نتانیاهو بایدن نتانیاهو

در پس زمینه تحولات فعلی در سرزمین های اشغالی، روابط میان رژیم صهیونیستی و آمریکا به شکل بی سابقه ای دچار التهاب شده است.

سرویس جهان مشرق - واکنش های اخیر ایالات متحده آمریکا نسبت به وقایع سرزمین های اشغالی، واکنش متقابل مقامات رژیم صهیونیستی را در پی داشته و روابط میان رژیم صهیونیستی و آمریکا به شکل بی سابقه ای تحت تاثیر قرار داده است.

مئیر بن شبات، مشاور و رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی و رئیس فعلی سازمان استراتژی صهیونیستی، در رابطه با اتفاقات جاری در روابط میان آمریکا و رژیم صهیونیستی و موضع گیری دولت آمریکا نسبت به حوادث فعلی سرزمین های اشغالی گفت:

در حالی که سیاست های ضعیف بایدن در خاورمیانه باعث شده است که ایران خود را تقویت کند و کاری کرد کشورهای خلیج فارس در خانه ایران را بکوبند، جو بایدن تصمیم می گیرد پیامی عمومی را منتشر کند که شریک اصلی او در مبارزه با ایران را تضعیف می کند. حتی اگر بایدن چنین قصدی هم نداشت، با توجه به اینکه در ارزیابی قدرت اسرائیل، اهمیت ویژه ای به روابط میان آمریکا و اسرائیل داده می شود، این مسئله نتیجه آشکال چنین اقدامی است (تضعیف رژیم صهیونیستی).

بایدن به اسرائیل در مقابل ایران ضربه زد/ برنده اصلی تقابل فعلی میان اسرائیل و آمریکا، ایرانیان هستند
پیام عمومی جو بایدن به شریک اصلی آمریکا در مقابل ایران در منطقه لطمه می زند

بهبود سریع روابط میان آمریکا و اسرائیل و اصلاح تصورات و گمانه زنی های ایجاد شد، بیش از هر چیز به نفع اسرائیل است. اما کاخ سفید نیز باید در این مورد علاقه آشکاری داشته باشد.

پیام غیردوستانه‌ای که بایدن برای انتقال آشکار آن به بنیامین نتانیاهو انتخاب کرد، پس از پایان اولین نشست طرفین مخالف و موافق اصلاحات قضائی در قدس اشغالی به عنوان بخشی از مذاکرات برای دستیابی به توافق منتشر شد.

در بیانیه ای که از سوی دفتر هرتزوگ منتشر شد، درباره این نشتی آمده است که این دیدار با روحیه خوبی برگزار شد و انتظار می رود مذاکرات در روز آینده ادامه یابد. با این پیش‌زمینه، مشخص نیست چرا بایدن دقیقاً در این زمان به جای حمایت از تلاش برای توافق میان مخالفان و موافقان اصلاحات قضائی، تیرهای انتقادی خود را پرتاب می کند و موضعی مخالف نتانیاهو نشان می دهد.

بایدن به اسرائیل در مقابل ایران ضربه زد/ برنده اصلی تقابل فعلی میان اسرائیل و آمریکا، ایرانیان هستند

واضح است که بیانیه بایدن در منازعات سیاسی داخلی اسرائیل پیام خاصی دارد و احتمالاً بایدن قصد دارد در این زمینه تأثیر بگذارد، اما این امر پیامدهایی برای وضعیت منطقه ای اسرائیل نیز دارد و در این زمینه می توان انتظار داشت کاخ سفید حساسیت بیشتری به خرج دهد. با یا بدون ارتباط با این مسئله، سیاستمداران حرفه‌ای در واشنگتن به خوبی می‌توانند به طور انتقادی میزان تاثیر این سیاست ها را در مورد فرآیندهای منفی چشمگیری که در حال حاضر در خاورمیانه در حال وقوع است را بررسی کنند.

احتمالا بایدن متوجه خواهد شد که انحراف عربستان سعودی به سمت چین و روسیه نتیجه این سیاست و همچنین نگرشی است که وجود «عزت ملی» را نادیده می گیرد و [آمریکا] در خاورمیانه به عنوان یک بازیگر متکبر و فضول دیده می شود. او همچنین متوجه خواهد شد که بی‌تفاوتی او نسبت به مصائب کسانی که متحدان ایالات متحده به حساب می‌آیند، همان چیزی است که آنها را به جستجوی حمایت‌های قدرت های دیگر و امضای توافق با طرف ایرانی واداشته است.

ذینفع اصلی درگیری کنونی میان آمریکا و اسرائیل، ایران است که همزمان با پیشبرد برنامه های خود در منطقه و فراتر از آن، بدون هیچ مانعی در حال توسعه توانایی های هسته ای خود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    23 3
    مئیر بن شبات بی شرف تو فعلا برو شلوارتو بشور بچه بدو عموجون
    • شاکی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      10 1
      انشاا....... که پیروزی و سر بلندی و سرفرازی همیشه با ایران و ایرانیان باشد
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      1 0
      اکثر نظامیان بلند پایه امریکایی معتقدند که جان سربازان امریکا و منافع ملی امریکا نباید بخاطر رژیم کودک کش بخطر بیفتد
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    26 3
    اما آمریکا و انگلیس هدفشون این هست که توسط صهیونیست های افراطی مسلمان ها رو از بین ببرن پس هیچوقت روابط اونها خراب نمیشه
  • امیر روشن IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 3
    سلام و خسته نباشید یک چرا میگیم و هزار چرا از توش بیرون میزنه مثل مسابقه هستش با امتیاز کم کردن بعضی کلمات پی به چرا می‌بریم چرای من میگه حس خوبی در موردش ندارم و یک حس کمتر میگه شاید اسرائیل مهره سوخته آمریکا شناخته شده است باید بازی بیشتر انجام بشه
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 4
    در بازی کفتار و شغال منتظر خیر برای ایران نباشید
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    تغییرات قضایی پیشنهادی کابینه نتانیاهو در راستای تثبیت قدرت کابینه و جلوگیری از متزلزل شدن آن در اسرائیل، پس از حمله اسرائیل به ایران است. حمله به ایران قطعی است و شاهد آن درگیری و تنه زدن دولت آذربایجان به ایران است. مسیر حمله از آذربایجان و عراق خواهد بود و پشتیبانی حمله با آمریکا است. زمان حمله احتمالا در تیرماه امسال و پس از پایان ضد حمله اوکراین خواهد بود. چنانچه ایران به سمت تسلیحات هسته ای حرکت کند این حمله سریعتر خواهد شد.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    ممکنه کسی بچه اش و ادب کنه ، ولی هیچ وقت ولش نمیکنه و بهش ضربه نمیزنه!! خیالت راحت....
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      فقط این دوتا سر پدر بودن دعوا دارند. توی صهیونیست جواب بده‌. کدوم پدره کدوم فرزند؟!
  • The Cultural World Order IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    نظم کهنه جهانی یک نظم کثیف بود. به این معنا که میان فرهنگهایمان نفرت پراکنی می‌کرد. پایان نظم "تفرقه بنداز و حکومت کن" = آغاز نظم فرهنگی جهانی برای پایان دادن به نظم‌ نفرت پراکنی جهانی باید آنرا بهتر بشناسیم: . خاندان روشچیلد یا سپر سرخ به دربار انگلستان مشاوره کثیف می‌دادند برای ایجاد قحطی در ایران و نسل کشی نیمی از جمعیت ما بر دوش روشیلدهاست. . همین خاندان و قبیله بیمارشان از رسوبات برده داران تاریخ، با پیشینه ای از جنایتها و نسل کشی‌های بیشمار، و براندازی تمدن‌ها و محو فرهنگها، سرانجام بر اروپا سلطه یافتند و عصر کلونیالیسم نه یک امپراطوری اروپایی، که امپراطوری همین قبایل وحشی سازنده داعش بود. که شعبه ای در دل خاورمیانه ساختند به بهانه حمایت از یهود، اما برای نفرت پراکنی میان فرهنگهای ما و جنگ افروزی و نسل کشی در منطقه. نام این امپراطوری نفرت و تروریسم جهانی همان صهیونیسم است (بمعنای تمسخر خدا و بهشت موعود)، نام شعبه آن در خاورمیانه اسرائیل است (بمعنی استحمار یهود) که همین الان دفاترش در باکو یک جنگ دیگری براه انداخته، همزمان با جنگ تحمیلی اربابش به روسیه با نقض عهدنامه و اشغال اوکراین توسط ارتش اجاره ای صهیونیسم یعنی ناتو. . ساده لوحانه است که باور کنیم این تفاله های برده داران دست از پروژه نسل کشی جهانی با ویروس و قحطی و غیره برمی‌دارند، یا اسرائیل قادرست بدون اجازه اربابش تغییر رفتار دهد و نفرت پراکنی نکند میان فرهنگهای ما و یهودیان را سپر بلای اربابان روانپریش خود نکند، و بگذارد آنها هم درکنار همه فرهنگهای زیبای در جهانی شاد و آزاد و آباد و بدون نفرت زندگی کنیم. . بنابراین: اولین منشور نظم فرهنگی جهانی شامل منع نفرت پراکنی میان فرهنگهاست، و این برای جهان بافرهنگ اقدامی ضروريست، تا بایکوت خاندانهای برده داری مدرن + شعبه های کثیف در دستور کار تمامی فرهنگها قرار گیرد. . یهود ستیزی همانقدر بد است که نفرت پراکنی دواعش حاکم بر یهود علیه ما در آذربایجان. که اتفاقا با دسیسه همین خاندان مالک لندن و اسرائیل تجزیه شده. . اقوام و فرهنگهای جهان قرنهاست مانند بردگانی اسیر خاندانهای وحشی فاتح اروپا بوده اند و زمان آن رسیده نظم فرهنگی جهانی را بسرعت یاری کنند، در همبستگی با تمامی فرهنگها و بایکوت الیگارشی کثیف برده داران تاریخ. ( برای : جهانی بهتر ) آمین
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 3
    به همین خیال باشید آمریکا تا هر کجا که پیش برود دست از حمایت کامل از اسراییل بر نمی دارد این ما هستیم که هر سال اوضاع فرهنگی اقتصادی مان به فنا و فشل می رود.
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 0
    البته به این داستانا نمیشه دلخوش داشت یه زمانی تو یکی از جنگاش با یکی از کشورهای عربی یکی از ناو های آمریکایی رو که تقریبا نزدیک منطقه بود رو زد که بندازه گردن اون کشور که گمونم مصر بود کلی از خدمه ناو هم کشته شدن منتهی نتونستن ناو رو غرق کنند وبعدا آمریکایی ها فهمیدن داستان رو ولی برای روابط بین آمریکا و اسراییل اتفاقی نیفتاده یعنی لابی قدرتمند یهود تو آمریکا نذاشت.والبته بعد از گذشت زمان کمی، خیلی اخبار از این دست رو جمعش میکنن.
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 9
    مرگ بر پوتین ..مرگ بر روسیه کمونیست..درود بر اکراین و ناتو...
    • ارشک IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
      0 0
      مرگ بر امریکا.
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 3
    لطفا یه مطلب کارشناسی بگذارید با کارشناسان موافق و مخالف ببینیم علت دشمنی ما با اسرائیل چیست ؟
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 1
    تا چند وقت پیش افغانی ها را با کارگر ساختمانی ‌‌و بنا میشناختیم ولی جنگ بزرگ بشریت با داعش نشان داد که در بین افغانی ها چه ژنرال های جنگی بزرگی وجود دارند.____ خوش بحال ایرانیان که برادران سلحشوری مثل افغانستانی ها دارند.
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 2
    اینقدر خوشحال نشوید درگیری کنونی اسراییل داخلی هست
  • علی IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    1 0
    مسآله سرمایداری هزینه- فایده است. اسرائیل در منطقه حساس ' سگ نگهبان سرمایه داری غرب بوده است.آیا مشی جنایت آمیز و خباثت یهود بجایی رسیده که اسرائیل از فایده افتاده است؟بنظر میرسد' مشی مبارزه جمهوری اسلامی ُ اسرائیل را از سود؛ ساقط کرده است. تبعات سقوط اسرائیل دامن صهیونیزم مسلط بر اداره نظام سلطه را در اروپا و آمریکا خواهد گرفت. بفرموده حضرت آقا: تاریخ در حال تغییر است.
  • نصر IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    0 0
    صهیونیزم جهانی مردم اسرائیل را هم بازی میدهد.انها را پیش مرگه خود کرده و خودشان در بهترین نقاط دنیا با ثروت های دزدیده شده از کشور های منطقه در ارامش زندگی میکنند و با سپر بلا کردن یهودی های دربدر و اواره از کشور های دیگر در اسراییل ،سیاست های سرطانی خود را پیش میبرند .اسراییل سخره ای از کوه یخ شناور است که سیاست مداران صهیونیست ضد خدا و دین وپیامبر بنام یهود ساخته اند و از عنوان یهودیت استفاده میکنند . . به مردم اسرائیل هیچگونه اجازه ای در تعیین سیاست ها نمیدهند .و این تظاهرات هم احتمالا هدایت شده و برای تثبیت حکومت نتانیاهو و منافع صهیونیزم جهانی است .در پشت پرده این لابی صهیونیزم است که نقشه کشی میکند و هدایت جریان را بعهده دارد .اگر یهودی های اسرائیل متوجه شوند که الت دست صهیونیست ها هستند بیشک اسراییل را ترک و به مناطق امن تر میرفتند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس