تحلیل فاکس نیوز از رونمایی پایگاه هوایی زیرزمینی ایران

تارنمای شبکه فاکس نیوز نوشت که هم‌زمان با تهدید تهران علیه اسرائیل و رونمایی از یک پایگاه هوایی زیرزمینی ارتش ایران، تنش افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، فاکس نیوز چهارشنبه نوشت؛ فرماندهان ارشد ارتش ایران در هنگام رونمایی از این پایگاه هوایی زیرزمینی، پیام تهدیدآمیزی برای اسرائیل فرستادند.

ایران روز سه شنبه به صورت رسمی از نخستین پایگاه هوایی زیرزمینی رونمایی کرده که از توانایی استقرار جت های جنگنده و موشک های کروز دوربرد برخوردار است.

مقام‌های ایران هم زمان با سخن گفتن در باره امکانات این پایگاه برای اجرای بهتر عملیات گوناگون ارتش، در هنگام سخن گفتن در باره اسرائیل دشمن اصلی، لحن تهاجمی به خود گرفتند.

این سخنان در حالی بیان شد که اوج گیری تنش میان ایران و اسرائیل به ویژه در پی انتخاب بنیامین نتانیاهو به نخست وزیری اسرائیل ادامه یافته که از هنگام کارزار انتخاباتی به شدت عمل علیه ایران تهدید می‌کرده است.

یک کارشناس دفاعی ایران به فاکس نیوز دیجیتال گفت که رونمایی از این پایگاه، نشانگر تداوم روندی است که از مدتی پیش در سیاست امنیتی جمهوری اسلامی مشاهده می‌شده است.

ایران پیش از این پایگاه‌های زیرزمینی مشابهی برای استقرار موشک و پهپاد و همچنین دارای امکانات شلیک موشک‌های بالستیک از زیرزمین را به نمایش گذاشته است.

وی افزود: تازه‌ترین پایگاه زیرزمینی ایران، نشانگر تغییر راهبرد تهران به سوی دفاع است.

به گزارش روابط عمومی ارتش؛ پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش، مورد بازدید سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و ... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشند.

این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت.

عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که در سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.

احداث این پایگاه‌ها در نقاط مختلف متناسب با نیازها و با ضریب ایمنی بالا با توجه به طراحی و استقرار در زیر کوه‍ها قابلیت اجرای عملیات غافلگیرانه هوایی را از مکان و زمان دور از انتظار دشمنان فراهم می‌کند.

این پایگاه‌ها با نگهداری جنگنده‌ها در مکان‌های امن و تجهیز آن‌ها به سامانه‌های جنگ الکترونیک، بمب‌ها و موشک‌ها از جمله یاسین، قائم و آصف امکان عملیات دورایستا و افزایش برد راهبردی برای اهداف دوردست را فراهم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • هوشنگ IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    15 61
    نترس همه اینها اسباب بازی هستند در جنگ با چشم خودت از نزدیک فرق بین فیلم جنگی دروغین و حقیقت را می بینی اندکی صبر کن
    • کیوان IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      49 5
      بی پدر مادر بیشرف اروپا الان داره فرق بین اسباب بازی و تجهیزات جنگی رو تو دل اروپا هم میبینه هم لمس میکنه
    • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      9 0
      موشنگ آره تجهیزات ما فتوشافه و فقط برای خوشی تو و اربابان ساخته شده تا حالش را ببرید
    • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      7 0
      ... باز جنس قاطی دار زدی چلمنگ؟! ...
    • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      5 0
      بله اسباب بازیهایی که اربابانت در اروپا و اوکراین فقط از پهپاد ایرانی می ترسند. و نیاز به به پو شک پیدا کرده‌اند. برو پوشکشان را ببو تا مطمئن شوی و قوت قلب بگیری.
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      3 0
      هشت سال دفاع تقابل همین اسباب بازی ها با ایمان نشون داد اراده قوی تر از این هاست و با چشم ،نیروی ایمان رو نه عراقی ها که آمریکایی ها دیدند و الا با قمپز اسباب بازی های پیشرفته تر تا الان هم آمریکا هم صهیونیست ها دوباره حمله میکردن
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      5 0
      واقعا خاک بر سر وطن فروشت بیاید
    • حسن IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      5 0
      تا کور شود هر آنکه نتواند دید.؟درود بر نیروهای مسلح پرتوان ایران اسلامی .
    • ایرانی IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      4 0
      تو منتظر باش وما هم منتظر هستیم به فرموده قران هر دو از منتظران هستیم اما مشرک وکافر کجا ومسلمان معتقد کجا در انتظار تفاوت از زمین تا اسمان است
    • سروش IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      3 0
      عربستان سعودی اسباب بازی از آمریکا خیلی خرید و داره ولی وقتی پای مردان بزرگ میدان نبرد یمنی به میدان اصلی باز شد همه این اسباب بازی ها یکی پس از دیگری اسباب بازی بودن خودشون رو ثابت کردند این ابزار در اختیار توی متوهم هم از جنس همین اسباب بازی هاست روزگاری که توی اجیر شده رو با همین اسباب بازی خرکرده و به میدان نبرد علیه کشورت فرستاده مراقب اسباب بازیت باش ازت نگیرند گریه کنی.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      3 0
      21:48 اتفاقأ من از وقتی این یانکی‌ها شروع به تبلیغ برای همجنس بازی و دگرباشی و اینارو شدت دادن و حتی تو ارتششون پُر از این جور افراده، دیگه مطمئن هستم در درگیری زمینی، یه لشگر حریف کل نیروی زمینی آمریکا خواهد شد!!!...
  • هوشنگ IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    18 18
    فیلم جنگی زیاد دیدی فکر کردی جنگ مثل فیلمه یک فیلمی نشونتون بدم که تا عمر دارین فراموش نکنین
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      4 0
      بهتره بری اوکراین دلقک بازی دربیاری بی نمک موشی
    • مهدی IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
      0 0
      بیا بخورش
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    48 3
    آفرین بر ارتش جمهوری اسلامی ایران. نابود باد دشمنان جمهوری اسلامی ایران.
  • سیدمرتضی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 5
    این کار باید خیلی وقت پیش انجام میشد و قبل از این کار باید پایگاه های هوایی ما بازسازی میشد واقعا البته شاید این پایگاه برای چند سال پیش هستش که الآن گفتن من نمیدونم اما پایگاهای مهم همدان اصفهان شیراز دزفول ظرفیت بمب افکنهای بی۵۲رو هم دارن که فقط باید دوباره بازسازیشون کرد، فرمانده نیروی هوایی گفتن که صاعقه یا کوثر به زودی یک اسکادران میشه اما در بازار جهانی ماچندین هواپیما موجوده اندازه کوثر که طراحی جدید نسل۴+هستش نه طرح نسل۳ مثل گودن ایگل جی ال۱۵، جی ال۱۵یک هواپیمای کاملا ارزان قیمت با رادار ارایه فازی هستش که مناسب در کناز دیگر هواپیماها البته اگر خریداری کنیم این هم به عنوان اموزشی و رزمی به تعداد مناسب خریداری شه و در کشور مونتاژ شه تحقیق و توسعه جنگنده خیلی زیاده ما چندین سال اقتصادمون مشکل داره بودجه دفاعی خیلی کمه برای توسعه یک هوپیمای خوب خیلی باید زمان بزاریم و هزینه کنیم و در اخر در تست درست عمل کنه یا پروژه شکست بخوره مثل پروژه های شکست هورده سوخوی۳۷یا میگ۳۵که باعث ورشکستگی شرکت میگ شد اون هم روسیه با اون نیرو هوایی بزرگش راه میانبر اینه که فعلا منتاژ کنیم و جی۱۰ و جی ال۱۵ کشورهای دیگه مثل ونزوئلا برای انتقال تکنولوژی یا مونتاژ مجبور بودن از ما مهاجر۶بخرن تا انتقال تکنلوژی و خط مونتاژ داشته باشن اما اگر میخواستن از نو شروع کنن باید مثل ما۳۰سال صبر میکردن تا تکنلوژی به ثمر بشینه چقدر هزیه چقدر زمان از همه مهمتر تجربه
  • عباس IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    37 2
    درود به ایران ونیروهای مسلح ایران .من بعنوان یک ایرانی وقتی این پیشرفت ها رامی بینم احساس غرور می کنم کور بشه چشم دشمنی که چشم دیدن این همه پیشرفت مارا ندارد
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
      23 2
      کور بشه چشم دشمنان این اب وخاک وهمه اونایی که چشم ندارن عظمت این ملت روببینن درود برغیور مردان ایران زمین درهر جایگاه ولباسی
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    17 2
    ابنطورکه پیش میره خوانخواه ما بادشمنان این کشور ومردمشان روبرو خواهیم شد وتصوراینکه اتفاقی نخواهد افتاد خوشبینانه است .ما بشدت باید بدنبال علومی باشیم که بومی است وهیچ دوست ودشمنی هم تاخود اراده نکنیم پی نخواهد برد که حدواندازه توانایی ما چقدراست ؟بدانید وبدانید وبدانید که دشمنان این کشور ساعتی نیست که برتضعیف کشور فکر نکنند وازهردری که توانایی ورود داشته باشند بهره میگیرند .درعلوم نظامی هیچکس حق اظهارنظر احساسی نباید داشته باشد حتی برکلمه به کلمه اظهارات شما وانعکاس به رسانه ها آنها برنامه دارند اجازه ندهید کوه یخی همه اش ازآب بیرون باشد بگذارید عمده توانایی های ما ازنظرها دوربماند تا درهنگام نبرد ما بتوانیم دشمنانمان را غافلگیر کنیم که اصل غافلگیری درعلوم نظامی یک هنربسیار برجسته است برجسته گیها را درعین پنهان بودن افزایش دهید .
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    15 2
    ما دست عزیزان را در مورد این پیشرفت دفاعی می بوسیم ،فقط و فقط به آیات قرآن در مورد دفاع از کشور و امت اسلامی توجه فرمایید ،که قرآن می فرمایید برای ترساندن دشمن از هر شی دفاعی استفاده کنید.از هر توانی که در دفاع از کشور قادر هستیم تلاش کنیم ، اگر خلاف این امر انجام دادیم باید پاسخگو امام زمان در این جهان و خداوند بزرگ در روز محشر باشیم،که پیشرفت و امنیت کشور در این زمینه است و از هیچکس جز خدا نترسید،که خداوند میفرمایید که همانا اولیا خدا نه ترس و نه اندوهی دارند.
  • مومن IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    21 3
    چون کشور ایران کشور امام زمان است . پرچم الله نیاز به حفاظت دارد . البته نباید در تله دشمن در رقابت تسلیحاتی گیر کنیم و از اقتصاد صدمه ببینیم ،جنگ 8 ساله را این ملت در مقابل همه استکبار حتی جماهیر انجام داد . سرباز حضرت مهدی (عج) همه جانبه کار می کند 1- نظامی 2- اقتصادی 3 - فرهنگی 4- سیاسی از هیچ یک به امید خدا کم نگذاشتیم
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 1
    تو سایت خارجی نوشته بود کافیه خروجی پایگاه و باند پرواز زده بشود تا جنگنده ای نتواند پرواز کند. راه حلی لازم‌است.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 1
      سایت خارجی نمیخواد واقعیته
    • حسین IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      پایگاه زیرزمینی اصلا معلوم نیست کجاست و کلیی ورودی و خروجی داره در ضمن هیچ پرنده ای حتی فکر نزدیک شدن بهش رو نداره مگر اینکه در کسری از ثانیه نابود بشه
    • حمید IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      1 0
      این فکر به سر منه ناقص العقل هم رسید،ولی بعد فکر کردم فهمیدم کسانی که این پروژه رو درست کردن صددرصد چندین راه ورودی و خروجی جدا از هم گذاشتن تا با زدن چندتاش زمین گیر نشن، در ضمن مطمئن باش اسانسور هم درست کردن که در صورت نیاز هواپیمارو به سطح بیارن و عملیاتیش کنن
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    کسانی که در این بخش از کشور دارن کار می کنن کارشونو به نحو احسن انجام می دن مردم هم ازشون راضین اما این ها و کلا بخش نظامی ما پشتوانه قوی ندارد باید فهمید که قدرت نظامی زیر مجموعه قدرت اقتصادیه که در این بخش خوب کار نکردیم مثلا ما امکان خرید جنگنده نسل 5 , ناوهای بزرگ اقیانوس پیما , زیردریایی های کلاس کیلوی اتمی و ... را هم داشته باشیم چون اقتصادمان کشش ندارد باید دور چنین اقلامی را خط بکشیم ضمنا باید مراقب معیشت مردم هم بود که رضایت اجتماعی فنداسیون همه چیز است نباشد پشت هر چیزی خالی شده خواهد بود بعضی وزارت خانه ها و بعضی نهادها و بعضی سازمان ها کماکان خوب کار نمی کنند بعضی چیزها هنوز حرص مردم را درمی آورند مثل وضعیت خودروبازی و فساد بی حساب کتاب در این بخش که تمامی ندارد هر روز به روش جدید و جدیدتر مردم را ناراحت و عصبانی می کنند .
  • اختلاس که دزدی نیست IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    به جای این رونمایی ها پاسخ تجاوزات رژیم صهیونیستی را بدهید در یک مورد ۱۲۰ پهپاد ما را روی زمین در کرمانشاه زد
  • سهراب IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    سلام جناب هوشنگ. اجنبی غیرتش بیشتر ازشماست الان پهباد شاهد، غربی ها راحیرت زده کرده ولی شما افسوس قدر دانشمندان عزیز رانمی دانی ایران به موشک هایپر دست یافته دردنیا ۵کشور فقط دست یافتن
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    کاربزرک و شجاعانه ای است , هم از نظر تاکتیک هم تکنیک , کندن تونل به ان بزرگی و به ان ظرافت و امنیت علم و هوش و توان اجرایی و تکنولوژی بالایی نیاز دارد . خود این حرکت یک پیروزی است حالا از ان چه استفاده ای شود پیروزی دیگر ملت ایران است .
  • یک ایرانی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    چو ایران نباشد تن من مباد
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 1
    قدرت نظامی چیزیه که امریکا داره. کلی هواپیما و ... روی ناو جنگیش و در معرض قرار می ده و از کنار دشمنانش رد میشه و کسی حراعت نمی کنه کاری کنه. این کارا تنها مزیتش اینه که در جنگ احتمالی تجهیزات ما از بین نره.
    • حمید IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
      0 0
      ههه امریکا اگه قدرت داشت که جمهوری اسلامی 44 ساله نمیشد یه مثال واسه قدرت امریکا بزنم ببینی چقد قدرتمنده، امریکا کنار حسنی مبارک ایستاد ولی حسنی مبارک رفت امریکا جلوی بشار اسد ایستاد و باهاش جنگید ولی ایران نخواست که بشار اسد بره امریکا نتونست هیچ غلطی بکنه و بشار اسد موند حالا فکر کن ایرانی که با نیروی نیابتی خودش آمریکارو به غلط کردن انداخته اگه خودش وارد گود بشه چه بر سر آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب میاد
  • معلم بازنشسته 67 ساله IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    فکر کنم این سونامی مزمن و مکرر در مکرر گرانی را هم باید ببرند زیر زمین تا روی زمین رو بیش ازین گرفتار نکند. دوستان محترم ابراز عقیده شون رو آلوده به هتاکی و فحاشی و بی حرمتی به دیگران، ننمایند! با تشکر. معلم بازنشسته 67 ساله. از محلۀ باغفردوس مولوی شهر طهرون. پنجشنبه 20 بهمن ماه 1401 فوریه 09 2023 رجب المرجب 18 1444
  • اصلاح طلب IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 1
    این حرکت نقص فاحش برجام هست هر گونه ساخت تاسیسات زیر زمینی ممنون هست
  • جواد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    آفرین بر این همه غرورآفرینی
  • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 0
    عزیزی که نوشتی ورودی رو بزنن و باند رو بزنن،این سازه اولا برای حفاظت ادوات است.باند و ورودی سریع جایگزین میشه ولی تجهیزات نمیشه دوست عزیز.این پایگاه چند ورودی داره که به شکل تخته سنگ و استتار شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس