وضعیت شهر غازی‌آنتپ پس از زلزله

در پی وقوع زلزله قدرتمند در ترکیه و سوریه برخی کشورها ضمن همدردی با بازماندگان آمادگی خود را برای کمک به زلزله زدگان اعلام کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تاسیسات نظامی این کشور در طرطوس و حمیمیم سوریه بعد از زلزله‌ای که امروز دوشنبه مرکز ترکیه و شمال غرب سوریه را لرزاند، آسیبی ندیده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این زمین لرزه که به بزرگی ۷.۸ دهم ریشتر بود منجر به جان باختن بیش از ۳۰۰ تن و مصدوم شدن صدها نفر شده است و بسیاری از ساختمان‌ها در سراسر منطقه فروریخته اند.

همچنین عملیات جستجو برای یافتن بازماندگان این حادثه ادامه دارد.

روسیه که از متحدان نزدیک دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه است، حضور نظامی قابل توجهی در کشور سوریه دارد.


خسارت زلزله ترکیه در لبنان گزارش نشده است

بسام المولوی»، وزیر کشور لبنان گفت که ساکنان لبنان به مدت ۴۰ ثانیه این زمین‌لرزه را احساس کردند و شدت آن در لبنان ۴.۹ ریشتر بوده است.

او گفت که نیروهای امنیتی لبنان و آتش‌نشانی در حال پیگیری خسارت‌های احتمالی هستند و تاکنون هیچ مورد ریزش ساختمان یا آسیب دیدن فردی در این کشور گزارش نشده است.

سازمان ملی ژئوفیزیک لبنان نیز تأکید کرد که مرکز زلزله در مرز ترکیه و سوریه و با فاصله ۳۵۰ کیلومتری از شمال لبنان بوده و همه شهروندان لبنانی زمین‌لرزه را حس کرده‌اند.

این سازمان از مردم خواسته که بابت پس‌لرزه‌های احتمالی نگران نباشند.


ایتالیا هشدار سونامی اعلام شده در پی زمین لرزه ترکیه و سوریه را لغو کرد

مقامات ایتالیایی روز دوشنبه اعلام کردند هشدار سونامی را که برای سواحل جنوبی این کشور پس از وقوع یک زلزله شدید در ترکیه اعلام شده بود، لغو کردند.

اداره حفاظت مدنی ایتالیا با صدور بیانیه‌ای به مردم توصیه کرده بود از مناطق ساحلی دور شوند، اما بعداً سطح این هشدار را کاهش داد و در توئیتی اعلام کرد این هشدار را لغو کرده است.

در این بیانیه اعلام شد، در یک اقدام احتیاطی تردد قطار در مناطق جنوبی سیسیل، کالابریا و آپولیا به طور موقت متوقف شده بود، اما از صبح از سر گرفته شده است.


درخواست دبیرکل اتحادیه عرب برای کمک به سوریه

«احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب، با انتشار توئیتی نوشت: «جان باختن قربانیان زلزله ویران‌نگر را به ملت سوریه تسلیت می‌گویم».

او از جامعه جهانی خواست که کمک‌های لازم را برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این فاجعه انسانی انجام دهند.


آمادگی سوئد برای کمک به زلزله زدگان ترکیه

«توبایس بیلستروم»، وزیر خارجه سوئد، با انتشار توئیتی ضمن ابراز تأسف شدید از تلفات سنگین زلزله در سوریه و ترکیه گفت که سوئد در مقام رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا در حال انجام هماهنگی‌های لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به این دو کشور است.


چین به ترکیه و سوریه تسلیت گفت

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز ضمن تسلیت به دولت ترکیه و سوریه و بازماندگان زلزله امروز اعلام کرد هیچ چینی در میان کشته‌های زلزله در این دو کشور گزارش نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس