کد خبر 1476915
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
سرقت مسلحانه ۵ میلیون تومانی از بانک

جانشین پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق سرقت مسلحانه از یکی از شعبات بانکی در منطقه شمال تهران خبر داد و گفت: متهم ۲۴ ساعت پس از ارتکاب سرقت مسلحانه و در نقطه صفر مرزی کشور دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه سعداله گزافی اظهار کرد: روز چهارشنبه نهم فروردین ماه ۱۴۰۲، با وقوع سرقت مسلحانه از یکی از شعبات بانکی در منطقه "توانیر" تهران، مأموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد به محل مراجعه و در بررسی‌های اولیه مشخص شد فردی مسلح، ضمن ورود به داخل بانک با تهدید سلاح کمری از نوع بادی اقدام به شلیک چند تیر و تخریب تعدادی از شیشه‌های داخل بانک نموده و نهایتاً با سرقت مقادیری وجه نقد (بالغ بر ۵۰ میلیون ریال) داخل یکی از گیشه‌های بانکی از محل متواری شده است.

وی عنوان کرد: با اطلاع خبر سرقت مسلحانه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، کارآگاهان این پایگاه در محل حاضر و به تحقیقات از کارمند بانک و همچنین بررسی دوربین‌های مداربسته داخل بانک پرداختند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارمند بانک در اظهاراتش به کارآگاهان گفته چند روز پیش بود که آگهی فروش دو سکه طلای تمام بهار آزادی را در یکی از پلتفرم‌های خرید و فروش کالا منتشر کرده بودم؛ شخصی با من تماس گرفت و مدعی شد که قصد خرید سکه‌ها را دارد و من نیز برای فروش سکه‌ها، آدرس محل کار خود را به او دادم. حدود ساعت ۱۲ بود که مردی حدوداً ۴۵ ساله و در حالی که یک کلاه بر سر گذاشته بود به بانک آمد و با مراجعه به گیشه‌ای که من در آن کار می‌کردم، خود را خریدار سکه‌ها معرفی کرد. چهره این شخص به گونه‌ای بود که مرا از فروش سکه‌ها منصرف کرد اما زمانی که به او گفتم قصد فروش سکه‌هایم را ندارم، ناگهان او اسلحه کمری را از زیر لباسش خارج کرد و ضمن شلیک چند گلوله در داخل بانک و تخریب تعدادی از شیشه‌ها، مقادیری از وجود نقد داخل گیشه را با تهدید اسلحه سرقت کرد و با یک دستگاه موتورسیکلت، به سرعت از محل متواری شد.

سرهنگ کارآگاه گزافی، در خصوص اقدامات پلیسی کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی در جهت شناسایی متهم گفت: کارآگاهان با بررسی دقیق تصاویر دوربین‌های مداربسته و دیگر اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه ارتکاب جرایم مختلف شدند که پیش از این نیز در چندین فقره پرونده‌ی سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود؛ با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه "خاک سفید " در شرق تهران، کارآگاهان ضمن هماهنگی با سرپرست دادسرای ویژه سرقت (دادسرای ۳۴ تهران)، به مخفیگاه متهم رفته؛ در بازرسی از مخفیگاه متهم، کلاه مورد استفاده در سرقت کشف و مشخص شد که متهم پس از ارتکاب سرقت از این محل نیز متواری شده است.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از متواری شدن از مخفیگاهش قصد خروج از کشور را داشته است، افزود: با ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم قصد دارد تا از طریق یکی از مرزهای زمینی کشور در استان آذربایجان غربی - شهرستان "پیرانشهر" به صورت غیرمجاز از کشور خارج شود که بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی پیرانشهر انجام؛ نهایتاً متهم در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع سرقت در تهران، در روز پنجشنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۲، در نقطه صفر مرزی و تنها چند ده متر مانده تا خروج از کشور دستگیر شد.

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم پس دستگیری و انتقال به تهران، در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است و تحقیقات تکمیلی و همچنین کشف سایر جرایم احتمالی متهم کماکان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    5 0
    دروغ سیزده هستش؟ پول گلوله ها که از ۵ میلیون بیشتر میشه که!🤣
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    3 0
    ۵ میلیون ؟! همون پلیسها ماهی چند میگیرن ؟! ۷ ؟ ۱۰ ؟!
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 0
    ۵ میلیون ؟! همون پلیسها ماهی چند میگیرن ؟! ۷ ؟ ۱۰ ؟!
    • دهباشی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      1 1
      گروهبان ماهی 10 تومن میگیره و سرهنگ ماهی 35 تومن
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 0
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه.
    • دهباشی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      1 0
      شماره حسابتو ندادی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس