کد خبر 1476335
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
۱۰ کیلومتر سرعت خود را کم کنید؛ وگرنه جریمه می‌شوید!

در راستای ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی، کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ مقرر و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

به گزارش مشرق، طرح نوروزی پلیس با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ در معابر و جاده‌های کشور شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

ماموران پلیس راه و راهور انتظامی کشور در این طرح نوروزی ضمن مدیریت ترافیک و تسهیل در راستای جلوگیری از حوادث ترافیکی و بروز تصادفات رانندگی تردد خودروها با تخلفات حادثه‌ساز بدون اغماض برخورد می‌کنند.

سرعت بالا یکی از مهمترین عواملی است که در بروز تصادفات مهم نقش دارد تا آنجا که طبق اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی ، علت ۸۲ درصد از تصادفات را بخود اختصاص داده اند.

همین موضوع مسوولان را بر آن داشت تا در کمیسیون ایمنی راه‌ها، کاهش ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجاز وسایل نقلیه در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های سطح کشور را در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در راستای افزایش ایمنی تردد و کاهش حوادث مقرر کرده و به مرحله اجرا بگذارند.

بر پایه ابلاغیه کاهش سرعت، تمام دوربین‌ها طبق همین مصوبه اصلاح شده و متخلفان را اعمال جریمه می‌کنند؛ یعنی اگر در جاده‌ای حداکثر سرعت مجاز درج شده بر روی تابلوها ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد رانندگان در طرح نوروزی باید حداکثر سرعت خود را روی ۹۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم کنند در غیر این صورت اعمال قانون و جریمه می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اسفندیار IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    بنده مسافرتی به استان مرکزی در همین ایام داشتم متاسفانه حتی در خروجی از تهران ویا هر شهری یک بنر یک متری مبتنی براین تصمیم بعنوان اطلاع رسانی نصب نشده بود که خود جای سوءال دارد!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    در سراسر جهان اتومبیل ها نباید با سرعت 50یا 60کیلومتر بیشتر برانند متاسفانه در ایران انندگان با هر سرعتی که دلشان بخواهد رانندگی می کنند جالب این که اگر تابلو سرعت را پنجاه کیلومتر زده باشد رانندگان شصت تا هفتاد کیلومتر می رانند اگر نود باشد صد به بالا می رانند. خلاصه تابلو هرچی نشان دهد راننده ده بیست کیلومتر بیشتر از آن می راند.بهترذاست واقعا سرعتها را کاهش داد تا این همه تصادف انجام نگیرد. در ضمن در بزرگراه ها و جاده ها اتوبوس ها و کامیون ها و...از بوق و چ آغ زدن به رانندگان جلویی خودداری کنند که یکی از عوامل مهم تصادفات هستند
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    کی اطلاع رسانی شده بود؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    چرا الان اعلام می کنید؟
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    کاش هدف جون مردم باشه نه جیب دولت
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    نقشه خوبیه برای کسب درآمد پلیس
  • شهروند IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    چقدر هوشمندانه! مثلا توی جاده نوشته سرعت ۱۰۰ ، بعد یهو پیام جریمه میاد که چرا نرفتی بگردی ببینی توی کدوم سایت یا خبر ، ما از خودمون قانون جدید وضع کردیم!؟! خدا به دادمون برسه با این مسئولین !
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    اون 10 کیلومتر کاهش سرعت موجب 30 درصد کاهش تصادفات خواهد شد کار خوبیه
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      1 0
      ساعت خواب ۱۵رروز از اجرای طرح گذشته ۵ روز مونده تازه خبررسانی میکنه خخخخخخخ
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    خدا ازتون نگذره اول گفتید این طرح فقط برای خودروهای سنگین اجرا میشه دیشب با سرعت مجاز در حال تردد بودم که دیدم پیام راهور برام اومد حالا میگن برای همه خودروها اجرا شده به خدا باید برای این کارهاتون جواب بدید.
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    1 0
    پلیس مریض

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس