عاقبت بذل و بخشش بی حساب / انبار تسلیحات سنگین انگلیس خالی شد

بر اساس گزارشی محرمانه‌ای که به تازگی منتشر شده است، ۲ هنگ توپخانه سلطنتی انگلیس به دلیل تصمیم لندن برای ارسال اسلحه سنگین به اوکراین خالی شده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، ارتش انگلیس پس ارسال همه سلاح‌های سنگین خود به اوکراین، دیگر هیچ اسلحه سنگینی برایش باقی نمانده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که به تازگی بریتانیایی‌ها به دست و پا افتاده‌اند تا مالیات دهندگان انگلیسی را راضی به افزایش هزینه‌های نظامی کنند.

نشریه سان انگلیس در گزارشی نوشت که تمامی ۳۰ اسلحه توپخانه خودکششی AS-۹۰ قابل استفاده انگلیس برای ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ارسال شده است.

این نشریه نوشت: تصمیم به واگذاری سلاح‌های ۲ هنگ توپخانه سلطنتی مستقر در دشت سالزبری ویلت شایر، این ۲ هنگ را از تمام سلاح‌های کاربردی آنها محروم کرده و آنها می‌گویند نه می‌توانیم بجنگیم و نه می‌توانیم تمرین کنیم.

ریچارد بارونز ژنرال بازنشسته و رئیس سابق فرماندهی نیروهای مشترک انگلیس با بیان اینکه توانایی‌های جنگی انگلیس با بذل و بخشش‌های بی حساب از بین رفته است، در مقاله‌ای نوشت که سال‌ها کاهش تولید مهمات به این معناست که ارتش انگلیس فقط برای یک صبح تا شب نبرد اسلحه دارد.

بارونز با بیان اینکه ارتش انگلیس در حال حاضر به سختی درجه ۲ به حساب می آید – در مقابل ارتش‌های «رده اول» مانند ارتش ایالات متحده، چین، روسیه یا فرانسه – معتقد است انگلیسی‌ها باید بیش از ۳ میلیارد پوند اضافی برای بازگشت به رده‌های بالا صرف کنند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس نیز به تازگی این دیدگاه را تکرار کرد که ارتش انگلیس با توجه به تداوم کمپین دولت او برای پمپاژ مداوم تسلیحات مرگبار به اوکراین، توخالی شده است. او بر اساس گزارش‌ها تاکید کرد: همانطور که جهان خطرناک‌تر می‌شود، تمهیدات دفاعی ما نیز باید فزاینده باشد.

نشریه فوربس نیز به تازگی در مقاله‌ای نوشت: ارتش انگلیس با اهدای بیشتر و بیشتر توپخانه‌های خود به اوکراین، عملاً دولت لندن را مجبور می‌کند تا در نهایت پول بیشتری را برای اسلحه‌ها و پرتابگرهای جدید خرج کند.

اما در چنین شرایطی شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد دیدگاه مردم انگلیس که یکی از سخت‌ترین سال‌های اخیر را پشت سر گذاشته‌اند، همسو با ارتش و دولت باشد.

نیم میلیون انگلیسی روز چهارشنبه در اعتراض به بدترین بحران هزینه زندگی این کشور اروپای غربی طی سالیان اخیر و موضوعاتی مانند دستمزد بهتر و پایان دادن به کاهش شدید هزینه‌های عمومی، به خیابان‌ها آمدند و سعی کردند به دولت خود یادآوری کنند سلاح‌های سنگین جدید در فهرست مطالبات آنان هیچ جایی ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 0
    آخ دلم واسه انگلیس سوخت. از اینور زمستون سخت با بی گازی و زلزله وتحریم از اون ور بدون صلاح و مهمات با این اراجیف که میبافن به کجا و چی میخوان برسن این اجانب
  • نادر IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    2 0
    با وجود موشکهای نقطه زن وشناسایی ماهواره ای جائی برای تانگها وتوپها نمیتواند امن باشد،در حقیقت جنگ فقط بمعنی جنایتکاری علیه سربازان ومردم همیشه محروم جوامع است که باید با نهضتی جهانی درمقابل محتکرین سود جوی جهانی پول تشکیل شود
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    ایران باید ساخت 10 برابری موشک های بالستیک و و ده برابری پهبادهایی همچون مهاجر 6 و شاهدهای 129 و 181 هر کدام به تعداد 10 هزار شروع نماید چون بوی جنگ در خاورمیانه دارد شنیده می شود و اینها بازدارنده هستند
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    1 0
    حضور حداقل 200 هزار نیروی کره شمالی برای کم کردن حجم اتش اوکراینی ها از محور بلاروس واجب واجبات است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس