کد خبر 1477893
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
ننکا

مربی دروازه‌بان‌های برزیلی تیم فوتبال پرسپولیس صحبت‌های جالبی را در مورد زندگی در ایران به زبان آورد و گفت: به عنوان یک خارجی احساس بسیار خوبی از زندگی در این کشور دارم.

به گزارش مشرق، وسلی ننکا مربی دروازه‌بان های تیم فوتبال پرسپولیس است که ابتدای فصل جای داوود فنایی به کادر فنی یحیی گل‌محمدی اضافه شد و با حضور او شرایط دروازه‌بان‌های تیم هم تفاوت زیادی پیدا کرد چرا که پرسپولیس تا الان بیشترین کلین شیت را به ثبت رسانده و همین موضوع موجب شد تا بیرانوند بار دیگر به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شود.

این مربی برزیلی در گفت‌وگویی متفاوت در رابطه با زندگی در ایران، غذاهای ایرانی و ارتباطش با هواداران صحبت‌هایی را عنوان کرد که در زیر متن آن را می‌خوانید.

به عنوان یک مربی خارجی که در چند کشور تجربه زندگی داری، زندگی در ایران را چطور می‌بینی؟

از اینکه به ایران آمدم خیلی خوشحالم و احساس بسیار خوبی دارم. حضور در ایران یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در دوران ورزشی من افتاد. فضای کشور و رفتار مردم باعث شده تا به عنوان یک خارجی احساس خوبی در این کشور داشته باشم.

در ابتدای حضورت، خانواده‌ات هم همراه تو بودند. حس و حال آنها از حضور در ایران چطور بود؟

احترامی که مردم می‌گذارند برای من مهمترین چیز است. حتی زمانی که خانواده من در تهران بودند، آنها به خانواده من نیز احترام زیادی می‌گذاشتند. همین شرایط موجب شد تا هم من و هم خانواده‌ام به عنوان یک خارجی از فضا لذت ببریم و احساس آرامش کنیم.

خارجی‌هایی که به ایران می‌آیند معمولا از غذاهای ایرانی لذت می‌برند. تو چطور؟

غذایهای ایرانی واقعا بی‌نظیر هستند. وقتی به ایران می‌آیید باید خیلی مراقب خود باشید چرا که اگر حواستان نباشد، به سرعت چاق می‌شوید. این غذاها واقعا خوب بود. زمانی که در قطر بودم یک دروازه‌بان ایرانی (مسعود زارعی) داشتم که از سال‌ها قبل در مورد غذاهای ایرانی با شور و اشتیاق توضیح می‌داد اما وقتی به اینجا رسیدم، تازه متوجه شدم که او چه می‌گوید.

ارتباط خوبی هم با هواداران داری. درست است؟

در مصاحبه اولم در بدو حضور در ایران گفتم که همیشه هواداران در ذهن و قلب من هستند. این را باز هم تکرار می‌کنم. هم امروز، هم فردا و هر زمان دیگری که در این باره از من سوال شود. آنها چیزی متفاوت‌تر از هوادار معمولی هستند و با تیم زندگی می‌کنند. عشقی که آنها به باشگاه دارند و احترامی که به اعضای تیم می‌گذارند، نشان می‌دهد که ما وظیفه سنگین‌تری پیش رو داریم و باید سخت‌تر کار کنیم تا آنها را خوشحال کنیم. من هم هیچوقت لطف آنها را فراموش نمی‌کنم.

لطف آنها ما را ترغیب می‌کند و انگیزه مضاعفی به ما می‌دهد که بیشتر کار کنیم و وظیفه سنگینی پیش رو داریم چرا که وقتی پا در زمین می‌گذارید می‌دانید که میلیون‌ها چشم شما را نگاه می‌کنند، با شادی‌تان شاد می‌شوند و با ناکامی شما اشک می‌ریزند. حمایت آنها نشان می‌دهد که ما باید همیشه بهترین خودمان را به نمایش بگذاریم. به همین خاطر هر چیزی که داریم باید برای موفقیت پرسپولیس با تمام توان بگذاریم. «بی نظیر» تنها واژه‌ای است که در توصیف هواداران پرسپولیس می‌توانم به کار ببرم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    غذاهای ایران عالی، مک‌دونالد حقیر و کوچک. غرب توو همه چی باخت. غرب، پیش به سوی هیچ جاذبه ای... و پر از منفوریت و خشونت
  • کمال IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    ای شیطون جیره تو رو هم وصل کردن . خوش امدی به جیره خوار ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس