کد خبر 1461770
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
ستاره‌هایی که بوی گل می‌دهند؛ همه در تعقیب جواهر تبریز

ریکاردو آلوز با نقش داشتن روی ۱۱ گل، موثرترین بازیکن لیگ بیست و دوم بوده و ۲ ستاره‌ سپاهان به همراه هافبک نساجی تعقیب‌کننده‌های اصلی او به شمار می‌روند.

به گزارش مشرق، ۱۸ هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و به حساس‌ترین روزهای مسابقات رسیده‌ایم. جایی که یک برد و یا یک باخت می‌تواند سرنوشت تیم‌ها را تغییر دهد. رقابت سنگینی در صدر و قعر جدول به وجود آمده و هیچ‌کدام از تیم‌ها بدون هدف نیستند و جایگاه‌شان تضمین‌شده و تثبیت‌شده نیست.

در این هفته‌هاست که ارزش ستاره‌ها بیش از هر زمان دیگری مشخص می‌شود. بازیکنانی که با نبوغ خود می‌توانند تفاوت‌ها را رقم بزنند. در لیگ ایران که قدرت کلی تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است، حضور این تک ستاره‌ها می‌تواند برای هر تیمی یک نعمت بزرگ باشد.

تا به اینجا در لیگ بیست و دوم، چهار بازیکن نسبت به دیگر نفرات تاثیرات بیشتری روی گل‌ها داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

توافق قطعی استقلال با بمب خارجی

رتبه‌ نخست برای جواهر تبریز

تراکتور در این فصل ۲۳ گل زده و ستاره‌ی پرتغالی این تیم پایه‌گذار ۱۱ گل بوده است. حدود نیمی از گل‌های تی‌تی‌ها در این فصل روی نبوغ این بازیکن به بار نشسته است تا او گامی بلند برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن خارجی پرشورهای تبریزی بردارد. پیش از این بازیکنانی چون ادینیو، فلاویو لوپز، کرار جاسم و ... توانسته بودند خاطرات خوشی را برای تراکتوری‌ها درست کنند و حالا ریکاردو در حدود نیم‌فصل تبدیل به رقیبی جدی برای آنها شده است. فعلا این بازیکن بدون زدن گل، موثرترین بازیکن لیگ بوده و باعث شده تا تراکتور ۲ آقای گل داشته باشد.

روزهای طلایی پرسپولیسی‌های سابق

یکی از علت‌های اصلی صدرنشینی سپاهان در لیگ برتر تا به اینجای مسابقات، درخشش ۲ مهره‌ غیر قابل جانشین این تیم بوده است. رامین رضاییان در سمت راست خط دفاعی و شهریار مغانلو در خط حمله ۲ بازیکن فوق‌العاده‌ طلایی‌پوشان در لیگ بیست و دوم بوده‌اند که هرکدام روی ۹ گل این تیم تاثیر مستقیم داشته‌اند. رضاییان تا به اینجا پنج گل زده و چهار پاس گل داده است. مغانلو نیز زننده‌ ۶ گل بوده و سه مرتبه هم برای هم‌تیمی‌هایش پاس گل ارسال کرده است. ۲ ستاره‌ی سابق پرسپولیس این روزها با لباس طلاییِ سپاهان در نصف جهان خوش می‌درخشند.

یک گزینه‌ی عجیب در میان بزرگان

نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ سه بازیکن بالا کسی نیست جز ایوب کلانتری. هافبک باتجربه‌ نساجی در این فصل چهار گل زده و چهار پاس گل ارسال کرده تا روی هشت گل از ۱۹ گل تیم حمید مطهری تاثیر مستقیم داشته باشد. کلانتری در حال سپری کردن بهترین فصل فوتبالی‌اش است و باید دید آیا می‌تواند به این روند خوب تا انتهای فصل ادامه دهد یا خیر.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس