‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منابع رسانه‌ای از حمله پهپادی به کاروان حامل وزیر دفاع دولت مستعفی یمن و کشته و زخمی شدن چندین نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای از سوء قصد به جان وزیر دفاع دولت مستعفی یمن در استان تعز یمن خبر دادند.

به اعلام خبرنگار شبکه «روسیا الیوم»، در جریان هدف قرار گرفتن کاروان خودروهای حامل سرلشکر «محسن الداعری» وزیر دفاع دولت مستعفی یمن، رئیس ستاد کل و استاندار تعز با یک پهپاد در منطقه «الکدحه» در استان تعز چندین نفر کشته و زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، این کاروان در حال حرکت از «المخا» به سوی شهر تعز بود که توسط یک پهپاد هدف قرار گرفتند و گزارش‌های اولیه حاکی از کشته و زخمی شدن چندین نفر است اما هنوز مشخص نیست که آیا وزیر دفاع دولت مستعفی یمن از این سوء‌قصد جان سالم به در برده است یا خیر.

این در حالی است که منابع آگاه از تشدید اختلافات میان اعضای ائتلاف سعودی از جمله «شورای ریاستی یمن» (وابسته به ریاض) خبر می‌دهند.

هفتم آوریل سال ۲۰۲۲ بود که «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی و فراری یمن در حالی که در ریاض به سر می‌برد، «علی محسن الاحمر» معاون خود را از سمتش برکنار و بعد از آن، کلیه اختیارات خود و معاونش را به «شورای ریاستی» به رهبری «رشاد العلیمی» واگذار کرد.

به موجب این انتقال قدرت، شورای ریاستی اداره سیاسی، نظامی و امنیتی این کشور را طی مرحله انتقالی در بخش‌هایی را که تحت کنترل ائتلاف سعودی قرار داشت، به دست گرفت و علاوه بر آن، مسئولیت مذاکره با جنبش انصارالله در خصوص آتش‌بس را نیز برعهده گرفت.

در همان آغاز اعلام واگذاری قدرت صوری هادی به شورای ریاستی، بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی اذعان کردند که ریاض با تشکیل این شورای ریاستی ناهمگن در یمن به دنبال انتقال درگیری‌ها بین گروه‌های داخلی یمنی و پایان‌دادن به شکست‌های خود در جنگ چندین ساله در خاک این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس