افطار قم

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در مراسم افطاری کتابداران و اصحاب کتاب استان قم به میزبانی هیئت خادم الرضا (ع) از همراهی اهالی رسانه استان در انعکاس فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، مراسم ضیافت افطاری کتابداران و اصحاب کتاب استان قم با حضور روح اله امراللهی، عضو شورای اسلامی شهر قم؛ یوسف پور، مدیر خانه مطبوعات؛ حمید ناطقی، مدیر هیئت خادم الرضا (ع)؛ علی اکبر احمدلو، استاد پیشکسوت کتابداری؛ علی اصغر نظری، مدیر انجمن خوشنویسان استان؛ حسن مالکی نژاد، عضو سابق شورای اسلامی شهر قم؛ سرهنگ حسینی معاون اجرایی سپاه علی ابن ابطالب (ع)؛ علی اصل، از معاونت اجتماعی فراجا انتظامی استان؛ مجتبی قانونی، رئیس انجمن صنفی تبلیغات استان قم؛ حمید آزادگان، از انتشارات شهید کاظمی؛ میثم رشیدی مهرآبادی، نویسنده و خبرنگار کتاب؛ یاسر دیبایی، چاپ گنج معرفت؛ مسلم ناصری، فرشته چتر عنبری، زهرا عبدی و فهیمه شاکری مهر از نویسندگان استان؛ فاطمه امینی، خبرنگار صدا و سیمای مرکز استان؛ مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی، تخصصی و دانشگاه استان، فعالان فرهنگی و مسولین استانی به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و هیئت خادم الرضا (ع) در حسینیه بنی فاطمه برگزار شد.

ترویج کتاب با مشارکت اصحاب رسانه گسترش می‌یابد

توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همراهی اصحاب رسانه

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در نشست صمیمی اصحاب کتابخوان و کتابداران کتابخانه های عمومی استان اعلام کرد: اصحاب رسانه تا در کنار اصحاب فرهنگ و کتابخوان جامعه نباشند فرهنگ کتابخوانی گسترش نخواهد یافت و رشدی در این حوزه درکار نخواهد بود و ما از همراهی حوزه رسانه از جمله خانه مطبوعات استان قم که بدون هیچگونه چشم داشت و توقع هزینه در کنار اصحاب کتابخوان و فرهنگ حضور یافته است سپاسگزاریم.

توکلیان ضمن تقدیر از زحمات هیات با سابقه خادم الرضا(ع) قم عنوان کرد: هیات منظم ترین تشکل مردمی است که نظم قابل توجهی دارد و یکی از دلایلی که ما توانستیم این نظام مقدس را در تمامی عرصه ها حفظ کنیم به برکت عزای اباعبدالله و این هیات هاست.

ترویج کتاب با مشارکت اصحاب رسانه گسترش می‌یابد

تداوم فرهنگ هیئت با کتاب و کتابخوانی

حسن مالکی نژاد نیز در این مراسم از فعالان عرصه فرهنگ، کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و گفت: این شب ها می بایست به یاد شهدایی باشیم که در حوزه فرهنگ و کتابخوانی فعال بودند.

وی در ادامه با جهانی خواندن فرهنگ اهل بیت (علیه السلام) ابراز امیدواری کرد تا بتوان فرهنگ هیات را تداوم بخشید و معقوله کتابخوانی را به این حوزه وارد کنیم.

کتابداران، سربازان فرهنگی کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند

روح اله امرالهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم گفت: کتابداران، سربازان فرهنگی هستند که امانت مهم و چند هزار ساله ای به نام کتاب را در اختیار دارند و وظیفه مهمی در انتقال این امانت به نسل آینده و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان قم را به دوش می کشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در ادامه ابراز داشت: هیئت خادم الرضا یکی از خلاق ترین هیئت های جهان اسلام است و که همیشه آغازگر فعالیت های نوین بوده است که این فعالیت ها نشان دهنده ارزش های هیئت و بچه هیئتی هاست.

ترویج کتاب با مشارکت اصحاب رسانه گسترش می‌یابد

کتابداران، مهترین عنصر خدمت به کتاب

میثم رشیدی مهرآبادی، نویسنده و خبرنگار کتاب نیز در این مراسم ضمن تبریک افتتاح کتابخانه مرکزی قم اظهار داشت: هیچ عنصری برای خدمت به کتاب مهمتر از کتابدار نیست؛ کتابفروش ها مهم هستند اما واقعیت این است که بسیاری از کتابفروشی ها در حال تعطیلی هستند و کسی که زحمات اهالی نشر و کتاب را به مردم مستقیما معرفی می کند کتابدار است که در همه مناطق کشور در حال خدمت هستند و ظریب نفوذ آنها بسیار زیاد است.

وی در ادامه افزود: از دیدگاه من، پایتخت فرهنگی ایران قم است ولی متاسفانه کارهای فرهنگی در قم علی‌رغم مفید و سطح بالا بودن، در رسانه ها کمتر منعکس می شوند که این مشکل می تواند با در نظرگرفتن پیوست رسانه ای برای فعالیت های فرهنگی بهبود یابد.

در پایان این مراسم از حمید ناطقی مسئول هیات خادم الرضا(ع) و دو نفر از خادمان این هیات نیز از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس