کد خبر 1461760
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
بردن کایل اسنایدر راحت است اما طمع کردم

دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان، با تاکید بر اینکه پیروزی مقابل کایل اسنایدر کار راحتی است، گفت: اشتباهم در دیدار فینال تورنمنت زاگرب باعث شکستم مقابل او شد.

به گزارش مشرق، امیرعلی آذرپیرا در گفتگویی درباره کسب مدال نقره تورنمنت رنکینگ کرواسی که با شکست مقابل کایل اسنایدر قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در دیدار فینال بدست آمد، اظهار کرد: مسابقات در مجموع در سطح نسبتا بالایی برگزار شد و تعدادی از چهره‌های شاخص کشتی در این رقابت‌ها حضور داشتند. من هم با بدنی معمولی به این مسابقات رفتم و بخاطر فشردگی مسابقات جوانان، امیدهای جهان و جام جهانی، آمادگی بالایی نداشتم. کشتی اول تا سوم را خوب بردم اما در کشتی فینال اگر خودباوری بیشتری داشتم و اشتباه نمی‌کردم می‌توانستم به پیروزی برسم.

دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان، با اشاره به مبارزه فینال مقابل کایل اسنایدر، گفت: در این مبارزه من اشتباه کردم و شکست خوردم. به هر حال کشتی گرفتن جلوی قهرمانی مثل اسنایدر آن هم برای مرتبه اول کار خیلی سختی است چرا که جو سنگین و متفاوتی حاکم بود که آن را تجربه نکرده بودم. همین جو سنگین هم آدم را اذیت می‌کند.

وی ادامه داد: در مجموع از کشتی خودم در فینال راضی نیستم. من خیلی راحت می‌توانستم اسنایدر را شکست بدهم اما ۲ یا ۳ اشتباهی که داشتم باعث شکستم شد. وقتی او اخطار ۳۰ ثانیه کم کاری گرفت من طمع کردم و می‌خواستم او را به بیرون تشک ببرم اما او چرخید و من را به بیرون برد که همین اشتباه باعث شد هم یک امتیاز اخطار کم کاری را نگیرم و هم یک امتیاز از دست بدهم. در حالیکه اگر می‌ایستادم و کاری نمی کردم یک بر یک می‌شدیم و مثل دیگر دقایق کشتی که نتوانست امتیاز بگیرد با همین نتیجه خیلی راحت می‌توانستم کشتی را تا پایان اداره کنم. هر چند اسنایدر خیلی سخت امتیاز می‌دهد اما او هم نتوانست از من امتیاز فنی بگیرد و قطعا می‌توانم اینبار با کشتی پایاپای او را شکست دهم.

آذرپیرا درباره قدرت بدنی کایل اسنایدر که باعث شده مدال های زیادی را کسب کند، گفت: آنطور که خیلی اسطوره باشد و زور خیلی زیادی داشته باشد نیست و به نظر من می‌شود خیلی راحت او را برد اما چون بار اول بود که مقابل او کشتی می‌گرفتم شناختی نداشتم و کار خیلی سخت بود. البته کشتی‌گیری که ۸ مدال جهانی و المپیک دارد آدم کمی نیست و حتما کشتی گیر خوب و قابل احترامی است اما برای میادین بعدی برای شکست او به میدان می‌روم. به نظر من در مجموع سطح سعدالله‌یف روس از او خیلی بالاتر است.

آزادکار با آتیه کشتی ایران، در پاسخ به این سوال که اگر در جام جهانی مقابل اسنایدر کشتی می‌گرفت می‌توانست با شناخت بیشتر برای شکست او به میدان برود، خاطرنشان کرد: در جام جهانی بدنم سرحال‌تر بود. در این مبارزه هم رفتم کشتی گرفتم و تا جاییکه می‌توانستم جنگیدم. ان‌شاءالله در میادین بعدی به پیروزی برسم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس