کد خبر 1476259
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
20230328_141709.jpg

علت افت فشار پکیج دیواری چیست؟ در این مقاله روش رفع مشکل افت فشار پکیج را به شما آموزش می دهیم.

امروزه پکیج های دیورای به یکی از پرطرفدار ترین تاسیسات ساختمانی تبدیل شده اند. در صورتی که از این سیستم گرمایشی در منزل یا محل کار خودتان استفاده می کنید، ممکن است برخی مشکلات مانند نشتی آب، مسدود شدن لوله ها، گرم نشدن آب و غیره مواجه شوید. اما یکی از شایع ترین مشکلات پکیج دیواری، افت فشار است. در این مقاله قصد داریم شما را با دلایل افت فشار پکیج دیواری و روش حل این مشکل اشنا کنیم.

علت افت فشار پکیج دیواری و روش حل این مشکل

علت افت فشار پکیج دیواری

به تعادل بین آب و هوا در سیستم پکیج دیواری، فشار می گویند. میزان فشار پکیج دیواری توسط عقربه مانومتر روی دستگاه قابل مشاهده است که این مقدار معمولا 1 تا 1.5 خواهد بود. در صورتی که عقربه مانومتر عددی کمتر از این مقدار را نشان دهد، اصطلاحا پکیج دیواری دچار افت فشار شده است. افت فشار پکیج دیواری دلایل مختلفی دارد که در ادامه ان ها را بررسی خواهیم کرد.

بروز نشتی آب در پکیج دیواری

نشتی آب یکی اصلی ترین دلایل افت فشار پکیج است که معمولا در لوله کشی ها، رادیاتور ها و خود دستگاه ایجاد می شود. بنابراین در صورت بروز افت فشار پکیج، حتما لوله ها و رادیاتور ها را بررسی کنید. همچنین قاب پکیج را باز کنید تا بتوانید داخل دستگاه را نیز بررسی نمایید. در صورت مشاهده رطوبت یا نم در این نقاط، حتما با یک تعمیرگاه مجاز پکیج دیواری تماس بگیرید تا در اسرع وقت نشتی آب پکیج را برطرف کنند.

سوراخ بودن مبدل حرارتی پکیج

مبدل حرارتی یکی از قطعات پکیج دیواری است که در نزدیکی شعله پکیج قرار دارد. در صورتی که این قطعه دچار نشتی شود، پکیج دیواری دچار افت فشار خواهد شد. البته سوراخ شدن و نشتی مبدل حرارتی بسیار نادر است و خیلی کم پیش می آید. با توجه به نزدیک بودن این قطعه به شعله، نشتی آب را نخواهید دید؛ زیرا آب به سرعت تبخیر خواهد شد. اما نشانه هایی مثل رسوب و شوره روی مبدل حرارتی می تواند نشانه نشتی آب باشد.

خرابی شیر پر کن پکیج دیواری

شیر پر کن یک پیچ آبی رنگ است که در زیر پکیج دیواری بسته می شود. وظیفه این پیچ آبگیری و هواگیری پکیج دیواری است و در صورتی که به درستی عمل نکند منجر به افت فشار پکیج دیواری خواهد شد. اگر این پیچ را باز و بسته کنید اما میزان فشار پکیج دیواری روی مانومتر تغییر نکند، باید شیر پر کن را تعمیر یا تعویض نمایید.

خرابی منبع انبساط پکیج دیواری

منبع انبساط کاربردی ترین قطعه در کنترل فشار پکیج دیواری است. در صورت خرابی این قطعه، میزان فشار آب گرم دستگاه کنترل نخواهد شد و در نهایت دستگاه دچار افزایش یا افت فشار خواهد شد. در صورتی که درپوش والو را باز کنید و آب بیرون بیاید، باید منبع انبساط را تعویض کنید.

انسداد لوله های پکیج دیواری

در صورتی که سرویس پکیج دیواری به موقع انجام نشود، ممکن است لوله های پکیج پس از مدتی دچار گرفتگی و انسداد شود. در این صورت جریان آب به سختی در لوله ها حرکت می کند و پکیج دچار افت فشار می شود. برای رفع این مشکل بهتر است که به طور سالیانه لوله های پکیج را رسوب زدایی کنید.

علت افت فشار پکیج دیواری و روش حل این مشکل

روش حل مشکل افت فشار پکیج

در صورتی که با مشکل افت فشار پکیج مواجه شدید، ابتدا پیچ شیر پر کن را باز کنید تا دستگاه هواگیری شود و عقربه مانومتر به عدد 1 تا 1.5 برسد. اگر پس از تنظیم فشار و بستن پیچ شیر پر کن باز هم با این مشکل مواجه شدید، باید هر چه سریع تر افت فشار پکیج دیواری را رفع کنید. با مطالعه دلایل افت فشار پکیج دیواری که بالاتر گفته شد، متوجه می شوید که رفع این مشکل کار شما نیست و باید حتما از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

خدمات سرویس پکیج دیواری در تهران

اگر از پکیج دیواری استفاده می کنید، باید حتما سرویس پکیج را جدی بگیرید. سرویس دوره ای و سالانه پکیج دیواری باعث می شود تا حالا حالا ها نیاز به تعمیر دستگاه خود نداشته باشید. علاوه بر این سرویس پکیج دیواری باعث افزایش طول عمر دستگاه شما خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید از شر هزینه های بالای تعمیرات راحت شوید، سرویس پکیج دیواری را به صورت ماهانه یا دوره ای انجام دهید. برای استفاده از خدمات سرویس پکیج دیواری در تهران، باید حتما به یک تعمیرگاه تخصصی و معتبر مراجعه کنید.

علت افت فشار پکیج دیواری و روش حل این مشکل

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم مشکل افت فشار پکیج دیواری را بررسی کرده و روش رفع این مشکل را به شما آموزش دهیم. تاکید می کنیم که اگر تخصص کافی در زمینه رفع این مشکل را ندارید، حتما از یک تعمیرگاه مجاز پکیج دیواری کمک بگیرید.

منبع این مقاله: سایت امدادکاران


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس