کد خبر 1473581
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷

میلگرد سایز 8 و میلگرد سایز 10 جزو کوچک‌ترین میلگردهای قابل تولید به شمار می‌آیند که در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت میلگرد سایز 8 و سایز 10 معمولاً نسبت به میلگردهایی با سایز بالاتر مناسب‌تر است و به همین دلیل کاربران استقبال بیش‌تری جهت خرید این محصولات از خود نشان می‌دهند.

سایز بسیار کوچک این دو میلگرد منجر به آن شده است که نتوان برای مواردی همچون آرماتوربندی از آن‌ها استفاده کرد؛ اما این به معنای مناسب نبودن آن‌ها برای امور خاصی همچون ساخت دیوار برشی، پایه‌های سازه، ارت فونداسیون و ... نیست. قیمت میلگرد سایز 10 و 8 به صورت لحظه‌ای اعلام می‌شود. دلیل این امر را می‌توان وجود فاکتورهای مختلف مؤثر بر قیمت این محصول دانست. با ما در ادامه متن همراه شوید تا به شما عزیزان مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت این محصولات را ارائه کنیم.

بررسی کامل قیمت میلگرد سایز 8 و قیمت میلگرد سایز 10

طراحی این میلگردها بسیار جالب است.

وزن میلگرد

وزن بیشتر میلگرد به معنای افزایش قیمت آن است. با توجه به همین مورد می‌توان به سادگی متوجه شد که قیمت میلگرد سایز 8 نسبت به میلگردهای سایز 10 پایین‌تر است. برای تولید میلگردهای سایز 10 به متریال اولیه بیش‌تری نیاز داریم و به همین دلیل قیمت میلگرد سایز 10 نسبت به میلگرد سایز 8 بیشتر خواهد بود.

البته باید به این امر اشاره کنیم که این امر همواره صادق نیست. اگر شما نسبت به خرید یک میلگرد سایز 10 اقدام کنید که تنها دو متر طول دارد، باید مبلغ کمتری را نسبت به خرید یک میلگرد سایز 8 با طول 6 متر پرداخت کنید؛ بنابراین باید گفت که سایز طولی میلگرد نیز به همراه وزن بر روی قیمت میلگرد سایز 8 و میلگرد سایز 10 اثر می‌گذارد.

بررسی کامل قیمت میلگرد سایز 8 و قیمت میلگرد سایز 10

این میلگردها برای صنایع سنگین مناسب نیستند.

کیفیت ساخت میلگرد

امروزه کارخانه‌های مختلفی در کشورمان اقدام به تولید انواع میلگرد کرده‌اند. طبیعی است که کیفیت ساخت محصولات در همه این شرکت‌ها یکسان نباشد. در واقع هر شرکتی روند ساخت میلگرد مختص به خود را دارد. علاوه بر این، متریال ورودی همه کارخانه‌ها یکسان نیستند.

برخی از کارخانه‌ها تولید محصولات باکیفیت را مدنظر خود قرار می‌دهند و به همین دلیل تنها از آهن‌های فوق‌العاده مرغوب استفاده می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر از کارخانه‌ها تنها به فکر افزایش میزان کمیت تولید خود هستند و کیفیت کلی محصولات اهمیت چندانی برای آنان ندارد. لذا برای بررسی قیمت میلگرد سایز 8 و میلگرد سایز 10 به کیفیت این محصولات باید دقت می‌شود.

منطقی است که قیمت میلگردهایی باکیفیت بالا نسبت به میلگردهای تولید شده با مواد اولیه نامناسب بیشتر باشد؛ اما نباید فراموش کنید که همواره کیفیت حرف اول را می‌زند. به جای خرید محصولات ارزان و بی‌کیفیت باید به دنبال میلگردهایی استاندارد و با مرغوبیت بالا باشید.

بررسی کامل قیمت میلگرد سایز 8 و قیمت میلگرد سایز 10

سایز میلگردهای 8 نسبت به سایر محصولات پایین است.

حالت میلگرد

یکی دیگر از مواردی که بر روی قیمت میلگرد سایز 8 و میلگردهای سایز 10 اثر می‌گذارد،‌ حالت میلگرد است. همان‌طور که احتمالاً‌ می‌دانید میلگردها به صورت کلی در چهار شکل مختلف به تولید می‌رسند. این اشکال اصلی عبارت‌اند از:

  • میلگردهای شاخه‌ای
  • میلگردهای کلاف
  • میلگردهای ساده
  • میلگردهای آج‌دار

شکل‌های اصلی میلگرد رابطه مستقیمی با نحوه کارکرد مدنظر کاربر دارد. به‌عنوان‌مثال در برخی از موارد نیاز به استفاده از میلگردهای آج‌دار وجود دارد، حال آنکه در بعضی از شرایط میلگردهای ساده انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌آیند.

همین امر منجر به تفاوت در قیمت میلگرد سایز 10 و سایز 8 شده است. به‌عنوان‌مثال قیمت مربوط به میلگردهای آج‌دار سایز ده بیش‌تر از میلگردهای آج‌دار سایز هشت خواهد بود؛ به همین دلیل ضروری است که به نوع میلگرد موردنیاز خود نیز توجه داشته باشید. در جداول قیمت این محصولات نیز نوع شکل میلگرد لحاظ می‌شود.

نوع میلگرد

حالت

آنالیز

وزن

واحد

بارگیری

سایز

قیمت دیروز

قیمت امروز (تومان)

میلگرد 10 سیادن ابهر

شاخه آج‌دار

A2

7.44

کیلوگرم

کارخانه

10

20,505

22,156

میلگرد 10 سیادن ابهر

شاخه آج‌دار

A3

7.44

کیلوگرم

کارخانه

10

21,055

22,569

سخن پایانی

بهره‌گیری از میلگردهای سایز 8 و 10 در سال‌های اخیر با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است. دلیل این امر را می‌توان کیفیت بالای این محصولات و مناسب بودن مقاومت نسبی آن‌ها دانست. امروزه جدول مربوط به قیمت این محصولات توسط تمامی کاربران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قیمت میلگرد سایز 8 و 10 به چند فاکتور مهم از جمله وزن میلگرد، کیفیت میلگرد و حالت میلگرد بستگی دارد؛ بنابراین جهت تهیه این محصولات باید همواره چنین فاکتورهایی را مدنظر قرار داد تا بتوان به تخمین قیمت مناسب دست یافت. وب سایت آّهن ملل جداول قیمتی این میلگردها را به صورت لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌کند.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس