به حساب می‌آیند. سپاهان ۳۷ گل زده و برترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده اما بهترین گلزنان و بهترین پاسور لیگ در تیم تراکتور حضور دارند و این کار را برای تیمی که می‌خواهد صدرنشینی را حفظ کند سخت است. محمد عباس‌زاده و رضا اسدی به ترتیب با ۱۰ و ۹ گل زده بهترین گلزنان لیگ برتر هستند. این درحالی است که عباس‌زاده در برخی از بازی‌های لیگ غایب بوده و در تعدادی دیگر به‌عنوان یار تعویضی وارد میدان شد. اسدی نیز مهاجم نیست اما این فصل بر حسب نیاز در خط حمله به تیمش کمک می‌کند. 

از سوی دیگر ریکاردو آلوز پرماجرا نیز تاکنون صاحب عنوان بهترین پاسور لیگ است و اگر تراکتور به همین منوال ادامه دهد چه بسا این عنوان تا پایان فصل باقی بماند. این را بگذارید در کنار ۱۰ کلین‌شیت محمدرضا اخباری تا در کل آمار تیم خمز بالا برود. 

محمد عباس‌زاده شاید یکی از بهترین مهاجمان فعلی لیگ باشد اما محبوب خمز نیست. از وقتی این مربی در تیم تراکتور روی کار آمد به این مهاجم مسن خود کمتر بازی داد. هر چند مصدومیت مقطعی این بازیکن نیز مزید بر علت شد اما در کل با وجود تاثیرگذاری و گلزنی این بازیکن او علاقه‌ای به استفاده از عباس‌زاده نشان نمی‌دهد و شاید به همین دلیل یا او را به میدان نمی‌فرستد یا به‌عنوان بازیکن تعویضی از او استفاده می‌کند. از طرفی عدم گلزنی این مهاجم در بازی آخر مقابل مس نیز می‌تواند این شرایط را تشدید کند چراکه پاکو خمز پیش‌تر هم گفته بود که علاوه‌بر گلزنی، علاقه زیادی دارد تا مهاجمانش پرسینگ را به‌خوبی انجام دهند و به همین دلیل نیز عباس‌زاده همچنان از ترکیب دور است. 

بیشتر بخوانید:

واکنش تراکتور به محرومیت سنگین مدافع جوان

جنجال آلوز

شاید دیگر همه بدانند چه اتفاقی باعث آن استوری جنجالی آلوز شد. در آن مقطع که خیلی‌ها تعطیلات عید را سپری می‌کردند و خیلی از مسائل فوتبالی در مواجهه با افتضاح باشگاه استقلال رنگ باخت استوری آلوز بیشتر به یک شوخی شبیه بود اما واقعیت داشت و باشگاه تراکتور را یک‌شبه به شوکی عجیب فرو برد. برخی فکر کردند شاید تعطیلی نوروزی آلوز را هوایی کرد و از قراردادی که با تراکتور بسته پشیمان است اما موضوع اختلاف او با خمز یک تنبیه مدیریتی از سوی سرمربی تیم بود تا دیگران حساب کار دست‌شان بیاید و بفهمند که این مرد جدی است و با کسی شوخی ندارد. 

ریکاردو آلوز ادعا کرد خمز قصد برخورد فیزیکی با وی را داشته است. همه چیز از تاخیر ۲ روزه ریکاردو در بازگشت به تمرینات شروع شد. خمز بدون توجه به تصمیم باشگاه و حتی مشورت با آنها تصمیم گرفت آلوز را از لیست بازی نفت مسجدسلیمان خط بزند. این مربی حاضر بود ببازد اما به بهترین پاسور تیمش باج ندهد. تراکتور حتی بدون آلوز به بهترین برد خود در خارج از خانه در لیگ برتر دست یافت. 

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل این باشگاه با تایید به اینکه باشگاه آلوز را متوجه اهمیت نقش مربی کرده است به ما گفت: «آلوز آماده است. می‌تواند بازی کند اما اگر خمز به او اجازه دهد.»

اعتراض تراکتور به کمیته استیناف

میلاد کر، بازیکن ملی‌پوش تیم تراکتور به دلیل نقض مقررات اخلاقی فوتبال از سوی کمیته اخلاق متخلف شناخته و یک سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. 

از آنجا که این حکم قابل تجدید نظر است باشگاه تراکتور بلافاصله وارد عمل شد و لایحه دفاعی خود را درخصوص محرومیت این بازیکن به کمیته استیناف ارسال کرد. هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل این باشگاه خود از قوانین به‌خوبی مطلع است و از این رو به نوعی خواهان احقاق حق باشگاه تراکتور شده است. نصیرزاده به «فرهیختگان» گفت: «فدراسیون فوتبال با خواهش میلاد کر را از ما گرفت. حتی پرواز او را ما تقبل کردیم. حالا حق و حقوق باشگاه ما را نادیده می‌گیرند. من معتقدم کار بد را میلاد انجام داد که علیه سرمربی تیم ملی صحبت کرد. این را به خودش هم گفتم و از او گله دارم. اما قرار نیست باشگاه تراکتور در این بین آسیب ببیند. ما همین حالا هم در خط دفاعی مشکل داریم او را هم محروم کنند که دیگر هیچ! باشگاه تراکتور در این پرونده درحالی دارد متضرر می‌شود که تاج شخصا به من زنگ زد و خواست تا کر را ترخیص کنیم. ما نهایت همکاری را با تیم ملی کردیم و حق‌مان این نبود.»

درواقع تراکتوری‌ها مدعی هستند هر آنچه رخ داده مربوط به باشگاه تراکتور نیست و آنها در این بین مقصر نبودند که ضرر بدهند. باشگاه تراکتور برای این بازیکن وقت، انرژی و سرمایه هزینه کرده و حالا وقت آن است که از او استفاده کند نه اینکه به دلیل اختلافاتی که در جای دیگر و تیم دیگر رخ داده این باشگاه محروم شود. وی ادامه داد: «اگر اختلافی بین این بازیکن و صمد مرفاوی هست چرا ما باید تاوانش را بپردازیم. آن هم در مورد حکمی که اصلا علتش را بیان نکردند. حتی بازیکن را هم دعوت نکردند. ما فقط حدس می‌زنیم اتهام چیست! اگر می‌خواستند به هر دلیل بازیکن را جریمه کنند برایش جریمه نقدی در نظر می‌گرفتند و او را از بازی‌های ملی محروم می‌کردند تا خودش هم آسیب ببیند نه اینکه بیشترین صدمه را به باشگاه تراکتور بزنند.»

به‌هرحال به نظر می‌رسد تراکتوری‌ها امیدوارند کمیته استیناف به بی‌تقصیر بودن باشگاه تراکتور در این پرونده توجه کند و اگر قرار است برای بازیکن به هر علتی تخلفی در نظر بگیرد منافع باشگاه تراکتور را نیز لحاظ کند. شاید این‌طور به نظر برسد که این رای ممکن است تغییر کند و بازیکن به هر دلیلی از همراهی تیم‌های ملی محروم شود نه از باشگاهی که هم بازیکن به تیم ملی داده و هم باید جور محرومیت او را بکشد. 

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که این حکم به دلیل مصاحبه او علیه تیم مربی تیم ملی بوده است گفت: «بعید است به این دلیل باشد چراکه اتفاقا بخشی از مصاحبه میلاد خوب بود و نشان داد تیم ملی شئونات اسلامی را در این اردو رعایت کرده است. من در تماسی که با کمیته اخلاق داشتم متوجه شدم این حکم اصلا ربطی به مصاحبه او نداشته و در اصل به دلیل موضوع دیگری است. اگر هم تاکنون آن را اعلام نکردند به دلیل این بود که بازی‌های ملی تمام شود و او در این بازی‌ها به تیم کمک کند. حالا سوال من این است ما چرا باید صدمه ببینیم؟ یعنی بازی‌های تراکتور مهم نیست؟ اینها که این همه صبر کردند اجازه می‌دادند مسابقات ما هم تمام شود و بعد او را محروم می‌کردند. در کل بعید است وقتی بازیکنی علیه مربی تیم ملی بزرگسالان حرف زد و دو جلسه محروم شد بازیکنی به دلیل اینکه علیه مربی تیم ملی جوانان حرف زده است یک سال محروم شود. از این رو موضوع چیز دیگری است که ما هم نمی‌دانیم.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    اگر نصیرزاده در کارش خوب بود الان تراکتور بعد اینهمه سال بت نصیرزاده یک جام می آورد. نصیرزاده حتی متوسط هم نیست فقط حرف میزنه
  • ساوالان IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    یاد محرومیت مهدی کیانی به مدت چند ماه افتادم حالا جرم چی بود؟در تمرین تراکتور دعوا کرده بود!درحالیکه دیگران می توانند در روز روشن جلوی تماشاگران ودوربینهای تلوزیونی هرکاری بکنند وهیچ اتفاقی برایشان نیفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس