روسیه درباره ارسال جنگنده به اوکراین توسط انگلیس هشدار داد

سفارت روسیه در لندن اعلام کرد که ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین از سوی انگلیس واکنش مسکو را به همراه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، روسیه درباره ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین توسط انگلیس هشدار داد.

بر اساس این گزارش، سفارت روسیه در لندن اعلام کرد در صورتی که انگلیس به اوکراین جنگنده ارسال نماید این اقدام واکنش مسکو را به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که به انگلیس سفر کرده است در جریان سخنرانی در پارلمان این کشور خواستار دریافت جنگنده از لندن شد.

بر اساس این گزارش، زلنسکی یک کلاه پرواز را به عنوان هدیه نمادین از سوی خلبانان اوکراین به پارلمان انگلیس اعطا کرد تا لندن را به ارسال هواپیماهای جنگنده به کی یف ترغیب نماید.

زلنسکی با درخواست از انگلیس و دیگر متحدان غربی آن برای ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین، گفت: من از شما و تمام جهان می‌خواهم که هواپیماهای جنگنده در اختیار اوکراین قرار دهید.

دفتر نخست وزیری انگلیس روز چهارشنبه پس از دیدار «ریشی سوناک» نخست وزیر این کشور و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که دولت لندن در کوتاه مدت برنامه‌ای برای انتقال جت‌های جنگنده خود به اوکراین در نظر ندارد.

در بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس به ادامه برنامه‌های جنگ افروزانه لندن در قبال اوکراین نیز اشاره می‌شود و می‌افزاید که نیروی هوایی این کشور تلاش خواهد کرد تا برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی را کوتاه نماید و در اولین فرصت آن را آغاز کند.

دفتر نخست وزیری انگلیس در خصوص خبری که در رسانه‌ها در خصوص ارسال جنگنده به اوکراین مطرح شد، اعلام کرد که لندن درباره ارسال جنگنده به کی یف هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده است، اما این احتمال را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم پیش از این گفته بود که دولت این کشور هنوز درباره غیرممکن بودن ارسال جنگنده به اوکراین تصمیم نهایی را نگرفته است اما در حال حاضر چنین صلاح می بیند که از این کار خودداری کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    4 0
    روسیه بایستی کاملا به آرژانتین کمک کنه تا بریتانیای صغیر را از جزایر مالویناس بندازن بیرون تا صغیر تر بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس