کد خبر 1475712
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
پوتین

رئیس‌جمهور روسیه گفته است که مسکو هیچ اتحاد نظامی را با پکن تشکیل نداده و تهدیدی برای هیچ کشوری نیست.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۲۴» تصریح کرد که روسیه با چین اتحاد نظامی تشکیل نداده است و هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا چین و روسیه در حال ایجاد یک محور هستند که تهدیدی برای غرب محسوب می شود، گفت: «این کاملاً نادرست است زیرا ما هیچ‌گونه اتحاد نظامی با چین ایجاد نمی‌کنیم».

رئیس‌جمهور روسیه سپس در ارتباط با نوع روابط میان روسیه و چین گفت که هیچ چیز مخفی در همکاری میان دو کشور وجود ندارد و برخلاف اقدامات ایالات متحده در منطقه، هیچ ائتلاف نظامی بین پکن و مسکو وجود ندارد.

وی در این خصوص گفت: «آری، ما در زمینه نظامی-فنی همکاری داریم. چنین چیزی را پنهان نمی‌کنیم. همه‌چیز شفاف است و هیچ چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه افزود که روسیه و چین در حال برگزاری رزمایش هستند اما روسیه نه تنها با چین بلکه با کشورهای دیگر نیز رزمایش برگزار می‌کند.

پوتین در این خصوص گفت: «حتی تاکنون، علی‌رغم تحولات دونباس در زاپروژیا و خرسون، ما (به برگزاری رزمایش) ادامه دادیم و همه چیز را ادامه می‌دهیم و این کاملاً شفاف است اما این یک ائتلاف نظامی نیست. آمریکا چه کار می‌کند؟ آن‌ها در حال ایجاد ائتلاف‌های بیشتر و بیشتر هستند».

وی با اشاره به این موارد ادامه داد که تمامی موارد گفته شده به تحلیلگران غربی و محققان سیاسی دلایل و شواهدی ارائه می‌دهد که بگویند که غرب در حال ایجاد محورهای جدید است.

پوتین سپس به تلاش ناتو برای تشکیل یک ائتلاف نظامی در سطح جهان اشاره کرد و تصریح کرد: «سال گذشته، ناتو در خصوص یک مفهوم راهبردی جدید برای این بلوک موافقت کرد و مستقیماً نوشته شد که ناتو قرار است روابط با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه را گسترش دهد و این کشورها مستقیماً‌ فهرست شدند که شامل نیوزیلند، استرالیا و کره جنوبی و غیره...می‌شد و آن‌ها اعلام کردند که یک ناتو جهانی ایجاد خواهند کرد. خب، این چیست؟ »

وی با اشاره به این موارد تصریح کرد: «غرب شروع به ساختن یک محور جدید می کند، مانند آنچه توسط آلمان فاشیست و ژاپن نظامی ساخته شده بود».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    حالا گیرم که تشکیل هم بدی مگه فرقی هم می‌کنه ..به هر حال چین و روسیه دشمن بشریت و صلح هستید و به دنبال کشور گشایی و ناتو هم به همین خاطر به وجود اومد که بهتون تو دهنی بزنه و جای خودتون بنشونه.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 1
    هنوز خیلیا معتقدند که روسیه تجاوز کرده. هنوز متوجه گسترش ناتو نمیشند، یا حق رو به ناتو میدن! ولی نفهمیدند که گسترش ناتو یعنی قدرت نظامی کشورها رو نادیده گرفتن در صورت مخالفت یک کشور در مسائل ژئوپولتیک و حتی لجستیک... یه اصل سنتی رو پیش گرفتند، فکر میکنن همون درسته.... نمیدونن شیطان بزرگ راههای زیادی برای تجاوز به کشورها داره...
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    الهی به زودی بری به درک
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    خاک بر سر پوتین
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 1
    مرگ بر پوتین بزرگترین جنایتکار قرن
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    روسیه برای نبرد سال آینده و نابودی ذخایر موشکی اوکراین به 25000 پهباد شاهد نیاز دارد خود ایران هم باید برای خودش 50 هزار عدد باید ذخیره نماید ناتو تنها زبان زور را می فهمد
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    شهرهای چرنیهوف و استان چرنیهوف باید تصرف و پیشروی تا قطع پلهای ارتباطی کیف با شرق اوکراین در امتداد رود دنیپر ادامه یابد خصوصا چرنیهوف یک استان بلاروسی محسوب می شود
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    چین در هر صورت تحریم خواهد شد چه با تسلیح اوکراین چه با حمله به تایوان اما تحریم به خاطر اوکراین بهتر از تحریم بخاطر تایوان است چون جنگ با تایوان جنگ در خانه برای چینی ها محسوب می شود پس بهتر است چین روسیه را تسلیح نماید و جنگ نیابتی به سبک ایرانی ها انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس