کد خبر 1460719
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کنسولگری آلمان در استانبول به دلایل امنیتی تعطیل شد

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای از تعطیلی کنسولگری این کشور در استانبول به دلایل امنیتی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنا بر گفته مقام‌های امنیتی، خطر حملات تروریستی در استانبول افزایش یافته است و به همین دلیل سرکنسولگری آلمان از امروز (چهارشنبه) در این شهر تعطیل خواهد بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانووستی روسیه، در پی اعلام هشدار وزارت خارجه آلمان به شهروندانش در ترکیه، سرکنسولگری آلمان در مرکز کلانشهر استانبول اعلام کرد که به دلیل افزایش خطر حملات تروریستی، از امروز تعطیل است.

در هفته‌های اخیر در برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد، گروههای افراطی اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کردند و چنین اهانت‌هایی خشم مسلمانان را در ترکیه و کشورهای دیگر برانگیخت و واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

وزارت خارجه آلمان به شهروندان خود هشدار داده است که احتمال هرگونه حملاتی در منطقه «بی‌اوغلو» و اطراف میدان مرکزی «تقسیم» ترکیه بسیار زیاد است و در همین راستا از شهروندان خود خواسته است که بسیار هوشیار باشند و از تجمعات و حضور در مراکز عمومی حتی الامکان دوری کنند.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان این‌گونه آمده است: «اگر در آن‌جا زندگی‌ می‌کنید، حضور خود در خارج از آپارتمان‌هایتان را به موارد ضروری محدود کنید».

هفته گذشته، آلمان، سوئد، نروژ و دانمارک و همچنین ایالات متحده آمریکا به شهروندان خود در خصوص خطر احتمال بروز هرگونه حمله در ترکیه هشدار دادند و واشنگتن روز دوشنبه هفته جاری به طور خاص به شهروندانش در استانبول هشدار داد و از طرف دیگر ترکیه نیز به شهروندان خود در خصوص بروز حمله در اروپا و آمریکا هشدار داد.

اخیراً «راسموس پالودان» سیاستمدار راست افراطی در سوئد با مجوز از مقام های این کشور، در اقدامی موهن، در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، یک نسخه از قرآن کریم را سوزاند و پس از آن نیز «ادوین واگنسولد» رهبر هلندی گروه راست افراطی اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب یا همان پگیدا اقدامی مشابه در هلند صورت داد که خشم مسلمانان را در سراسر جهان برانگیخت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس