قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه توسعه هفتم تا دو هفته آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در یادواره ۲۴۰۰ شهید نیشابور و سالگرد سردار شهید قاجاریان که ظهر امروز در سالن شهدای مدافع حرم این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه توسعه هفتم تا دو هفته آینده اجرایی می‌شود. امروز دولت و مجلس مصمم هستند که با تکیه بر باورهای مقدس، جوانان متعهد و متخصص و با خرد جمعی در همین برنامه هفتم به ثبات اقتصادی برسیم.

وی با بیان اینکه شرط سرمایه‌گذاری پیشرفت و حرکت است، تاکید کرد: ضعف ما ثبات اقتصادی است و دشمن از همین‌جا وارد می‌شود. از این رو ما باید تلاش کنیم که رضایت مردم و خواسته رهبری که در حقیقت خواسته مردم است را تحقق بخشیم زیرا رضایت مردم تبلور رضایت الهی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما مسؤلان وظیفه داریم در آستانه برنامه ۵ ساله هفتم برنامه محور حرکت کنیم تا یک تحول اساسی در کشور اتفاق بیفتد، تشریح کرد: ما بخش قابل توجهی از امکاناتمان را بد مصرف می‌کنیم. ما در بعضی از زمینه‌ها ۴ و نیم برابر استاندارد دنیا مصرف می‌کنیم این اموال انفال مال مردم است که باید در برنامه هفتم به آن توجه کنیم.

قالیباف افزود: پیروزی انقلاب اسلامی جلوه توحید بود و وحدت کلمه ما را به موفقیت و پیروزی رساند انقلاب حاصل اراده و همت بزرگ حضرت امام خمینی بود. ۲۴۰۰ شهید شهرستان و شهدایی که به گردن همه ما حق دارند مثل شهید قاجاریان، شهید برونسی و در راس همه شهید سردار شوشتری که حق فرماندهی بر تک‌تک ما دارند.

وی اذعان کرد: نیشابور شهرستان ویژه‌ای است تاریخ نیشابور می‌گوید که این شهر استثنایی است این شهر بارها و بارها اشغال و تخریب شد اما دوباره با افتخار سربرآورده و زنده‌تر از قبل اینجاست زیرا این شهر به تمام معنا شهر مقاومت، ایستاگی، مردانگی، فهم و شعور و درک و پیشرفت است این شهر با چنین روحیه‌ای در انقلاب و اسلام نقش‌آفرینی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جوانان این سرزمین و این خطه از ایران عزیز ما و انقلاب اسلامی مخصوصا جوانان باید تاریخ این شهر را مطالعه کنند و افتخار کنند که در چنین محیطی زندگی می‌کنند. امام خمینی این مرد بزرگ و سترگی که جز برای راه خدا کلامی نگفت و در راه مبارزه با استکبار لحظه‌ای بر خود تردید راه ندارد و هرگر از بزرگی، و تهدید دشمن نترسید.

قالیباف اضافه کرد: امام روزی که در خرداد ماه سال ۴۲ پا به میدان مبارزه گذاشت هیچ دلسوزی از دوستانش در حوزه را گوش نکرد وقتی که گفتند این دشمن تا بن دندان مسلح است و پشتیبانی دنیا را دارد با این همه امام حرکتی انجام داد در زمانی که کره زمین در سلطه شرق و غرب بود رژیم پهلوی را با آن دیکتاتوری و خفقانی سرنگون کردند. زیرا امام اساس انقلاب را مردم می‌دانستند و لحظه‌ای از مردم غفلت نکردند.

وی با ذکر این نکته که امام با مردمداری انقلاب را به پیروزی رساندند و تداوم دادند، خاطرنشان کرد: امروز در ادامه مسیر انقلاب و تداوم انقلاب اسلامی در دهه‌فجر باید به عوامل پیروزی انقلاب نگاه کنیم. سنت‌های الهی و مردم که در دوران مقدس هم رمز پیروزی ما بر دشمن تا بن دندان مسلح با همان وحدت کلمه و در سایه فرماندهی امام خمینی و با حضور مردم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهید برونسی از کجا آمد در کدام دانشگاه نظامی آموزش دید که چنین مدبرانه جنگ را فرماندهی کرد پس این انقلاب دو رکن جدی و اساسی دارد یکی امام خمینی و دوم مردم ما بنابراین اساس این مجالس به تبیین است در همین حوادث اخیری که اتفاق افتاد دشمن از همه جهات بر کشور ما تاخت با یک جنگ ترکیبی، با فشار اقتصادی و با یک تبلیغات بسیار شدید و کاذبانه بر ذهن جوانان ما به میدان آمد و با تحت فشار قرار دادن و حمله‌های ناجوانمردانه به رهبر انقلاب چه دروغ‌ها که نسبت ندادند که احترام‌ها را بشکنند و در جامعه تفرقه بیاندازند دیدید که پا روی همه اخلاقیات جامعه گذاشتند دیدید که به همه هویت ملی و دینی ما پا گذاشتند آنها در ۴۴ سال گذشته بارها حمله نظامی کردم و شکست خوردند به همین علت اینبار با جنگ روانی به میدان آمدند.

قالیباف گفت: ما باید دشمن را خوب بشناسیم و به وقت پاسخ دشمنی آنها را بدهیم از طرفی هم باید بازنگری کنیم ضعف‌های خودمان را بشناسیم زیرا دشمن از همان جایی که ضعیف هستیم ضربه می‌زند نقاط قوت و افتخار خودمان را هم ببنیم تا جوانان ناامید نشوند و تلاش کنیم ضعف‌های خودمان را با شاخص‌های انقلاب برطرف کنیم با حضور مردم و سنت‌های الهی در عرصه اقتصادی که ضعف ماست باید به موفقیت برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    3 3
    🤮🤮🤮
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    5 0
    شفافیت رای ودارایی وحضورغیاب نمیایندگان مردم درسامانه علنی مردمی وخوداظهاری برای بزبین رفتن رانت وفساد ونجومی بگیری
  • حاجی ازجوبشور قم IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    4 1
    الحمدالله دیگه مردم با شما نیستن
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 5
    دشن خودش درایران طراحی میکند خود دزمن اجرا میکند دراین کشور وخود دزمن شکست می خورد
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 4
    آقای قالیباف نشون دادید که از سیاست و هنر مدیریت بحران کلان ذره ای علم و تجربه دارید
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 6
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس