کد خبر 1460485
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
یونان: تانک‌‌های «لئوپارد-2» را خودمان نیاز داریم

یونان از اعضای ائتلاف ناتو اعلام کرده که به دلیل نیازهای تدافعی، تانک‌های «لئوپارد-۲» خود را در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.

به گزارش مشرق، نخست‌وزیر یونان روز سه‌شنبه گفت که یونان تانک‌های «لئوپارد- ۲» ساخت آلمان را در اختیار اوکراین قرار نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»،«کریاکوس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان گفت: «ما تانک‌های لئوپارد-۲ را به این دلیل ساده ارائه به اوکراین نخواهیم داد که آنها برای موضع دفاعی ما کاملا ضروری هستند».

وی گفت: «ما همچنین همیشه به صراحت اعلام کرده‌ایم که مایلیم از اوکراین حمایت کنیم، اما نه به بهای توان دفاعی‌مان.»

بر اساس برآوردهای صورت گرفته، یونان ۳۵۳ تانک لئوپارد-۲ و ۵۲۰ تانک لئوپارد-۱ دارد.

آلمان، سازنده این تانک به تازگی اعلام کرد که شماری از این نوع تانک را به اوکراین ارسال می‌کند. به دنبال این تصمیم ، ساکنان شهر نورنبرگ آلمان روز دوشنبه به خیابان‌ها آمدند و در تظاهرات علیه ارسال تانک لئوپارد به اوکراین شرکت کردند. در این تظاهرات مردم در حالی که تابلوی «ما خط قرمز هستیم!» را حمل می‌کردند، به تصمیم دولت آلمان برای ارسال تانک به اوکراین اعتراض کردند.

شبکه خبری آمریکایی سی‌ان‌ان شنبه در مطلبی با اشاره به موافقت دولت آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد-۲ به اوکراین نوشت، آلمانی‌ها این اقدام دولت خود را «مداخله بزرگ» در جنگ بین روسیه و اوکراین می‌دانند و معتقدند که استقرار تانک‌ها و آموزش نیروهای اوکراینی می‌تواند در هر زمانی از سوی آلمان و ناتو به اعلان جنگ تبدیل شود .

در رویدادی دیگر، رسانه‌های انگلیسی روز سه شنبه با اشاره به سخنان نماینده نخست وزیر انگلیس نوشتند که ارسال هواپیمای جنگنده به اوکراین «غیرعملی» است و لندن به گفت‌وگو درباره کمک به کی‌یف با متحدانش ادامه خواهد داد.

نیروی هوایی اوکراین ناوگانی از جنگنده‌های قدیمی دارد که بیش از ۳۱ سال پیش از خط مونتاژ خارج شدند. این هواپیماهای جنگی برای رهگیری و حمله به مواضع روسیه استفاده می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    تا امروز چند تانک از کشور یونان به اوکراین شبانه اهدا،شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس