کد خبر 1475816
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
برنامه ایران برای صادرات گاز در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اجرای تعهدات گازی ایران برنامه ایران را برای صادرات گاز در سال ۱۴۰۲ تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سال گذشته یکی از سخت‌ترین زمستان‌ها را پشت سر گذاشتیم، برودت هوا از یک سو و قطعی گاز از سوی دیگر این سوال را به وجود آورده که آیا با وجود زمستان سخت صادرات گاز به برخی از کشورها کاهش پیدا کرده و چه برنامه‌ای برای صادرات در دستور کار قرار دارد، مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر در امور گاز گفت: ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا به تعهدات بین المللی پایبند باشیم و در اولویت ما قرار دارد که مشکلی در صادرات گاز وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: اما در برخی از مواقع شرایط فنی و مشکلاتی از این دست وجود دارند که موجب کاهش صادرات گاز می‌شوند و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به درستی تعهدات بین المللی را انجام دهیم.

چگنی در پاسخ به این سوال که در سال ۱۴۰۲ افزایش صادرات گاز وجود دارد یا خیر، گفت: همان قراردادهایی که وجود دارد در حال اجرایی شدن است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که با وجود ناترازی گاز در زمستان احتمال قراردادهای جدید برای واردات گاز وجود دارد، گفت: مذاکراتی برای واردات در حال انجام است و اگر مبادی که اکنون در نظر داریم در این مذاکرات به صورت مثبت ادامه دار باشد و مشکلی پیش نیاید واردات گاز را انجام می‌دهیم.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در رابطه با کشورهایی که مبدا وارداتی هستند گفت: کشورهای همسایه که امکان واردات گاز از آن کشورها وجود دارد، در حال رایزنی برای واردات گاز هستیم.

چگنی در خاتمه اضافه کرد: ترکیه، عراق، ارمنستان و نخجوان مقاصد صادراتی گاز ایران هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس