مرور اتفاقات پرسپولیس در سال ۱۴۰۱/ یک خارجی کمر تیم یحیی را شکست!

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی سال ۱۴۰۱ را به پایان رساند که نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و در این فصل هم بعد از سقوط از صدر، تا رده سوم جدول پایین رفت.

به گزارش مشرق، پایان سال ۱۴۰۱ بهانه‌ای برای مرور شرایط تیم فوتبال پرسپولیس شد که نتوانست برخلاف سال‌های قبلی جامی را بالای سر ببرد تا نایب قهرمانی‌اش در لیگ برتر پس از پنج فصل متوالی قهرمانی به چشم نیاید.

جدال‌های پر از حرف و حدیث مدیریتی باعث شد تا باشگاه روزهای پر تلاطمی را در ابتدای ۱۴۰۱ تجربه کند. این تیم پس از دوران سرپرستی مجید صدری با تغییر اساسی در هیأت مدیره روبرو شد تا آنها از دل خود اقدام به انتخاب رضا درویش کنند.

مدیرعامل با سابقه فوتبال با دیدگاه‌های اقتصادی و ورزشی چالشی جدید برای خود انتخاب کرد تا دیگر خبری از استعفاهای متوالی یحیی گل محمدی نباشد و آرامش نسبی به جایگاه مدیریت باشگاه بازگردد.

با این حال پرسپولیس نتوانست جایگاه قهرمانی خود را حفظ کند تا استقلال با فرهاد مجیدی پس از سال‌ها به قهرمانی برسد.

نایب قهرمانی تاریک!

برای تیمی که عادت به قهرمانی کرده است هر مقام دیگری تاریک و تلخ است. اتفاقی که برای نایب قهرمان فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال رخ داد. پرسپولیس در پایان فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با کسب ۶۳ امتیاز رتبه دوم را پس از استقلال ۶۸ امتیازی از آن خود کرد. همین از دست رفتن قهرمانی و اعطای آن به رقیب سنتی کافی بود تا یحیی گل محمدی با حاشیه‌های بسیار پررنگی روبرو شود تا صحبت‌هایی درباره احتمال برکناری‌اش هم مطرح شود اما گل محمدی با تغییراتی اساسی در کادر فنی تصمیم به ماندن و ادامه کار گرفت.

مرور اتفاقات پرسپولیس در سال ۱۴۰۱/ یک خارجی کمر تیم یحیی را شکست!

خارجی‌ها جای دستیاران خبرساز

دومی پرسپولیس در لیگ برتر و نرسیدن به قهرمانی در جام حذفی با ناکامی در سوپرجام فوتبال کشور در فصل گذشته همراه شد تا فشار مدیران و باشگاه و هواداران باعث کنار گذاشتن دستیاران گل محمدی شود.

داود فنایی، مظاهر رحیم پور و حمید مطهری از جمع کادر فنی پرسپولیس جدا شدند تا اوسمار ویه را، ولسلی ننکا و پپه لوسادا به عنوان مربیان خارجی به عنوان دستیاران گل محمدی انتخاب شوند.

کاپیتان مربی شد

کادر فنی سرخپوشان پایتخت علاوه بر کریم باقری عضو همیشه ثابت خود نام دیگری را در خود جای داد. سیدجلال حسینی پس از سال‌ها بستن بازوبند کاپیتانی این تیم به جرگه مربیان پیوست تا کسب تجربه کند.

بازگشت قدیمی‌ها

گل محمدی برای فصل جاری بازیکنان قدیمی پرسپولیس را به این تیم برگرداند. علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی بازگشتند و گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، مرتضی پورعلی گنجی، سعید صادقی، یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را به خدمت گرفتند تا تیمی قدرتمند برای فصل جاری داشته باشند.

مرور اتفاقات پرسپولیس در سال ۱۴۰۱/ یک خارجی کمر تیم یحیی را شکست!

شروع قدرتمند و نزول تدریجی!

پرسپولیس فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر را با اقتدار آغاز کرد. سرخپوشان پایتخت توانستند هفته‌ها در صدر جدول قرار بگیرند اما هر بار با حاشیه‌های متفاوتی روبرو شد. پیروزی‌های متوالی پرسپولیس قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باعث خوشبینی هواداران شد اما پرسپولیس پس از این رقابت‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی در نتیجه‌گیری روبرو شد تا در پایان هفته بیست و سوم با ۴۵ امتیاز رتبه سوم را پس از سپاهان ۴۹ و استقلال ۴۶ امتیازی در اختیار بگیرد.

لوکادیا کار خراب کرد

بدون شک خروج ناگهانی یورگن لوکادیا از جمع پرسپولیس تأثیر بسزایی در روند سینوسی این تیم داشت. مهاجم موفق هلندی سرخ‌ها در فاصله یک روز مانده به دربی رفت مقابل استقلال تصمیم به ترک کشور گرفت تا یحیی گل محمدی سخت‌ترین روزهای کاری‌اش را بدون داشتن مهاجم تخصصی پشت سر بگذارد. او در ادامه برای جبران جای خالی گلزن تیمش تصمیم به جذب لئاندرو پریرا و عیسی آل کثیر گرفت اما آنها هم تاکنون نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و سرخ‌ها میانگین ۱.۲۶ گل در هر بازی را در فصل جاری ثبت کنند.

همه به جام با یحیی فکر می‌کنند

هواداران پرسپولیس با وجود رقیبان سر سختی که در فصل جاری دارند همچنان به کمتر از قهرمانی قانع نیستند. پرسپولیس ئر جام حذفی توانست از سد سپاهان گذر کند اما در دیدار برگشت لیگ برتر شکست خانگی را متحمل شد تا صدرنشینی زردپوشان اصفهانی ادامه پیدا کند و استقلال هم گوی سبقت را ربوده و به رتبه دوم صعود کند. حالا به نظر می‌رسد ۱۴۰۱ با وجود تمام فراز و نشیب‌هایش برای پرسپولیس تمام شده است و این تیم باید در بهار ۱۴۰۲ باخت‌های خود را جبران کند و انتظارات هواداران را برآورده کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    3 3
    یه ریال بده آش بهمین خیال باش. خخخخخخخخخ
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    1 0
    تیم گلمحمدی یک نفره بوده؟ خیلی مسخره است قربون یه چغندر کار!
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    4 1
    مربی نیست بابا این گل محمدی تدسو،اپوزسيون شده عوضی
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 2
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 3
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره عیده اجیل نتونستم بخرم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم🙏
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      1 1
      چجوری کمکت کنیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس