کد خبر 1475538
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
‌

معاون رئیس جمهور در حوزه محیط زیست انسانی به موضوع دفن زباله در سراوان گیلان اشاره کرد و گفت: موضوع پسماندها در سراوان یکی از تجارب تلخ حوزه محیط زیست کشور است.

به گزارش مشرق، علی سلاجقه با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای محیط‌ زیستی در سال ۱۴۰۱، گفت: در سالی که گذشت در دو چرخه جانوری موضوع تکثیر حیوانات در اسارت مطرح شد که تجارب مفیدی برای حوزه محیط زیست به همراه داشت.

وی تکثیر یوز ایرانی را یکی از این موارد برشمرد و با بیان اینکه با وجود تلف شدن توله یوز پیروز، تکثیر این گونه جانوری دستاورد بزرگی بود، ادامه داد: موضوع دیگر به بحث درناها باز می گشت که اقداماتی برای جفت یابی «امید» به عنوان تک درنای سیبری انجام شد و از جنبه زیست محیطی اهمیت داشت.

معاون رئیس جمهور در حوزه محیط زیست انسانی به موضوع دفن زباله در سراوان گیلان اشاره کرد و گفت: موضوع پسماندها در سراوان یکی از تجارب تلخ حوزه محیط زیست کشور است که برای حل این مشکل یک برنامه میان مدت چهار ساله و یک برنامه ۱۰ ساله تدوین شده و در حال عملیاتی شدن است.

سلاجقه استفاده از پساب در صنایع را از دیگر اقدامات انجام شده برای حفاظت از محیط زیست کشور برشمرد و گفت: به زودی در همه صنایع موجود تصفیه خانه راه اندازی می شود تا آب های مورد استفاده به صورت بازچرخانی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دولت سیزدهم در سالی که گذشت در حوزه دیپلماسی محیط زیست نیز عملکردی مناسبی داشت، در این رابطه به همکاری های ایران و ترکمنستان برای رفع منشاء ریزگردها در شمال شرق کشور و نیز رایزنی با کشورهای همسایه در حوزه ریزگردها و بهره برداری از منابع آبی اشاره کرد.

سلاجقه این نکته را هم گفت که این سازمان در ماههای پایانی سال پیگیر گنجاندن مباحث زیست محیطی در لایحه برنامه هفتم توسعه بود تا تاب آوری محیط زیست ایران را ارتقا دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس