شکار 3 جنگنده اوکراین توسط پدافند هوایی روسیه در یک روز

یک نشریه آمریکایی با اشاره به تابوشکنی گام‌به‌گام غرب در ارائه تسلیحات به اوکراین، از احتمال ارائه جنگنده به کی‌یف در مراحل بعدی جنگ خبر داد.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی پولیتیکو در گزارشی با تیتر «اوکراین تانک‌هایش را گرفت حالا وقت گرفتن جنگنده است»، خاطرنشان کرد: نزاع برای تامین تانک های غربی برای اوکراین تنها یک شروع است.

این رسانه غربی با اشاره به بحث بین سران غرب درباره ارسال سلاح های سنگین به اوکراین نوشت: بعد از ارسال تانک های آلمانی و آمریکایی، مرحله ارسال جنگنده خواهد بود.

پولیتیکو، نگرانی گسترده مقامات غربی درباره بالا گرفتن تنش ها با روسیه و گسترش جنگ را یادآور شد و افزود: پارسال، ارسال سامانه هیمارس خط قرمز بود و امسال هم ارسال تانک خط قرمز بود اما اکنون دیگر خط قرمز نیستند.

این رسانه انگلیسی زبان از احتمال بررسی حمایت هوایی از اوکراین در نشست آتی وزیران دفاع کشورهای حامی کی‌یف در آمریکا خبر داد و نوشت: متحدان اوکراین پیش بینی می کنند جنگ سه تا پنج سال دیگر ادامه یابد اما مراقب پاسخ مسکو به هرگونه حمایت تسلیحاتی نیز هستند.

پولیتیکو، رویکرد غرب در قبال حمایت تسلیحاتی از اوکراین را یک رویکرد گام به گام ارزیابی کرد که برای برداشتن هرگام، پاسخ روسیه را نیز در نظر می گیرد تا مبادا مسکو اقدامی تند انجام دهد.

این رسانه غربی به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: اگر از همان ابتدا، تسلیحات درخواستی اوکراین به این کشور ارائه شده بود می توانست واکنش هسته ای پوتین را به همراه داشته باشد اما این کار به مرور انجام شد تا پوتین به آن عادت کند.

پولیتیکو نوشت: سلاح های مختلف در مراحل مختلف جنگ به اوکراین داده شد و جنگنده هم داده خواهد شد و فقط مساله تعیین زمان مناسب برای دادن آنهاست.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های شدید و پیاپی علیه مسکو، انواع تسلیحات نظامی در اختیار ارتش اوکراین قرار دادند که به گفته کارشناسان این مسئله یکی از عوامل طولانی‌شدن جنگ در اوکراین است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    6 4
    آفرین
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      2 0
      اشتباه مثبت دادم
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 7
    تمدن جوان و ناقص الخلقه پر هزینه روسیه برای تاریخ بشری ، داره مسیر مرگ طبیعیی ولی زود هنگام رو طی میکنه .‌
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    10 0
    سرمت ها در اروپا فرود می ایند
  • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 0
    خیلی خوب به تفع نظام ما هم هست چورن روس ها برعکسش به ما اسحله میفروشن مثل سوخو ۳۵ بالگرد میل ۲۸
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    6 0
    کم کم باید سرباز هم به اوکراین اعزام کنند ولی این جنگ به این زودی خاتمه نمی‌یابد.
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      ارتش اوکراین فرونپاشیده ، بعیده که غرب فعلا نیروی نطامی بفرستن .‌
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    ژووووووووووون
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    1 1
    طناب طناب است. زلنسکی کودن نباید با طناب غرب و ناتو به چاه برود. اکراین نابود خواهد شد
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      این دلیل نمیشه که روسیه هم جون سالم بدر ببره .
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      خب چرا نمیگی روسیه کودن چیطور جنگی راه انداخت که پای کل ناتوو غرب ،در ۵۰۰ کیلومتری مسکو باز بشه ؟ روسیه فریب بزرگی خورده ،از کی ؟ نمیدونم .
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
      0 0
      اوکراین ، افعانستان یا عراق نیست که غرب تحت فشار برای خروج از اونجا باشه . تازه افعانستان هم که بگیم اونقدر دور بود ، ۲۰ سال موندن ‌، اوکراین و پشت دیوار مسکو که حالا حالا ها موندگارن .
  • انقلابی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    اولا مثل همیشه دروغ پشت دروغ میگن.یه جور میگن انگار داره اوکراین میجنگه مثل زمان جنگ خودمون.الان سربازان تمام جبهه غرب با تمام توان دارن میجنگن و باز هم کم آوردن این تسلیحات دو هم قبلا دادن و فقط شو تبلیغی.این تانکها دردی برا غربی‌ها دوا نخ اهد کرد و شکستشان حتمیست
  • هادی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    از ادامه این جنگ فقط آمریکا سود میبره داره تمام صنایع اروپا رو با ارائه مشوق و یارانه میبره آمریکا. اسلحه هاش رو هم میندازه به اعضای ناتو. دیگه چی بهتر از این؟
  • وطن IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    روزنامه شرق انگار چاپ کرملینه
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    پوتین باید 300 هزار نیروی. یگر بسیج کن. و از شمال کیف و با 300 هزا. نیروی ه ای از سمت سومی و چرنیهوف حمله کند. کار اوکراین تمام می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس