کد خبر 1476290
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
هشدار پلیس نسبت به تخلف حرکت دنده عقب در بزرگراه‌ها

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از خطرات ناشی از تخلف حرکت دنده عقب در معابر بزرگراهی گفت و از اعمال پنج نمره منفی برای رانندگان متخلف خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص تخلف حرکت با دنده عقب در ایام نوروز افزود: برخی رانندگان که آشنایی کافی با مسیرهای تردد خود ندارند با حرکت به صورت دنده عقب در بزرگراه ها باعث ایجاد حوادثی ناگوار برای خود و دیگر رانندگان می شوند.

وی درخصوص حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها و خطرات آن تصریح کرد: حرکت با دنده عقب جزء تخلفات حادثه ساز محسوب می شود که علاوه بر جریمه، اعمال نمره منفی را نیز در بر خواهد داشت.

جوانبخت ادامه داد: در این تخلف اگر پلاک خودرو شخصی باشد، پنج نمره منفی و اگر وسیله نقلیه عمومی باشد هفت نمره منفی اعمال خواهد شد .

وی گفت: برخی رانندگان به علت عدم آشنایی با سطح شهر و گاهی بخاطر حواس پرتی در رانندگی از مقطعی عبور می کنند که باید از آن خارج می شدند، به لحاظ اصلاح مسیر اقدام به دنده عقب می کنند که بسیار امر خطرناکی است و تصادفات دلخراشی را ما به واسطه ارتکاب این تخلف شاهد هستیم.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران افزود: طی تحقیقات پلیس راهور به این نتیجه رسیدیم که بخش عمده ای از مسافران پایتخت به دلیل گم کردن آدرس ها در بزرگراه ها و عدم توجه به تابلوها و علائمی که مشخص کننده مسیرها و مقصد مسافران است، در بزرگراه ها اقدام به تخلف دنده عقب می‌ کنند که این مسئله یکی از دلایل اصلی تصادفات دلخراش در بزرگراه ها در کنار گزینه هایی مانند سرعت، سبقت غیرمجاز و تغییر مسیرهای ناگهانی است.

وی توصیه کرد: مسافران در شهر تهران در صورت نیاز با استفاده از مسیریاب ها تردد کنند تا مجبور نباشند به دلیل گم کردن مسیر در بزرگراه ها توقف یا اقدام به دنده عقب کنند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان خواست به هیچ عنوان به جهت بازگشت و اصلاح مسیر اقدام به دنده عقب در معابر و بزرگراهها نکنند تا شاهد حوادث و تصادفات دلخراش در سطح شهر تهران نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    دنده عقب کار اشتباهیی است، می توان از دنده معکوس استفاده کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس