زلنسکی: تحولات شرق اوکراین سخت و دردناک است

کاخ سفید: به دنبال ترتیب یک تماس تلفنی میان زلنسکی و جین‌پینگ هستیم

به گزارش مشرق، همزمان با اعلام سفر شی جینپینگ رئیس جمهور چین به مسکو برای سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، مقامات کاخ سفید نیز میگویند که در تلاش برای سازماندهی یک تماس تلفنی بین ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با رئیس جمهور چین هستیم.

کاخ کرملین امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شی جین‌پینگ هفته آینده برای انجام مذاکرات راهبردی به روسیه سفر می‌کند.

در بیانیه کرملین آمده است که سفر شی به مسکو از بیستم تا بیستم‌ودوم مارس به دعوت رئیس جمهور روسیه انجام می‌شود و چند سند مهم بعد از مذاکرات این دو نفر امضا خواهد شد.

به نظر میرسد دستور کار عمده شی در سفر به مسکو مساله اوکراین باشد. پیش از این چین یک طرح پیشنهادی 12 ماده ای برای صلح بین مسکو و کی یف ارائه کرده است.

از زمان آغاز دور سوم ریاست جمهوری شی در چین، پکن رویکرد تازه ای را برای حل و فصل بحرانها و اختلافات بین المللی و منطقه ای آغاز کرده است. توافق میان ایران و عربستان سعودی که اخیرا با وساطت پکن به نتیجه رسید یکی از تلاشهای پکن در این زمینه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    تنها راه پای میز اوردن زلنسکی ارسال 50 هزار پهباد شاهد به روسیه می باشد امریکا و ناتو زبان زور می فهمد
  • امیری IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    تبعیض در عالم سیاست از خصوصیات غرب است که فقط منافعش را در نظر دارد به نام بین الملل صدام به ایران تجاوز کرد جنایت نمود شیمیایی استفاده کرد نه تنها حکم دستگیریش صادر نشد با فروش سلاح های پیشرفته حمایت هم شد اما پوتین حکم دستگیریش صادر می‌شود به نام بین الملل
  • کیان IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    آمریکا چقدر بیشرفه . داره میمیره از میناجیگری ایران و عربستان میخواد بگه خوب چین اگه راست میگی بیا وسط جنگ روسیه و اوکراین را هم درستش کن که بندازه گردن طرف چینی پای چین هم باز بشه از اونور آمریکا جهان رو دور بزنه. چین باید بگه به آمریکا این مسائل ربطی نداری و مردم اکراین به غیر زلنسکی باید نماینده بفرستن چون زلنسکی در این شرایط فقط سرباز آمریکایی نماینده اوکرائن نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس