اولین کشنده فوق سنگین بومی «نزاجا» در آینده نزدیک رونمایی می‌شود

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی اولین کشنده فوق سنگین بومی نزاجا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در بیست و یکمین دوره تئوری هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی که در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در حال برگزاری است، اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش یکی از نیروهایی است که از تنوع تجهیزات و رسته‌ها و تخصص‌ها برخوردار بوده و انواع تخصص‌ها را در مهندسی رزمی داریم.

امیر نعمتی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش به‌صورت گسترده در مرزهای کشور مستقر است، ادامه داد: در نیروی زمینی تیپ‌های متعددی همچون واکنش سریع، توپخانه، مراکز آموزشی متعدد، پایگاه‌های هوانیروز، سایبر، آمادی و… داریم و ساختار نیروی زمینی به گونه‌ای است که در همه نقاط کشور حضور دارد.

جانشین فرمانده نزاجا با بیان اینکه یگان‌های ما در همه معابر وصولی منتهی به مرکز و مراکز استان‌ها استقرار دارند، یادآور شد: نیروی زمینی هر جایی که نیاز بوده با تجهیزات و امکانات کامل حضور پیدا کرده و خانواده‌های کارکنان محترم نقش ویژه‌ای در ماموریت‌های نیروها دارند.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش مراکز فرهنگی متعدد دارد، افزود: ما در نیروی زمینی ارتش ۱۶ مرکز عمده آموزشی فرهنگی داریم که از ظرفیت بالای آموزشی برخوردار هستند.

امیر نعمتی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش از انواع توپخانه‌ها، موشک‌های ضدزره و پهپادها برخوردار است، تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش بنا به مأموریت ذاتی، تهدیدات را رصد می‌کند و در مناطق مأموریتی مستقر می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات این نیرو در بلایای طبیعی اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در حوادث و بلایای طبیعی جزو اولین نیروهایی بوده که به یاری مردم عزیزمان شتافته است.

وی ادامه داد: ۱۲ فروند از بالگردها و خودروهای سنگین نیروی زمینی ارتش با تجهیزات کامل مشغول امدادرسانی و کمک به مردم عزیزمان در استان‌های خوزستان، اصفهان و چهارمحال بختیاری هستند؛ همچنین در زلزله روی داده شهرستان خوی، بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش در منطقه مستقر شد و نیروهای ما با امکانات و تجهیزات کامل جهت آواربرداری و کمک به مردم عزیزمان در مناطق زلزله‌زده خدمت کردند.

امیر نعمتی با بیان اینکه اولین کشنده فوق سنگین بومی را به‌زودی رونمایی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در نیروی زمینی ارتش قطعات بالگردی را خودمان تولید می‌کنیم و در هوانیروز نیز بالگردهای هوانیروز حاضر به کار بوده و ۱۲۵ ساعت مداومت پروازی داریم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یگان مجهز و خوبی در حوزه‌های سایبر و جنگال داریم، یادآور شد: اگر این تحرکات نباشد، نمی‌توانیم در جنوبی‌ترین نقاط ترکیه بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 0
    کشنده چی هست اصلا
    • CA ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      8 0
      ولوو نسل دو یا سه یک رنگ میزنن میگن کشنده بومی ساختیم
  • نخبه هسته ای IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 2
    این پروژه های داخلی به دلیل عدم سفارش در نمونه اولیه و Prototypeمی ماند.. جالبه بدونید نیروی زمینی زمان روحانی حتی دنبال سفارش به ترکیه برای تانک و نفربر و..بود که رهبری جلوش رو گرفت..مشخص نیست چرا این قدر فراری هستن از توسعه نظامی بومی! حتی دنبال همکاری های هوایی هم با ترکیه بودن!
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      3 2
      خدایش خودت به این چیزا نمی خندی؟
    • IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      راست میگه فیلم سخنرانی روحانی هست گفته بود با ترکیه تانک بسازیم!!!
  • FR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    امیدواریم موتور کامپیوتر و بقیه قطعات اصلی ملی باشه و برید به سمت برقی کردن خودرو و هوشمند سازی
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    0 0
    برای نشان دادن ضعف بالگردهای شما دوربین های سونی کافی است هیچکدوم جرات زدن تانک ها از نزدیک را ندارن مگر از فاصله چند کیلومتری
  • اصلاح طلب IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    1 1
    این کارها نقض برجامه تمامش کنید وزارت دفاع رو تحویل اوکراین بدید
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 0
    خداوکیلی صنایع خودرو سازی اینقدر ضعیف هستند که حتی عرضه تولید یک کشنده مناسب برای ارتش رو ندارند. نیروی زمینی خودش باید برود کشنده منتاژ کند! این خودرو سازی نه خیرشان به مردم رسیده نه خودشان و نه دولت
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      0 0
      در این مملکت صنایعی که در جهت منافع شخصی عده ای نباشه اصلا نباید وجود داشته باشه
  • US ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    3 0
    من پیشنهاد می‌کنم هر وقت حاضر شد بیایید نشون بدید. قبلان هم یک کشنده کامیون با توان حمل ۲ تانک رونمایی شده بود. اجازه بدید این خبرهایی رونمایی برای "آینده نزدیک" بمونه برای موشک هایپرسونیک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس