افشاگری خبرنگارآمریکایی: آمریکا با بمب‌گذاری در خط لوله نورد استریم خرابکاری کرد

سیمور هرش، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا با بمب گذاری در خط لوله نورد استریم خرابکاری کرد .

به گزارش مشرق، یک خبرگزاری بین المللی روز چهارشنبه به وقت محلی گزارش داد، سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی طی تحقیقی به این نتیجه رسیده است که غواصان نیروی دریایی آمریکا سال گذشته برای تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم بمب کار گذاشته اند.

در این مقاله آمده است که مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در پی گفتگویی فشرده تصمیم گرفتند در این خط لوله گاز خرابکاری انجام دهند.

هرش در این مقاله می نویسد: به گفته یک مقام آگاه، در ژوئن گذشته، غواصان نیروی دریایی که تحت پوشش یک رزمایش گسترده ناتو موسوم به بالتاپس ۲۲فعالیت می کردند، مواد منفجره کنترل از راه دور را کار گذاشتند و سه ماه بعد، سه خط لوله از چهار خط لوله نورد استریم را نابود کردند.

این مقاله همچنین می‌گوید که تصمیم ادعایی برای خرابکاری در خطوط لوله پس از ۹ ماه بحث بسیار محرمانه داخلی انجام شد.

کاخ سفید این اظهارات را رد کرد و آن را "کاملا تخیلی و نادرست" خواند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ۱۳ بهمن ماه اعلام کرد آمریکا به طور مستقیم در انفجارهایی که سال گذشته باعث آسیب جدی به خطوط لوله گاز نورد استریم شد، مشارکت داشته است.

به گزارش مشرق، لاوروف در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی تصریح کرد که آمریکا به طور مستقیم در انفجارهای خطوط لوله نورد استریم مشارکت داشته است.

لاوروف افزود: ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر خارجه روسیه با ابراز خوشحالی از انفجار در خطوط لوله نورد استریم به موضوع مشارکت آمریکا در این حمله اعتراف کرد. سخنان او نشان دهنده مشارکت مستقیم آمریکا در این حمله تروریستی است.

خطوط لوله زیر آبی نورد استریم ۱ و ۲ که برای انتقال سالانه ۱۱۰ میلیارد متر مکعب گاز روسیه به اروپا ساخته شده بودند، در ماه سپتامبر در حادثه ای مشکوک دچار انفجار شدند که روسیه آن را عملیاتی تروریستی از سوی غرب اعلام کرد.

سوئد در ماه اکتبر به دلایل امنیت ملی اعلام کرد تمایلی به انجام تحقیقات مشترک با آلمان و دانمارک در مورد حمله به نورد استریم ندارد.

آلمان به‌عنوان دریافت‌کننده اصلی عرضه مقرون‌به‌صرفه گاز روسیه توسط نورد استریم، ذینفع اصلی این خطوط لوله بود. مسکو نیز در نتیجه این اقدام خرابکارانه صنعتی متحمل آسیب‌های اقتصادی جدی شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    9 1
    اره منتشرشد خبرش نامرد ها حاضرن مردم اروپا درسرما بمیرن که تلفات هم داد ولی اهداف شیطانی وخونریزانه وغارتگرانه ومالیات دزدیشون قطع نشه
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    3 1
    بهتر است این را بدانید که روسیه کشوری برخلاف امریکا و انگلیس کاملا صهیونیستی نیست و دقیقا صهیونیستهای اروپایی و امریکایی چنین چیزی میخواهند چون به ضرر ایران خواهد بود
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    5 0
    مشرق اصلاح کن اونجا نوشتی :ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر خارجه روسیه. معاون وزیر خارجه امریکاست
  • مصطفی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    5 1
    بلخره هر کسی که با آمریکا دوستی می کنه باید هزینه کنه. و هزینه دشمنی با آمریکا به مراتب کمتر از دوستی با اوست . این حرف تاریخه حرف من نیست
  • مهدی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 0
    اروپا هم شد مشتری گاز گرانقیمت آمریکا! قبلش هم مشتری تسلیحات گرانقیمت آمریکا شده بود!
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 3
    از روسیه نامرد تر خود روسیه هست ،روسهاا برای منافع ملی ما خطرناک هستند ،امریکا نه ،پوتین متجاوز را باید مانند موش مرده از اوکراین پرتش کنند بیرون...
    • ح IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      چرا اینقدر بیشرف هستید شما؟؟؟ مطمئنا ایرانی نیستید!!
  • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    3 0
    شیطان بزرگ
  • احمد IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    1 1
    در این که آمریکا مظهر بی شرافتی خباثت، نامردی،ودشمنی با هر انسان آزاده ای است شکی نیست وهرکس دربی شرافتی آمریکایی ها شک کند والله قسم که خودش نسل در نسل بی شرافت بوده است پس این یک چیز مسلمی است ،اروپا هم از خودش چیزی ندارد یک های قلاده به کردنی هستند که جز دم تکان دادن چیزی ندارن ونباید اصلأ ارزشی برایشان قابل شد اما در مورد روسیه و چین باید مسولین هوشیار باشند این دو کشور فقط و فقط به منافع خودشان فکر میکنند واین در رفتار روسیه در شورای امنیت علیه ایران دیدیم پدر جریان سفر ریس جمهور به خلیج فارس هم متوجه شدیم حواستان را جمع کنید مسلمان از یک سوراخ ده بار گزیده نمی‌شود کشور ر اتمی کنید تا امنیت این ملک و ملت ابدی شود اتمی شدن تنها را بدست آوردن امنیت پایدار است به علی قسم تنها ر است وراه دومی وجود ندارد بداد کشور برسید اسلحه های دیگر هیچ فایده‌ای ندارد دشمنان اسلام و قرآن و ایران همگی نامرد هستند این را بزرگان این ملک و ملت درک کنند
  • مهدی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
    0 1
    اون موقع که باید به گردن روسیه می افتاد افتاد جنگ شروع شد حالا چه اهمیتی داره کی کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس