کد خبر 1463045
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
وزیر کار: افزیش ۲۵درصدی حقوق کارمندان در 1402/ هنوز درباره حقوق کارگران تصمیمی نگرفتیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان به صورت میانگین در سال آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه رویداد رسانه‌ای چه سفرها کرده‌ایم که به مناسبت دهه فجر و برای تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حال برگزاری است، گفت: بیش از یکسال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و دهه فجر همانند شب قدری است برای بررسی خدمات دولت‌ها.

مرتضوی ادامه داد: دولت آیت الله رئیسی اقدامات و خدمات متنوعی در بخش‌های مختلف انجام داده است. در ابتدا گزینه‌های روی میز دشمنان را زیر میز برد. امروز استکبار جهانی هیچ گزینه‌ای به جز گزینه مذاکره و تسلیم در مقابل اراده ملت ایران را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دورانِ سیاستِ اخم و لبخند گذشت، تاکید کرد: این دولت نه با لبخند بیگانگان خرسند می‌شود و نه با اخم آن‌ها زانوی غم بغل می‌گیرد. دولت، دولتِ اراده، امام و ولایت است. این دولت محضر پشتیبانی ملت بزرگ ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این دولت تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته تا مشکلات مردم عزیز ایران را کاهش دهد. دولت شعار یک میلیون وعده فرصت شغلی داد که بحمدالله محقق شده و حتی امروز از مرز ایجاد یک میلیون فرصت شغلی گذشته‌ایم که این امر قابل راستی آزمایی است‌.

مرتضوی با اشاره به میزان تولید سرم و مشکلات ناشی از کمبود دارو در کشور تاکید کرد: تولید سرم شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین(تیپیکو) از ظرفیت سه میلیون واحد به ۹ میلیون واحد افزایش پیدا کرده و این ظرفیت تا پایان سال به ۱۰ میلیون واحد افزایش پیدا می‌کند. در مهر و آبان با کمبود داروهای آنتی بیوتیک مواجه شدیم که با دستور رئیس جمهور دولت برای برطرف کردن این مشکل در شرکت‌های داروسازی بسیج شد.

وی با بیان اینکه صادرات کشور افزایش چشم گیری پیدا کرده است، تصریح کرد: نرخ صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده و تراز تجاری ما با احتساب صادرات نفت مثبت شده است نرخ رشد اقتصادی ما که در طول دهه ۹۰ همواره کاهشی بود، در طول یکسال گذشته افزایش پیدا کرده است و امیدواریم که تا پایان سال به نرخ رشد چهار درصدی برسیم.

همچنین نرخ امید به زندگی در ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران از ۵۴ سال(پیش از انقلاب) به ۷۸ سال افزایش پیدا کرده است. موارد مطرح شده بخش کمی از دستاوردهای نظام و این دولت است.

وی درباره میزان افزایش حقوق در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: حقوق کارمندان دولت به طور میانگین با ۲۵ درصد افزایش حقوق همراه خواهد بود. در خصوص افزایش حقوق کارگران هنوز تصمیمی گرفته نشده است چرا که این تصمیم باید به صورت سه جانبه از سوی نمایندگان دولت، نمایندگانِ کارفرمایان و نمایندگان کارگران اتخاذ شود. اکنون میزان افزایش حقوق کارگران در حال کارشناسی است. امیدواریم که به یک افزایش حقوق مطلوبی برسند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این دولت در سیاست خارجی سیاست عزت حکمت و مصلحت را در دستور کار خود قرار داده است و با قدرت پیش می‌رود.

مرتضوی ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان زلزله‌های اخیر در کشورهای دوست و برادر ترکیه و سوریه، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوبی که در جمهوری اسلامی ایران انجام شده، مقاوم سازی است. در گذشته اگر یک زلزله بیش از ۶ ریشتر در کشور ما صورت می‌گرفت، میزان تلفات و مجروحان به شدت رو به گسترش بود، در زلزله قصر شیرین به رغم شدت زلزله، میزان تخریب محدود و تلفات پایین بود.

وی اظهار کرد: امیدوارم که دولت و تمامی خادمین به ملت در دولت سیزدهم بتوانیم فراز و نشیبی که در حوزه اقتصادی وجود دارد از جمله تورم را با مدد الهی و همت بزرگ ملت ایران سامان بدهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان بیان کرد: در جلسه اخیر دولت، میزان عیدی شاغلین و بازنشستگان مشخص شد، میزان عیدی کارگران نیز تقریبا معادل دو حکم حقوقی آنان است وه ان‌شاءلله پرداخت می‌شود. امیدوارم که عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود مشکلات در موعد مقرر پرداخت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 4
  • رضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    11 2
    برا خودشون که ۳۰ به بالا میگیرن ۲۵ درصد میشه ۷ ۸ تومن برا ما که ۷ تومن میگیریم میشه چقدر؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 2
    معلمان ؟
    • کارمند دادگستري IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 2
      6 تومان کارکنان دادگستری میشه 8 تومان
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 7
    هی پول چاپ کنید با کدوم بودجه افزایش حقوق میدید
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 1
      با پول نفت و صادرات، اون روحانی بود که منتظر بود از آسمون براش تخم طلا بباره.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    7 4
    از همین الان شروع کنید برا ده برابر کردن اقلام خوراکی و خودرو و طلا و... ۲۵ درصد حقوق رو ببرید بالا ۲۵۰ درصد اقلام رو گرون کنید
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    6 3
    مگه ۲۰ درصد نبود فکرکنم‌ اشتباه گفته ۲۵درصد.
  • ا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 4
    عالی
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 1
    آقای رئیسی معاون اول شما مسول نظم کابینه هست ایشون الان دقیقا چه می‌کند؟
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 3
    عین بی عدالتیه.هم درصد افزایش و هم بطور میانگین بودن افزایش‌
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمد IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    5 3
    سلام كلام ايشان قانونى نيست وتنها مرجع تصميم گيرى در خصوص حقوق ومزايا مجلس شوراى اسلامى است
  • صالح IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 0
    جالبه ۲۵ درصد حقوق اونی که داره ۲۰ میلیون ۳۰ میلیون ۵۰ میلیون حقوق میگیره چقدر میشه و ۲۵ درصد منی که ۶ تومن میگیرن چقدر؟
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    1 0
    باید درصدمیانگین افزایش حقوق( باتوجه به میزان درآمد وحقوق مزایای طرف وفراوانی سه دسته با میزان کم ،متوسط وحقوق بالا) کاهشی باشد(مثلا اگر6میلیون میگیره70درصدافزایش پیداکنه وکسی که18میلیون میگیره25درصدافزایش وکسی که30میلیون به بالا میگیره10درصدافزایش حقوق داشته باشه که میشه33میلیون تومان و23میلیون تومان و 10میلیون تومان!؟
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    0 0
    حقوق مقابل تورم اضافه شود. ،،، اما. پلکان در احکام. تخصصی نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس