پنتاگون: در دولت ترامپ بالون‌های چین ۳ بار در آسمان آمریکا رویت شدند

در پی ورود بالون چینی به حریم هوایی آمریکا یک مقام ارشد دفاعی این کشور ادعا کرد که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ, بالون‌های چینی سه بار وارد آسمان آمریکا شده‌اند.

به گزارش مشرق از "ایندپندت", این در حالی است که ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان چنین اظهاراتی را رد کرده‌اند و تلاش کرده‌اند تا جو بایدن رییس جمهور آمریکا و باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق این کشور را در وقوع چنین حوادثی کشور مقصر بدانند.
ترامپ روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: مساله بالون چینی، درست مانند نمایش وحشتناک افغانستان و اتفاقات دیگر در دولت بی‌کفایت بایدن شرم‌آور است.

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حداقل سه بار در دوره دولت قبلی آمریکا, بالون‌های چینی برای مدت کوتاهی از آسمان آمریکا عبور کردند.»

به رغم سرنگونی بالون و بیانیه پنتاگون مبنی بر اینکه این اتفاق قبلاً در دولت ترامپ رخ داده است، جمهوری خواهان بایدن را به خاطر عدم اقدام سریع مورد انتقاد قرار دادند و مدعی شدند که اگر ترامپ رئیس جمهور بود چنین این اتفاقی رخ نمی‌داد.

برخی جمهوری خواهان استدلال کردند که بایدن نباید اجازه می‌داد بالون وارد حریم هوایی آمریکا شود.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق در دولت ترامپ به شبکه فاکس ادعا کرد که در زمان فعالیتش در دولت آمریکا متوجه حضور هیچ بالونی در آسمان آمریکا نشده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که پرواز یک بالون نظارتی چین را بر فراز ایالات متحده شناسایی کرده است.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در جریان این موضوع قرار گرفت.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی پیش از سرنگونی بالون چینی گفت که آمریکا به مساله بالون چینی که در حال پرواز بر فراز آمریکا است، "رسیدگی خواهد کرد".

لوید استین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که ارتش بالون چینی را به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با موفقیت سرنگون کرده است.

وزیر دفاع آمریکا افزود که بایدن دستور سرنگونی بالون چینی را به شرط به‌ خطر نیفتادن جان آمریکایی ‌ها صادر کرده بود.

وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بالون چینی بر فراز سواحل کارولینای جنوبی با اقدام موفق یک جنگنده، ‌ سرنگون شد. پنتاگون چندین گزینه برای سرنگونی ایمن بالون چینی بر فراز آب‌های سرزمینی در نظر داشت.

در پی ورود این بالون اطلاعاتی چین به حریم هوایی آمریکا، سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا به چین لغو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس