شانا

در این بیانیه آمده است: زن ایرانی توانست پیام انقلاب اسلامی را دریافت و آن را در عرصه‌های مختلف زیست خود وارد سازد و در فرآیندهای تربیتی فرزندان خود لحاظ کند و به نسل بعدی انتقال دهد.

به گزارش مشرق، معاونت بانوان شورای ائتلاف در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

انقلاب اسلامی ایران طرحی نو در تمام ابعاد و ساحت‌های زندگی افراد ایجاد کرد و زیست افراد را در بخش‌های مختلف تحت‌تأثیر قرار داد، اما آن‌چه در حوزه زنان رخ داد، رخدادی ممتاز است.

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین تأثیرات انقلاب را در نسبت با زنان دانست.

انقلاب اسلامی راه سومی پیش روی زنان با خروج از دوگانه تحجر و تجدد غربی قرار داد و ویژگی‌های این راه از همان آغازین روزهای انقلاب توسط امام خمینی(ره) و در سال‌های آتی توسط رهبر معظم انقلاب تشریح شد.

تأکید بر ایفای نقش‌های مادری و همسری زنان، در کنار توجه به اثرگذاری و مسئولیت سیاسی و اجتماعی ایشان، بازگشت به ارزش‌های اصیل انسانی و اسلامی در روابط میان زن و مرد، توجه به تکلیف زنان در قبال نظام اسلامی و... برخی از این دال‌های گفتمان انقلاب اسلامی است که بارها و بارها در بیانات امامین انقلاب می‌توان ملاحظه کرد و همین رویکرد و منظر نگاه نیز موجب شد زنان به بازتعریف زیست فردی و اجتماعی و بازسازی هویت خود بپردازند و شاهد کنش مؤثر و نقش‌آفرینی ویژه زنان ایرانی در زمان دفاع مقدس و فعال‌شدن ظرفیت‌های ایشان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، پژوهشی، مدیریتی، ورزشی و... باشیم.

گویی زن ایرانی توانسته در این 44 سال پیام انقلاب اسلامی را دریافت کند، آن را در عرصه‌های مختلف زیست خود وارد سازد و در فرآیندهای تربیتی فرزندان خود لحاظ کند و به نسل بعدی انتقال دهد.

حال در آستانه تولد چهل‌وچهارسالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و این روزها فرصت مغتنمی است تا از یک سو درباره مسیر سومی که انقلاب اسلامی پیش پای زنان قرار داد و از سوی دیگر درباره عملکرد نظام حکمرانی‌مان در نسبت با آن مسیر سوم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

پرسش این‌جاست که آیا همان‌گونه که جامعه زنان پیام انقلاب اسلامی را دریافت کردند، نظام حکمرانی ما نیز توانسته مرتبط با تغییرات و تحولات زن ایرانی طراحی شود و تا چه اندازه اندیشه بلند رهبران انقلاب اسلامی در عرصه زنان در فضای حکمرانی ما اشراب شده است؟ البته نمی‌توان منکر اقدامات مهم و مؤثر در این زمینه بود.

اما آن‌چه می‌تواند موجب رشد و حرکت پرشتاب‌تر جریان انقلاب اسلامی شود، آسیب‌شناسی اقدامات است. به ویژه آن‌که انقلابی که 44 سال قبل در قامت طفلی نوپا شکل گرفت، در طی این سال‌ها سرد و گرم بسیاری چشیده و حال در اوج پختگی و بلوغ خود می‌تواند بهتر و عالمانه‌تر به راه آمده نگاه کند و خودارزیابی داشته باشد.

معاونت بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب عزیزمان به همه مردم ایران و به ویژه زنان، فعالان و کنشگران، دانشگاهیان، پژوهشگران و فعالان عرصه سیاست را به گفت‌وگو و تضارب آراء درباره مسیر سوم انقلاب اسلامی برای زنان و نسبت این مسیر با نظام حکمرانی عرصه زنان دعوت می‌کند.

منبع: شانا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس