کد خبر 1460971
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
مدیر ارشد وزارت اطلاعات: نگذاریم دشمن با تنازعات قومی و مذهبی مانع تمدن سازی شود

مدیر ارشد وزارت اطلاعات گفت: غربی‌ها برای مقابله با رشد اسلام و شکل گیری تمدن نوین اسلامی، بحث تنازعات قومی و تنازعات مذهبی درون ممالک اسلامی را مطرح کردند و نگران زنده شدن تمدن اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لار، مدیر ارشد وزارت اطلاعات در همایش تخصصی تبیین نقش و جایگاه اهل سنت استان فارس در تحقق تمدن نوین اسلامی که در لار برگزار شد، با اشاره به اذعان صاحب‌نظران غربی در زمینه پرچمداری ایران در تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: بسیاری فکر می کنند که تمدن نوین اسلامی رویایی بیش نیست اما اندیشمندان غربی نگران این قضیه هستند که تمدن اسلام دوباره زنده شود.

شکوری خاطرنشان کرد: غربی‌ها برای مقابله با رشد اسلام و شکل گیری تمدن نوین اسلامی، بحث تنازعات قومی و تنازعات مذهبی درون ممالک اسلامی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: آنها گفتند علاج این است که جدال درون تمدنی رخ دهد تا ما خیال مان از منظر تمدن مستقر در غرب مسیحی راحت شود و نگران شکل گیری تمدن نوین اسلامی نباشیم.

مدیر ارشد وزارت اطلاعات اظهار داشت: هر جا ماهواره‌های جریانات تندروی ضد شیعی به تعطیلی کشیده می شد، غربی‌ها آن را احیا می کردند و هر زمان ماهواره های افراطی و ضد سنی شیعه رو به کاهش بود آن را احیا می کردند؛ همه این ها از یک سرمنشأ هدایت می شود.

شکوری افزود: آن ها به دنبال حقانیت شیعه یا حقانیت سنی نیستند، آن ها به دنبال نزاع بین شیعه و سنی هستند.

وی تصریح کرد: همان حسین نصر که در جریان تمدن نوین اسلامی به عنوان یکی از نظریه پردازان تمدن نوین اسلامی مطرح است و می گوید تمدن غرب تمام شد و ما در مرحله آبستن و شروع شکل گیری و شکل دهی به تمدن نوین اسلامی هستیم، بعد از جریان داعش در مصاحبه ای که انجام داد گفت متاسفانه شکل گیری جریان داعش ۵۰ سال تمدن نوین اسلامی را به عقب راند، آن ها با شکل دهی به جریان داعش، نزاعات گسترده درون اسلامی و درون دینی را شکل دادند، غلبه کردند و اسلام هراسی گسترده ای را شکل دادند.

مدیر ارشد وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: گستردگی و رشد فزاینده اسلام در غرب بود که آن ها را نگران شکل دهی به تمدن نوین اسلامی کرد، آن ها دوباره به یاد نامه معروف «ژان پُل دوم» خطاب به آمریکایی ها افتادند که راهکار مقابله با اسلام گرایی در غرب، غرب نیست، بلکه در آسیاست، به همین دلیل ماجرای هزاره سوم را مطرح کردند که این هزاره باید هزاره فتح آسیا باشد.

شکوری اظهار داشت: تئورسین های غربی به مراتب بیشتر از نخبگان اسلامی نسبت به شکل گیری تمدن نوین اسلامی باور دارند و آن ها بیشتر نگران هستند، اما در داخل وقتی اسم تمدن نوین اسلامی پیش می آید برخی از نخبگان می گویند این ها توهمی بیش نیست و یک سری رویاهای متوهمانه برآمده از نخبگان دینی است.

وی با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان تصریح کرد: غربی ها گفتند اگر بتوانیم درون ممالک اسلامی، اقوام را به جان هم بیندازیم دیگر نگران شکل گیری تمدن نوین اسلامی نخواهیم شد، جریان ضداسلامی و اسلام هراسی را در سطح گسترده راه اندازی کردند تا جلوی رشد اسلام گرایی در آمریکا و اروپا را بگیرند.

مدیر ارشد وزارت اطلاعات در مورد اغتشاشات اخیر گفت: در فرآیند و بستر نه به حجاب اجباری بود که خانم مهسا امینی فوت کرد، همه چیز تمام بود، خانم بود، کُرد و مسافر بود، فاقد سابقه سو بود، در بحث حجاب توسط گشت ارشاد در پلیس امنیت اخلاقی با وی برخورد شده بود و همه چیز در بستری بود که از هشت ماه قبل آتش بیاری گسترده ای را رقم زده بودند.

شکوری افزود: این بار مهسا امینی در بستر نه به حجاب فوت کرده بود و سوژگی کاملی داشت، موج را به وجود آوردند، اغتشاشات شکل گرفت، آن ها ابتدا به دنبال بی ثباتی در ایران بودند، اما وقتی مدل خشونت و اغتشاش را دیدند که جنسش خشونت و نفرت است تغییر هدف دادند، نفرت در اوج خود است، فحاشی جای شعار می نشیند فرقی هم نمی کند که دانشگاه شریف باشد یا میدان انقلاب، تلفات و خشونت هم بالاست و وقتی دیدند فضا، فضای خشونت و نفرت است تمام گروه های نرم در کنار گروه های سخت قرار گرفتند و به تدریج، بحث تجزیه ایران را مطرح کردند.

وی افزود: سعودی نشنال (ایران اینترنشنال) تمام تمرکزش را بر روی دعوت از عناصر شاخص تجزیه طلب گذاشت و این دفعه روی تجزیه از روی الگوی سوری سازی تمرکز کردند، گفتند باید خشونت را به اوج ببریم، گروه های دست به اسلحه بیایند، میان مردم قرار بگیرند، به سمت نیروهای امنیتی شلیک کنند و نیروهای امنیتی ناخودآگاه شروع به تیراندازی به سمت آن ها می کنند، توان تفکیک کردن ندارند، کشتار گسترده ای رقم می خورد و اولین گام های سوری سازی اتفاق می افتد.

مدیر ارشد وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: این دفعه بحث، براندازی نظام سیاسی نبود، نه تنها بحث حجاب نبود، بلکه مسئله اصلی شان ایران بود، اما رسما شکست خوردند.

شکوری تصریح کرد: بدون ایران، چیزی به نام تمدن نوین اسلامی وجود نخواهد داشت، چون مسئله در نظام واره های قدرت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف از همدان IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    شما فعلا اجازه اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی رو به قومیت ها بده بعد حرف از حقوق قومیت ها بزن
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
      0 0
      پس چرا اجازه دادن و قومیت ها آزادن ؟ میشه حرف الکی نزنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس