پرچم امارات و اسرائیل

در پی ادعای وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم وجود ملتی به نام فلسطین، دولت امارات احتمالا سطح نمایندگی دیپلماتیک خود در فلسطین اشغالی را کاهش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از جروزالم‌پست، وزارت امور خارجه امارات از محمد الخواجه سفیر خود در فلسطین اشغالی خواسته است که با هیچ یک از مقامات صهیونیست ملاقات نکند.

در همین حال، روزنامه هاآرتص به نقل از یک منبع دیپلماتیک اماراتی نوشت که بن زاید برای دیدار با اسحاق هرتزوگ رئیس‌ رژیم صهیونیستی و ابراز محکومیت رسمی اظهارات تحریک آمیز «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم مبنی بر عدم وجود ملتی به نام فلسطین، به تل آویو سفر می‌کند.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی که اخیر به سبب اظهارات خود علیه شهرک حواره در جنوب نابلس و درخواست نابودی این شهرک جنجال آفرین شده بود، این بار هم در جریان سفر به فرانسه اظهارات عجیبی را بیان کرده است.

اسموتریچ مدعی شده که چیزی به اسم ملت فلسطین وجود ندارد و فلسطینیان نهایتا ۱۰۰ سال است که به وجود آمده‌اند!

این اظهارات با واکنش گسترده کشورهای منطقه مواجه شده است. وزارت خارجه اردن در اعتراض به این اظهارات اسموتریچ، سفیر رژیم صهیونیستی در امان را فراخواند.

وزارت خارجه اردن نیز سفیر رژیم صهیونیستی در امان را در اعتراض به اظهارات وزیر دارایی این رژیم فراخوانده است.

پیش از این نیز امارات متحده عربی اعلام کرده بود که تصمیم دارد خرید سامانه پدافندی از رژیم صهیونیستی را در واکنش به اقدامات و اظهارات «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو، تعلیق کند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش تر خواستار نابودی و محو کامل شهرک حواره در جنوب نابلس از روی زمین شده بود.

رژیم صهیونیستی و امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌های عادی سازی روابط را به امضا رساندند که کاخ سفید از آن به عنوان «توافقنامه‌های ابراهیم» نام برد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس