کد خبر 1474335
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

این نکته قابل‌ذکر است که بدانید خدمات مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری برای افرادی طراحی شده که قصد دارند سرمایه‌های خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند؛ اما برای اینکه بتوانند این کار را بدون عیب‌ونقص و با راحتی بیشتر انجام دهند، به یک مشاور سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و مطمئن نیاز دارند تا به‌خوبی آن‌ها را حمایت و پشتیبانی کند. مشاور سرمایهگذاری شما، سبد سرمایه انتخابی شما را نسبت به نیازهایتان پیشنهاد کرده و می‌تواند درباره تمامی موارد تصمیمات سرمایهگذاری شما، بهترین مشاوره را به شکل مداوم ارائه کند. منظور از سبد سرمایه تنها بازار سرمایه نیست و این مدیریت به بهینه‌سازی تمامی پورتفولیو یک فرد یا شرکت می‌پردازد.

ابزارهای استراتژیک سرمایه‌گذاری

باید بدانید که امروزه ابزاری استراتژیک به نام ادغام و تملیک وجود دارد که برای پیشرفت و گسترش در کسب‌وکارها و شرکت‌ها به‌شدت پیشنهاد می‌شود. گروه مالی زاویه به همین منظور خدمات متنوعی را مانند خریدوفروش شرکت‌ها، جذب شریک یا سرمایه‌گذار، ارزش‌گذاری شرکت‌ها، استراتژی مالی، ورود به بورس اوراق بهادار، جذب نقدینگی از بازار سرمایه و ادغام و تملیک به مشتریان خود ارائه می‌کند و بهترین مشاور مالی و سرمایه‌گذاری برای متقاضیان این حوزه محسوب می‌شود.

مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری در زمینه ادغام و تملیک

ادغام و تملیک چیست؟

M&A شرکت‌ها و دارایی‌ها به‌وسیله انواع مختلف معامله‌های مالی انجام می‌شوند. این فرایند شامل معاملات مختلفی مانند ادغام، تملیک، پیشنهادات مزایده، خرید دارایی‌ها و... است.

خدمات ادغام و تملیک شامل چه مواردی می‌شود؟

این فرایند خدمات مختلفی را ارائه داده و طبق مراحل متفاوتی اجرا می‌شود. ازجمله خدمات M&A می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری در زمینه ادغام و تملیک

ارزیابی‌کردن شرکت خریدار و شرکت فروشنده

این مرحله موارد مختلفی را شامل می‌شود که عبارت‌اند از: نیازسنجی، اصلاح ساختار، مدیریت ریسک و بررسی هم‌افزایی‌های بالقوه.

ارزشیابی

از جمله خدمات این روش می‌توان به ارزشیابی شرکت و نه صرفاً دارایی آنها اشاره کرد؛ این مرحله شامل مدل‌های مختلف مالی مبتنی بر جریانات نقدی، مدل‌های نسبی و مدل‌های مبتنی بر دارایی است.

تحلیل روش‌های مختلف پرداخت

برای پرداخت می‌توانید از روش نقدی، سهام یا بررسیکردن شرایط و تبصره‌ها، اقدام کنید. در این خصوص با دریافت مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری، موفق عمل خواهید کرد.

برگزاری جلسات مختلف مدیریتی

این مرحله نیازمند برگزارکردن جلسات مختلف با مدیران و همچنین، سهام‌داران شرکت فروشنده است.

به‌وجودآوردن پایگاه داده

برای به‌وجودآوردن پایگاه داده لازم است که حتماً مرجع اطلاعاتی از تمام مستندات مالی شرکت‌ها، قراردادهای حقوقی محرمانه و فهرستی از دارایی‌های نامشهود، تهیه شود.

شرکت آزمایی یا Due Diligence

برای شرکت آزمایی لازم است که حتماً شاخص‌های عملکرد مالی، عملیاتی و همچنین، اطلاعات مالی سالیانه و میان‌دوره‌ای را بررسی کنید.

عقد قرارداد به طور رسمی

توافق برای انتقال مالکیت و ارائه مدارک و مستندات لازم به مراجع مربوطه برای تأیید و عقد قرارداد و همچنین، تصویب رسمی آن لازم است. توصیه میشود با استفاده از مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری این فرایند را انجام دهید.

نهایی کردن شرایط قرارداد

این مرحله شامل نهایی کردن مراحلی مانند انتقال مالکیت، وثایق موردنیاز، بیمه‌نامه‌ها و همچنین، نظارت داشتن بر تسویه قرارداد است.

اجرای اقدامات پس از انجام ادغام و تملیک

ادغام و تملیک تنها به مطالعات پیش از معامله و انجام آن خلاصه نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرایندهای ادغام و تملیک همراهی با طرفین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر تا سال‌ها پس از انجام معامله است تا یکپارچه‌سازی بخش‌ها و خلق ارزش برای هر دو شرکت به‌تدریج طی برنامه‌های استراتژیک مالی، اجرایی و تثبیت شوند.

چه زمانی فرایند ادغام و تملیک به‌عنوان یک استراتژی رشد عمل می‌کند؟

شاید فرایند ادغام و تملیک در شرایط مختلفی مانند مواقعی که به اقدامی سریع و قاطع نیاز دارید، کاملاً منطقی باشد یا که تهدید رقابتی نیاز به این فرایند را برای گسترش شرکت به وجود آورد. اما در ادامه به چهار موقعیت مختلف اشاره خواهیم کرد که فرایند M&A به‌عنوان یک استراتژی رشد به‌صورت مفید عمل خواهد کرد:

مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری در زمینه ادغام و تملیک

خلأ به وجود آمده در ارائه خدمات یا لیست مشتریان پر را می‌کند

زمانی که بازار در مواجه با رویدادها و اتفاقات خارجی یا قوانین و مقررات جدید از خود واکنش نشان می‌دهد، می‌تواند عامل به‌وجودآمدن شکافی بزرگ در پیشنهادهای مهم برای یک شرکت باشد که در این مواقع استفاده از استراتژی ادغام و تملیک در مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری بسیار مفید است.

روشی کاربردی برای رسیدن به استعداد و مالکیت معنوی

زمانی که صنعتی با کمبود تخصص روبرو است، امنیت سایبری، حسابداری و مهندسی، چند نمونه است که سریعاً به ذهن خطور می‌کنند. مالکیت معنوی در اصل واحد پول جدید کسب‌وکارهای مدرن است؛ یعنی چیزی که در اصل زمانی به شکل نهانی ایجاد می‌شد؛ اکنون به شکل فعال خریدوفروش می‌شود.

برای اکثر شرکت‌ها، تملیک شرکت و همچنین، مالکیت معنوی آن جزو سریع‌ترین راه‌ها برای مسلط‌شدن بر بازار محسوب می‌شود. مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری در استفاده از این راهکارها می‌تواند اثر بالایی بر این موفقیت داشته باشد.

فراهم‌کردن فرصت هم‌افزایی

اگر فرایند ادغام و تملیک به شکلی مدبرانه انجام شود، هم‌افزایی را در پی خواهد داشت که برای اکتساب ارزشی واقعی به‌حساب می‌آید. اما دو نوع هم‌افزایی در ارتباط با ادغام و تملیک وجود دارد که عبارت‌اند از هزینه و درآمد. هم‌افزایی نوع هزینه در اصل کم‌شدن هزینه‌ها به‌وسیله همپوشانی عملیات یا منابع یا تلفیقی از هر دو را در یک نهاد است.

اما در هم‌افزایی نوع درآمد، توازن قدرت در رقابت تغییر کرده و فرصت‌هایی برای تغییردادن پویایی بازار، فروش محصولات بیشتر یا افزایش قیمت فراهم می‌شود. این نکات را میتوان با دانش و تجربه مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری دنبال نمود.

اضافه‌شدن یک مدل کسب‌وکار جدید

همان‌طور که می‌دانید بسیاری از شرکت‌ها طبق یک مدل کاری خاص بنا شده‌اند؛ اما در حقیقت این تنها گزینه انتخابی نیست. در این زمینه لازم است بدانید که بعضی از شرکت‌ها به‌وسیله مشوق‌های عملکردی، درآمدزایی می‌کنند و بعضی از شرکت‌های دیگر هم احتمال دارد تا از مدل‌های دیگر مانند مدل‌های اشتراک استفاده کنند که در صنعت نرم‌افزار بسیار محبوب است.

اگر مدل کسب‌وکار جدیدی را در ذهن دارید، بهترین راه برای گسترش و آزمایش آن، بررسی‌کردن شرکتی است که قبلاً از آن استفاده کرده و در آن موفق بوده و به همین ترتیب می‌توانید از سوء قدم‌های احتمالی و بی‌تجربگی تا حد زیادی جلوگیری کنید.

مدیریت ابتدا تا انتهای فرایند ادغام و تملیک توسط گروه مالی زاویه

اگر می‌خواهید برای مشاوره مالی و سرمایه گذاری در حوزه ادغام و تملیک با تیمی معتبر مشورت کنید که ابتدا تا انتهای این فرایند را به‌خوبی پشتیبانی کند، لازم است که با سایت گروه مالی زاویه و خدمات آن‌ها در حوزه ادغام و تملیک آشنا شوید.

این خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از بررسی و ارزیابی بازار، شناسایی شریک‌های تجاری بالقوه و استراتژیک، انجام انواع مذاکرات، ارزش‌گذاری، تعریفکردن ساختار همکاری، راهبری فرایند شرکت آزمایی، تدوین قراردادهای همکاری و همچنین، عقد قراردادهای ادغام و تملیک.

جمع‌بندی

بهره‌برداری از فرایند ادغام و تملیک برای توسعه کسبوکار و همچنین، مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری با کمک تیمی مطمئن مانند گروه مالی زاویه برای هر کسبوکاری لازم بوده و توصیه می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در حرفه خود موفق باشید و پیشرفت کنید، لازم است که با گروه مالی زاویه بیشتر آشنا شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس