پارلمان اردن

پس از اظهارات و مواضع نژادپرستانه وزیر دارایی رژیم صهیونیستی علیه اردن و فلسطین، پارلمان اردن با اکثریت آرا به اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور رأی مثبت داد.

به گزارش مشرق، نمایندگان پارلمان اردن، ظهر امروز (چهارشنبه)، به طرح اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور رأی مثبت دادند.

شبکه «الجزیره» به نقل از خبرنگار خود نوشت: «پارلمان اردن با اکثریت آرا به اخراج سفیر اسرائیل از امان رای داده است.» پایگاه خبری «عمون» نیز این گزارش را تأیید کرد و خبر داد کمیسیون پارلمانی فلسطین و شمار زیادی از نمایندگان اردنی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن شدند. پارلمان اردن از دولت این کشور خواسته است که سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کند.

«احمد الصفدی» رئیس پارلمان اردن گفت: «ما در مجلس نمایندگان از دولت می‌خواهیم که اقدامات مؤثر و نتیجه‌بخشی در خصوص استفاده وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از نقشه‌ای که [متعلق] به اسرائیل خوانده شد و در آن پادشاهی هاشمی اردن و اراضی اشغالی فلسطین [به اسرائیل] الحاق شده‌اند، اتحاذ کند.»

این طرح پس از آن تصویب شد که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اخیرا نقشه‌ای را به نمایش گذاشت که در آن بخش‌هایی از اردن و فلسطین اشغالی، به اراضی اشغالی ملحق شده بودند.

وزارت خارجه اردن، شامگاه دوشنبه، ضمن محکومیت این نقشه که اسموتریچ روز یکشنبه هفته جاری در پاریس از آن رونمایی کرد، گفت که این اقدامات، رفتار تحریک‌آمیز ناشایست و نقض عرف بین‌المللی و معاهده صلح تل‌آویو-امان است.

خبرگزاری اردن «پترا» به نقل از وزارت خارجه این کشور، شامگاه دوشنبه، گزارش داده بود که اردن همچنین اظهارات نژادپرستانه این وزیر افراطی علیه ملت فلسطین و حقوق تاریخی آن‌ها برای تشکیل کشور مستقل را محکوم می‌کند و نسبت به عواقب این اظهارات افراطی هشدار می‌دهد.

اردن شامگاه دوشنبه همچنین در واکنش به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، سفیر این رژیم در امان را احضار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    31 0
    ان شالله بزودی از فلسطین هم اخراج خواهند شد
  • FI ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    17 0
    ایران سریع اقدام کنه و دست دوستی به اردن بدهد. از این فرصتی که خداداده نهایت بهره را ببرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس