توافق ریاض با ایران، موضوع گفت وگوی وزیران خارجه امارات و عربستان

وزیران امور خارجه امارات و عربستان شنبه شب در تماس تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه بویژه توافق ریاض برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با تهران گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق از تارنمای روزنامه "البیان" چاپ امارات، عبدالله بن زاید در این تماس تلفنی ضمن استقبال ابوظبی از توافق ریاض و تهران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک، بر اهمیت این اقدام و نقش آن در ایجاد ثبات در منطقه و پاسخ به خواسته ملت‌ها برای رسیدن به توسعه و شکوفایی تأکید کرد.

بن زاید در این گفت وگوی تلفنی اظهار کرد: دولت امارات به اهمیت تلاش برای تحکیم اصول همجواری، حمایت از گفت وگوهای مثبت و ثمربخش میان کشورها که منطقه را بسوی سازندگی و توسعه سوق می دهد و روح تسامح و همزیستی مسالمت آمیز میان ملت ها را تحکیم خواهد بخشید، ایمان دارد.

پیش از این نیز انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور بین الملل از توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط استقبال کرده بود.

نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجی‌گری چین با طیفی از حمایت و استقبال از سوی کشورهای منطقه تا پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن بازتاب گسترده‌ای داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    تاریخ همیشه تکرار میشه و باید ازش درس و عبرت گرفت. الان ایران باید مثل مختار (در سریال مختارنامه) عمل کنه. به گونه ای که اول با عربستان (عبدالله بن زبیر زمانه) اشتی مصلحتی کند تا امریکا و غرب (شامیان زمانه) را از منطقه قلع و قم کند و بعدش سر فرصت ان شالله حساب دولتمردانی از عربستان که جنگ یمن را اتش می افروختند و با اسرائیل دوست بودن را برسد.ان شالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس