کد خبر 1462136
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

همه ما بارها و بارها نام سیمان را از منابع مختلف شنیده‌ایم! نخستین باری که در تاریخ بشری کاری در زمینه تهیه مخلوط مصنوعی از سنگ آهک و رس برای تهیه سیمان انجام گرفت مربوط به ابتدای قرن نوزدهم و توسط وی کات در کشور فرانسه بود!

از آن زمان تهیه این مخلوط توسط سایر کشورها و جوامع دیگر رواج یافته و امروزه به پای ثابت مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز و صنعت تبدیل شده است. اگر می خواهید با انواع سیمان آشنا شده و تفاوت سیمان صادراتی با سیمان معمولی را بدانید، با ما همراه شوید.

تفاوت سیمان صادراتی با سیمان معمولی چیست؟سیمان چیست؟

به طور کلی سیمان به پودری گفته می شود که از سنگ آهک و خاک رس تشکیل می شود. از مخلوط کردن سیمان با مصالح سنگی دیگر مانند ماسه، شن و سنگ برای ساخت انواع ملات و بتن استفاده می ‌شود. مواد اولیه سیمان و قسمت های عمده سیمان مصرفی از نوع سیمان پرتلند هستند و عموماً در کارهای اجرایی و در لایه های زیر سطحی استفاده می شوند.

اکنون که با تعریف سیمان آشنا شدید، زمان آن رسیده است که به معرفی انواع آن بپردازیم.

انواع سیمان

سیمان به عنوان یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده بتن نقش مهمی در ایجاد ویژگی ها و خصوصیات های مختلف برای بتن دارد. امروزه انواع مختلفی از سیمان با ویژگی های متفاوتی تولید می ‌شوند که هر کدام از آن ها برای یک یا چندین هدف مورد استفاده قرار می گیرند.

برای آن که بتوانید تفاوت سیمان صادراتی با سیمان معمولی را از یکدیگر تشخیص دهید، لازم است انواع سیمان را بشناسید. با ما همراه شوید تا انواع سیمان را به شما معرفی کنیم.

سیمان زود سخت شونده (rapid hardening cement)

سیمان زود سخت شونده به سیمانی گفته می شود که در همان روزهای نخستین ترکیب شدن آن با آب به سرعت سفت می شود و مقاومت کافی را کسب می نماید. این سیمان از لحاظ ویژگی‌ های دیگر شبیه سیمان پرتلند معمولی است. استفاده از این سیمان در پروژه هایی که نیاز به افزایش سرعت ساخت و ساز دارند بسیار رایج است. سیمان زود سخت شونده هزینه های پروژه را کاهش می دهد.

سیمان تندگیر (Quick Setting Cement)

تفاوت میان سیمان تندگیر و سیمان زود سخت شونده در این مورد است که گیرش سیمان تندگیر نسبت به سیمان معمولی بالاتر است؛ اما میزان مقاومت کسب شده توسط آن تفاوتی با سیمان معمولی ندارد. این موضوع در حالی است که سیمان زود سخت شونده کسب مقاومت آن نیز سریع تر است. استفاده از این نوع سیمان برای بتن ریزی مکان هایی که در معرض آب های ساکن یا جاری قرار دارد معمول و مرسوم است.

سیمان با تولید حرارت کم (Low Heat Cement)

سیمان با تولید حرارت کم انتخابی مناسب و هوشمندانه برای پروژه هایی است که میزان حرارت در آنها بسیار بالا می باشد و حرارت ناشی از آن می تواند مشکل ساز شود. این سیمان در مقایسه با سیمان های معمولی مقاومت بیشتری داشته و زمان گیرش عملی آن نیز بیشتر است برای مثال استفاده از سیمان با تولید حرارت کم در پروژه های مانند سد های بتنی رایج است.

سیمان مقاوم در برابر سولفات ها

سیمان مقاوم در برابر سولفات ها در مکان هایی که در معرض آب دریا قرار دارند به وفور مورد استفاده قرار می ‌گیرند. با استفاده از این سیمان احتمال و خطرات ناشی از حملات سولفاتی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. از این رو فوندانسیون هایی که بر روی خاک با مقدار بالای سولفات بنا می شوند می توانند از این سیمان استفاده کنند.

سیمان سفید

سیمان سفید از مواد خام گرفته شده از اکسید آهن تشکیل می شود و ویژگی های آن کاملاً با ویژگی های سیمان پرتلند معمولی مشابه هستند. تنها تفاوت آن ها در رنگ این دو سیمان است. معمولاً سیمان سفید گران تر است و بیشتر با اهداف معماری و زیبایی بخشی به پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سیمان های رنگی

تفاوت سیمان صادراتی با سیمان معمولی چیست؟سیمان های رنگی با اضافه کردن ۵ الی ۱۰ درصد رنگدانه های معدنی به سیمان معمولی پرتلند شکل می گیرند. این نوع سیمان هیچگونه تفاوتی با سیمان پرتلند معمولی ندارند. همان گونه که قابل حدس است سیمان های رنگی بیشتر با هدف زیباشناسی و به صورت دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند.

سیمان پرتبند پوزولانی

این نوع سیمان به علت داشتن ویژگی های شیمیایی منحصر به فرد، در برابر حملات شیمیایی مختلف دارای مقاومت بسیار بالایی است. به همین علت استفاده از آن روز به روز در حال گسترش می باشد. از این سیمان در سازه‌ های دریایی، فاضلاب ها، سدها، پل ها و... استفاده شده و با محبوبیت بسیاری رو به رو هستند.

سیمان منبسط شونده

این سیمان به مرور زمان انبساط پیدا کرده و هیچ گونه جمع شدگی در آن به هنگام سخت شدن و پس از آن اتفاق نمی ‌افتد. از این سیمان برای ساخت داکت های پیش تنیده استفاده می شود.

سیمان صادراتی با سیمان معمولی چه تفاوت هایی دارد؟

اکنون که به شناخت دقیق و کاملی در خصوص سیمان و انواع آن رسیده اید، زمان آن رسیده است که تفاوت سیمان صادراتی با سیمان معمولی را به شما توضیح دهیم! اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که تفاوت سیمان صادراتی با سیمان معمولی چیست؟ باید بگویم که این دو نوع سیمان هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند!

بله درست خواندید! در واقع سیمان محصولی است که با استانداردهای جهانی تولید می شود و تمامی تولید کنندگان این محصول ملزم به رعایت استانداردهای هستند که برای این محصول تعریف شده است. بنابراین سیمان های تولید شده در انواع مختلف به مصرف داخل کشور و صادرات می رسند.


تفاوت سیمان صادراتی با سیمان معمولی چیست؟
با توجه به این موضوع که کشور وارد کننده به چه نوع سیمانی نیاز دارد، ممکن است انواع خاصی از سیمان به کشور مورد نظر صادر شود؛ اما به طور کلی این سیمان ها هیچ گونه تفاوتی با سیمان هایی که به مصرف داخل کشور می رسند نخواهند داشت. برای مثال ممکن است همان سیمان اردستان که در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد به خارج از کشور صادر شود.

سخن پایانی

با افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی، نیاز به محصولات با کیفیت و بی نظیری که بتوانند طیف وسیعی از نیازهای ما را برطرف کرده و در عین حال از قیمت مناسبی برخوردار باشند ضروری به نظر می رسد. سیمان یکی از ضروری ترین تجهیزات ساخت و ساز است که برای ساختمان سازی و راهسازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر قصد دارید که سیمان را با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری کنید، می توانید به وب سایت khanehsiman.com مراجعه کنید. بدون شک از کیفیت محصولات آن ها در کنار قیمت مناسب و تخفیفات ویژه شگفت زده خواهید شد. به علاوه امکان استعلام قیمت سیمان پاکتی ۵۰ کیلویی امروز از این وب سایت نیز امکان پذیر است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس