حضور رئیسی در جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی

رئیس جمهور گفت: اغتشاشات اخیر جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ملت و نظام بود که دشمن به بهانه مسئله حجاب تهاجم عظیمی علیه فرهنگ و باورهای مردم تدارک دیده بود، اما به لطف خدای متعال و بصیرت مردم، شکست خورد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به شهرستان ری، در دیدار علما، روحانیون و اساتید حوزه علمیه این شهرستان، ضمن تقدیر از مجاهدت‌های ایشان در کسوت تبلیغی و تبیینی اظهار کرد: تبلیغ دین و ارزش‌های الهی همواره با مشکلات و سختی‌ها مواجه بوده است، اما پروردگار در مصادیق متعدد در صدر اسلام نبی مکرم اسلام (ص) را تنها به خشیت از خود و نترسیدن از فضاسازی‌ها توصیه و امر فرموده است.

رئیس جمهور هدف شایعه‌سازان را تبدیل امید به یأس در جامعه دانست و بر اقدام مجاهدانه در عرصه تبلیغ دین و همچنین افشای ماهیت مرجفون یا همان شایعه‌سازان در جامعه تاکید کرد.

آیت الله رئیسی همچنین اغتشاشات اخیر را جنگ ترکیبی تمام عیار علیه ملت و نظام برشمرد که دشمن به بهانه مسئله حجاب تهاجم عظیمی علیه فرهنگ و باورهای مردم تدارک دیده بود، اما به لطف خدای متعال و بصیرت مردم، شکست خورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه دینی و قانونی حجاب در کشور از همه فعالان فرهنگی بویژه روحانیون، رسانه‌ها و نخبگان خواست برای تبیین این مقوله مهم دینی، فرهنگی و قانونی تمام قد وارد میدان شوند.

آیت‌الله رئیسی همچنین درباره وضعیت سند ۲۰۳۰ در دولت سیزدهم که از سوی یکی از حاضرین مطرح شد، تصریح کرد: موضوع توقف اجرای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل با تاکید رهبر معظم انقلاب در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، اما به دستگاه‌ها ابلاغ نشده بود. لذا از اولین اقدامات دولت سیزدهم ابلاغ توقف اجرای این سند به دستگاه‌های اجرایی بود و بنده نیز در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل صراحتاً در قبال آن موضع گرفته و اعلام کردم ما در جمهوری اسلامی ایران سند تحول بنیادین داریم و قطعاً بر همان مبنا عمل خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که ما ابایی در استفاده از تجربیات خارج از مرزها نداریم، اما نسبت به نسخه‌های دیگران به شدت با حساسیت عمل می‌کنیم.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل مربوط به شهرستان ری از جمله مسائل فرهنگی اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است که توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، دولت را از توجه به موضوعات مهم فرهنگی غافل نکند.

توجه دولت به مساجد و حوزه‌های علمیه شهرستان و همچنین مسائل بهداشتی و درمانی شهرستان ری از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور در جمع علما، روحانیون و اساتید حوزه این شهرستان به آنها اشاره و بر توجه دولت به این مسائل تاکید کرد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    8 1
    امید ب چ؟؟؟
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      1 0
      امید به خودروهای میلیارد تومنی
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      1 0
      امید به حقوقهای ماهی ۶ میلیون تومانی
  • ناشناس IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    15 2
    شما هم واسه رفع مشکلات وارد میدان شدین و نتیجه اینی شده که داریم میبینیم...
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    18 2
    مردم به شایعه نگاه نمیکنن به این نگاه میکنن که چه اتفاقی افتاده که سکه طلا 14میلیون تومن شده 24میلیون تومن درعرض یک ماه
  • محمود IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    6 2
    جناب رئیسی عملکرد دولتهای گذشته وفعلی که باعث تورم گرانی سخت شدن زندگی ملت جوانان بیشمار غذب ناکارآمدی ومنفعت طلبی مدیران اختلاسهها نفوذیههای سیاسی اقتصادی امنیتی ملت رو ناامید کرده ومتاسفانه حقیقت محضه ونیازی به شایعه سازان نیست باگوشت وپوست واستخوان ناامیدی رومیچشیم برادر من
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    6 2
    تاراج اموال بیت المال به نام مولد سازی.
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 2
    مسیح احتمال 98 درصد در راستای اهداف نظام فعاله چون عامدانه شورشهای ضعیف و بی پایه ایجاد میکنه که شکست بخوره و پایه نظام تقویت شود و اگر سیا و ام ای شش بفهمند احتمالا سریعا به قتل برسد ولی جرات نکرده محل زندگی و اموال 4 تا دزد و غارتگر فراری را اعلام کنه که مردم حمله کنند و دستگیر کنند
  • فهیم IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 1
    اقای رییس حمهور بنظرم درک و اطلاع درستی از وضعیت مردم ندارید.وضعیت مسکن و تغ ذیه مردم فاجعه شده و راه حل شماها هم زیر صفر است خدایا رحم کن
  • علی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 0
    سید خدا وقتی کار دست یک عده خائن خودفروش و دنبال منافع حرام خود باشد مگر جایی هم برای نخبگان هست
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 3
    نخبگان برای ورود تبیین وارد شوند اینترنت مسوده که, اپل باید جایی باشه مردم تماسا کنند بعد در آن نخبگان حرف بزنند.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    نخبگان برای ورود تبیین وارد شوند اینترنت مسوده که, اول باید جایی باشه مردم تماسا کنند بعد در آن نخبگان حرف بزنند.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    5 1
    تبيين همان ماله كشيدن ميشه ، آيا درست متوجه شدم ؟
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      0 1
      تبیین یعنی بیدار کردن کودنهایی مثل من و تو
  • س م ح IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    سلام این اغتشاشات برای ما چوب دو سر بد بود. اگر برخورد خشن می شد یک سر چوب و اگر مدارا می شد سر دیگر چوب کثیف بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس