حمایت‌ جهانی از فلسطین؛ بارسلون روابط با تل‌آویو را قطع کرد

شهردار بارسلون در حمایت از فلسطینیان و محکوم کردن «آپارتاید اسرائیل»، روابط خود را با تل‌آویو قطع کرد.

به گزارش مشرق، با اعلام «آدا کولائو» شهردار بارسلون درباره قطع «همه روابط نهادی» با تل‌آویو، این شهر بزرگ اسپانیایی به اولین شهری تبدیل شده که روابط خود با تل‌آویو را قطع کرده است.

بنا بر گزارشی که وبگاه اینترنتی جنبش بین‌المللی «بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم» رژیم صهیونیستی (بی‌دی‌اس) و برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کردند، شهرداری بارسلون روابط خود با تل‌آویو را قطع کرده است.

به نوشته بی‌دی‌اس، آدا کولائو شهردار بارسلون تمامی روابط نهادی با اسرائیل از جمله توافقنامه خواهرخواندگی آن با تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورده و احیای این روابط را به رعایت حقوق بشر فلسطین منطو کرده است.

بارسلون و تل‌آویو در سال ۱۹۹۸ توافقننامه خواهرخواندگی امضا کردند.

شهردار بارسلون شرط از سرگیری روابط نهادی با صهیونیست‌ها را اینطور توضیح داده است: «تا زمانی که مقام‌های اسرائیلی به سیستم نقض حقوق بشر فلسطینیان پایان دهند و به طور کامل به تعهداتی که توسط قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مختلف سازمان ملل بر آنها تحمیل شده است عمل کنند».

 بارسلون روابط با تل‌آویو را قطع کرد
«آدا کولائو» شهردار بارسلون

جنبش «بی‌دی‌اس» به این اقدام شهرداری بارسلون واکنش نشان داد و اعلام کرد: «به آدا کولائو شهردار بارسلون و گروه‌های مردمی که به پایان دادن به پیوندهای نهادی با اسرائیل آپارتاید کمک کردند، درود» می‌فرستد.

طبق اعلام این جنبش بین‌المللی، بارسلون به اولین شورای شهری تبدیل شده است که در همبستگی با مردم فلسطین روابط خود را با آپارتاید تل‌آویو به حالت تعلیق درآورد.

بنا بر اعلام جنبش بین‌المللی «بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم» رژیم صهیونیستی، توقف روابط بارسلون با تل‌آویو «یادآور اقدام تاریخی و شجاعانه شوراهای شهری است که پیشگام قطع ارتباط با آپارتاید آفریقای جنوبی بودند».

در ادامه بیانیه آمده است: «با دولت کنونی در اسرائیل، افراطی‌ترین (دولت) راستگرا، نژادپرست‌ترین و جنسیت‌گراترین دولت، برای پایان دادن به معافیت از مجازات و برچیدن آپارتاید، بیش از هر زمان دیگری به پاسخگویی نیاز است».

جنبش جهانی بی‌دی‌اس در پایان بیانیه خود افزود: «ما از نهادهای سراسر جهان می‌خواهیم که راه بارسلون را دنبال کنند و به مشارکت خود در حمایت از جنایات اسرائیل علیه بشریت پایان دهند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 2
    باز یه مشت احمق بگن مسی اسرائیلیه بی سوادها
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      احمق تویی که فک میکنی مسی بارسلونایی هست ... مسی آرژانتینی هست و فرانسه بازی میکنه
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      بی سواد مسی ارژانتینی هست نه اسپانیا یا بارسلون
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    مردم ایالت کاتالان و باسک ریشه سلتی دارند مانند مردم اسکاتلند که خوی مبارزه با ظلم و حق طلبی تا حدودی درونشون وجود دارد مردم ایران هم ریشه سلتی دارند شما هواداران تیم سلتیک اسکاتلند ببینین که پرچم فلسطین میارن و...
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    دمش گرم، خورد تو پوز زیباکلام و هم پیاله گیاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس