کد خبر 1475585
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۰
‌‌‌‌‌‌‌‌

دروغ تدفین ۲۰۰ نفر در سیل امامزاده داود، ادامه دروغ ها به گشت ارشاد، بازشدن پای «جانی دپ» به شایعات ایران و دروغ فوت غلامحسین پیروانی از مهمترین شایعات مرداد ۱۴۰۱ بود.

به گزارش مشرق، مهمترین شایعات، تحریفات و ترفندهای شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و کاربران معاند و ضدانقلاب در سال گذشته را بازخوانی می‌کند. در ادامه مهمترین شایعات منتشر شده در مرداد ۱۴۰۱ را مرور می‌کنیم:

شایعات علیه محرم

مهمترین شایعات مرداد ماه سال گذشته به ایام محرم و اربعین بود. رسانه ها و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان دست به هر ترفند و بهانه جویی زدند تا از شکوه این مراسم بکاهند.از بهانه های کرونایی تا حمله به نذری ها از گرانی ها و کیفیت گوشت تا مسمومیت ها در نذری(اینجا را بخوانید)

مهمترین شایعات مرداد ۱۴۰۱

سیل شایعات در سیل مردادماه

همزمان با وقوع سیل در برخی شهرهای کشورمان در مرداد سال ۱۴۰۱ ، سیل اخبار و شایعات هم در فضای مجازی به پا شد. از دروغ تدفین ۲۰۰ نفر در سیل امامزاده داود تا دروغ برخورد استاندار تهران با یک شهروند سیل‎زده(اینجا را بخوانید)

در این میان حتی فیلم های خارج را به ایران منتسب کردند و حتی منوتو هم دست به کار شد و فیلم چندین سال قبل را جای سیل مردادماه جا زد(اینجا را بخوانید).

در نمونه دیگر منوتو باردیگر از سیاست‌های دوگانه خود علیه ایران رونمایی کرد. این رسانه انگلیسی درحالی که به بهانه سیل انواع هجمه ها را به ایران وارد کرده بود در مقابل برای همین سیل ویرانگر به گونه ای تیتر زد که سیل در عربستان تصاویر زیبا خلق می کند(اینجا را بخوانید).

مهمترین شایعات مرداد ۱۴۰۱

ادامه شایعات علیه گشت ارشاد

شایعاتی با محوریت گشت ارشاد از تیرماه۱۴۰۱ آغاز شد در مردادماه نیز به این شایعات دامن زده شد، یکی از این شایعات با ادعای پرت کردن یک خانم از ماشین گشت ارشاد بود، درحالی که اصلاً چنین موضوعی وجود نداشت و ماشین ون گشت ارشاد نبود و جرم آن خانم بی حجابی نبود و اصلا پرتاب شدنی هم در کار نبود(اینجا را بخوانید).

شایعه دیگر هم فیلم اغتشاشات سال ۹۶ بود که از آن با عنوان برخورد ماموران گشت ارشاد در بوشهر منتشر شده بود(اینجا را بخوانید)

مهمترین شایعات مرداد ۱۴۰۱

شایعه تعطیلی دو هفته‌ای پارک‌ها

پس از اظهارنظر مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و بوستان ها مبنی بر تعطیلی تعدادی از پارک های در بستر رودخانه و ارتفاعات به مدت دو روز، شایعه ای مبنی بر تعطیلی دو هفته ای پارک ها به دلیل کرونا منتشر شد.

در همین رابطه مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و بوستان ها و مطهرمحمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با تایید تعطیلی دو روزه پارک ها به دلیل شرایط جوی، شایعه تعطیلی دو هفته ای را تکذیب کرد.

مهمترین شایعات مرداد ۱۴۰۱

شایعه فوت غلامحسین پیروانی

یکی از شایعات عجیب این ماه شایعه فوت غلامحسین پیروانی، پیشکسوت دوست داشتنی فوتبال کشورمان بود که وی با انتشار ویدئویی این شایعه را تکذیب کرد.

مهمترین شایعات مرداد ۱۴۰۱

بازشدن پای «جانی دپ» به شایعات ایران

در مردادماه سال گذشته بود که پای جانی دپ هم به شایعات باز شد و صفحه منتسب به مخبر معاون اول رئیس جمهور توییتی به نقل از وی زد درحالی که این صفحه توییتری متعلق به مخبر نیست و وی اصلاً هیچ صفحه ای در فضای مجازی (توییتر و اینستاگرام) ندارد.

ماجرای نشستن یک زن روی سقف ماشین پلیس، دروغ خودکشی یک زندانی زن در زندان ارومیه، شایعه مجازات مسافر خارجی در مشهد مکزیکی، شایعه عدم تایید صلاحیت زاکانی توسط اصلاح طلبان از دیگر شایعات مهم مرداد سال ۱۴۰۱ است.

مهمترین شایعات مرداد ۱۴۰۱

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیما رضایی IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    کاش بیاید سراغ دروغ ها و شایعات و توهمات شش ماه پایانی سال ۱۴۰۱ , و یادمون بیارید که چطور با این اراجیف رسانه های ضد ایرانی روح و روان ملت به هم ریخته بود و حتی الان هم از شادی و آرامش و خنده و مسافرت و خرید مردم چطور به جلز و ولز افتادن و دارن سیاه نمایی و لجن پراکنی میکنن.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    دقیقا ،تک به تکش رو یادمه بی بی سی بیشرف چه دروغهایی به خورد مخاطب میده
  • ج د ا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    بزرگترین شایعات ابر پروژه شایعه کشتن (مهسا امینی) توسط گشت ارشاد بود که توسط رسانه های دشمن بزرگ نمایی و تیدسل به یک شورش هدفمند جهت نابودی نظام اسلامی پیریزی و پیگیری شد و مدت 3 ماه کشور را در التهاب و بحران نگهداشت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس