کد خبر 1460241
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
واکنش برزگر به تغییر وزن احتمالی قاسم‌پور

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران نسبت به تغییر وزن یکی از مطرح‌ترین آزادکاران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، تغییر وزن کامران قاسم‌پور برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به یکی از مهمترین سوژه‌های داغ رسانه‌های ایران تبدیل شده است. برخی از کارشناسان باور دارند که قاسم‌پور باید در وزن ۸۶ کیلوگرم با یزدانی رقابت کند و منتخب این کشتی به پاریس اعزام شود اما در سوی دیگر برخی این مساله را برجسته خواهند کرد که قاسم‌پور توان مدال‌آوری را در دسته ۹۷ کیلوگرم دارد و می‌تواند امید فتح سکوی المپیک در قلب اروپا باشد.

احسان امینی مربی تیم ملی در گفت وگویی در واکنش به تغییر وزن احتمالی برخی از آزادکاران گفت: تا پایان مسابقات جهانی ۲۰۲۳ هیچ تغییر وزنی نداریم و بعد از آن کشتی‌گیران خود برای جابجایی وزنی تصمیم خواهند گرفت.

تکذیب تغییر وزن احتمالی برخی از ملی‌پوشان از سوی امینی پایانی بر معمای وزنی کامران قاسم‌پور در المپیک ۲۰۲۴ نبود. برخی باور دارند که دارنده مدال طلای قهرمانی ۲۰۲۲ جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم تمرینات خاصی برای افزایش وزن شروع کرده و به دنبال رسیدن به شرایط مطلوب در وزن ۹۷ کیلوگرم است. وزنی که قاسم‌پور در نخستین تجربه خود ناکامی را در آن تجربه کرد. آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در جام جهانی کشتی آزاد در آمریکا برابر کایل اسنایدر شکست خورد.

منصور برزگر با آسیب‌شناسی تغییر وزن احتمالی قاسم‌پور گفت: من کشتی قاسم‌پور را از نزدیک ندیدم و نمی‌توانم به صراحت درباره او اظهار نظر کنم اما واقعیتی که وجود دارد این است اگر این تصمیم احساسی و بدون کار کارشناسی باشد به آینده این قهرمان لطمه خواهد زد. برای تغییر و افزایش وزن باید فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود تا ورزشکار کمتر آسیب ببیند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی با غیرت IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    0 0
    به دلیل اینکه 92 کیلو گرم وزن المپیکی نیست و کامران قاسمپور هم قصد دارد در المپیک شرکت کند بایستی تغییر وزن بدهد . اگر به وزن 86 برود انجا بایستی با حسن یزدانی کشتی بگیرد و این اقدام بین دو قهزمان برجسته کشتی جهان ایجاد حساسیت خواهد کرد و اصلا به صلاح نیست. ایشان در کشتی به اشنایدر با 10 کیلو اختلاف وزن کشتی نسبتا خوبی گرفت و جسارت خود را در رویاروئی این قهرمان جهان و المپیک به نمایش گذاشت. قاسمپور بایستی ابتدا وزنش را به حوالی 94 کیلو برساند ودر اوزان 92 با دوکیلو ارفاق و 97 کیلو با دیگر قهرمانان نامی 97 در طول سال 2023 مصاف دهد . نتیجه این مصافها مشخص خواهد کرد که کامران قاسمپور شجاع ما چه کار بایستی انجام دهد؟ در ضمن علی سواد کوهی هم با شکست جردن باروفس و زائوربک سیداکف نشان داد که میتواند گزینه مناسبی برای 86 کیلو باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس