گزارش نیوزویک درباره حمله ناموفق به اصفهان و هشدار ایران به آمریکا  

نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی در پی حمله ناموفق به یکی از صنایع دفاعی ایران در اصفهان نوشت که ایران درباره هرگونه اقدام نظامی آمریکا و احتمال وقوع جنگ تمام عیار هشدار داد.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: به دنبال حمله به حداقل یک کارخانه دفاعی در شهر مرکزی اصفهان، مقامات ایرانی به نیوزویک گفتند که هر گزینه نظامی که توسط ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی دنبال شود، منجر به درگیری همه جانبه با پیامدهای سراسری در منطقه خواهد شد.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: در حالی که ارتش ایالات متحده هرگونه نقشی در این حمله را رد کرده است، برخی مقامات آمریکایی که نامشان بیان نشده است، در رسانه‌هایی مانند وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز اسرائیل را مقصر این حمله خواندند اما (تل‌آویو) نه این موضوع را پذیرفته و نه مداخله در آن را تکذیب کرده است. هیچ بازیگر دیگری مسئولیت حمله را نپذیرفته است.

نیوزویک ادامه داد: اما با توقف تلاش‌های جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای احیای برجام، مقامات دولتی این کشور از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، تاکید کرده‌اند که برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته ای، همه گزینه‌ها همچنان روی میز است.

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: مقامات ایرانی که همیشه طرح این کشور برای سلاح هسته ای را رد کرده اند، اعلام کرده اند که هرگونه اقدام نظامی آمریکا، منجر به یک تنش بسیار گسترده تر میان دو قدرت خواهد شد.

این نشریه آمریکایی ادامه داد: مقامات ایران در مصاحبه با این رسانه هشدار داده‌اند که هرگونه اقدام نظامی ایالات متحده باعث تشدید تنش بین این دو قدرت خواهد شد.

به نوشته این رسانه آمریکایی، دفتر نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل به نیوزویک گفت: "از نظر ایران، توسل به گزینه نظامی در هر سطحی به معنای ورود ایالات متحده به جنگ است".

به گزارش این رسانه آمریکایی، دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل همچنین اعلام کرد: "در حال حاضر ایران چنین احتمالی را ضعیف می‌داند."

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل هشدار داد: "اگر ایالات متحده مرتکب اشتباه محاسباتی شود و جنگی را آغاز کند"، "پیامدهای این درگیری برای منطقه و جهان" بر عهده خود واشنگتن خواهد بود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: در صورت وقوع چنین اتفاقی، "شکی نیست که ایران توانایی دفاع از امنیت و منافع خود را دارد".

یکی از سخنگویان پنتاگون نیز به نیوزویک گفت: "ما گزارش‌های مطبوعاتی را دیده‌ایم، اما تأیید می کنیم که هیچ نیروی نظامی آمریکا حمله یا عملیاتی در داخل ایران انجام نداده است."

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: "ما به نظارت بر وضعیت ادامه می‌دهیم، اما هیچ نظر دیگری برای ارائه نداریم."

جان مور، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا نیز هرگونه نقش پنتاگون در این رویداد را رد کرد و به نیوزویک گفت که "نیروهای ارتش آمریکا در حمله آخر هفته در ایران دخالتی نداشتند."

به گزارش نیوزویک، مقامات رژیم صهیونیستی به درخواست برای مصاحبه پاسخ مثبت ندادند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: شامگاه شنبه - هشتم بهمن - یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ناموفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

در بیانیه وزارت دفاع که به دنبال وقوع حادثه انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان منتشر شد، آمده است: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده ها با موفقیت دفع شده است.

این بیانیه می افزاید : این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ملت شریف ایران اسلامی اطمینان می دهد اقدامات مراکز ما برای تولید قدرت ، اقتدار و امنیت با شتاب و جدیت ادامه خواهد یافت و این اقدامات کورکورانه تاثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گشتاسپ IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    3 0
    هشدار نیوزویک جدیست برنامه ریزی برای اماکن مهم آمریکایی صهیونیستی آل سعود نهایی کنیدفقط برنامه اهداف صهیونیستی رو بدونن. جزو اهداف حمله ایران هست غلط میکنند جرات حرف حمله بزنند.هر گونه تردید تشکیک رو کنار بذارید مثل ولادیمیر پوتین جسور باشید.
    • رمضانعلی محمدیان IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      بسم الله. آقای پوتین جسارت حضور در سوریه را از شهید سلیمانی اعلی الله مقامه گرفت جسارت رفتن به مقابله با ناتو امریکائی را از دست گرمی زدن عین الاسد واینکه نشریه معتبر امریکا حرف از مقابله دو قدرت مینویسد حالا به قول هرکس و ایراد وارد نمیکند نشانه اقتدار ملموس شده برای آنهاست از طرف کشوری که ظل کاپیتولاسیون مایملک خودشان تعریف میکردند و بدون اجازه سفیر امریکا حکامش آب نمیخوردند اما امریکا بدون خبر همان حکام از ارتش آن کشور استفاده میکرد مانند جنگنده بردن به ویتنام و اذعان به اقتدار ایران اسلامی نیست مگر نعمتی الهی به ملتی الهی که نقمت سلطنت زبون اجنبی را به نعمت جمهوری مقتدر اسلام تغییر داد در بهمن 57 انفجار نوری که چاشنی آن در 15 خرداد زده شد به دست فقیه تالی معصومین علیهم السلام و نهضت به نظام تبدیل شد و در گام دوم میرود که به أذن الهی با غربال خواص و واکیسناسیون کل جامعه با ویروس فتنه به تاسیس تمدن ایرانی اسلامی بپردازد أن شاء الله .والسلام
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    8 0
    واضح است که وقتی ثابت شود کدام کشوراست ما هم مقابل به مثل میکنیم ولی اعلام نمی کنیم
  • بی نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    3 0
    امریکایی ها وقتی بخوان کشوری رو درگیر جنگ کنند ابتدا یک انگ مانند داشتن سلاح هسته ای بهش وارد می کنن، سپس اقدام می کنند در مورد عراق و افغانستان هم چنین بهانه ای برای توجیه وحشى گریهاشون و سیاست های جنگ طلبانه شان ارائه کردن، اما این دفعه کور خوندن، ملت ایران ملت شهادت وملت امام حسینه، هر کسی بخواد با دم شیر بازی کنه باید عواقبش رو هم پذیرا باشه
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 10
    امیدواریم چنین نشود زیرا اگر جنگی صورت گیرد بیشترین زیان شامل ایران میشه چونکه اکثر کشورها بجز روسیه و چند کشور کوچک از آمریکا حمایت میکنند و آمریکا هزاران کیلومتر از ایران دور است
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      0 0
      در اون صورت بهتره از طریق کشورهای نزدیک به آمریکا به سمت آمریکا موشک با هر نوع کلاهک موجود، من جمله شیمیایی و میکروبی و... پرتاب کنیم که تا جایی که میشه از مردم، تاکید میکنم مردم آمریکا بکشیم
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    ریسک حمله به کشور قوی بنیان و خودساخته ای مثل ایران بالاست، امریکا فقط به کشوری حمله میکنه که اون کشور تضعیف شده و فشل باشه اون هم با همراه کردن چند کشور دیگه (سیستم کفتاری)
  • mahzrb IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    واقعا چه بساطی شده میزنند اما جرت اعلام ندارند
  • احمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    باسلام به عنوان یک ایرانی که هیچ گونه گرایشی به هیچ دسته وگروهی ندارم وبه هیچ عنوان مذهبی هم نیستم ولی دهها سال در شرکت های مختلف با بزرگان آمریکایی‌ها هم کاسه بوده‌ام ومرام ومسلک حکومتی ها یشان را از خودشان بهتر میدانم به عنوان یک ایرانی به بزرگان نظام تو صیه دارم فقط تا دیر نشده زنجیره هسته‌ای شدن کشور را کامل کنید تنها چیزی که جلوی درنده خویی آمریکا را میگیرد فقط یک چیز است وان ایران هسته ای است تا دیر نشده کاری کنید والا پشیمانی سودی ندارد
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    0 0
    تنها راه نجات کشور ا__خروج از آن پی تی است۲_اعدام دست جمعی وخانوادگی کسانی است که مرتکب جاسوسی می‌شوند ت هزینه جاسوسی برای بیگانگان بالا برود۳_سه استفاده از کمک کشورهای صادقی مانند کره شمالی،و پاکستان فقط،زیرا کشورهای دیگر مانند روسیه و چین بسیار مشتاق اند که ایران ضعیف ونا توان باشد تا همیشه ایران را بدوشند وبشویم گاو شیرده روسیه و چین از خواب غفلت بیدار شوید روسیه در همه جا نفوذهای کرده وخراب کاری میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس